Pia. skriver:
Tak for dit svar smukke...
Kan bare huske vi fik en pige i 6 klasse som kom fra en lilleskole og det var nemlig den gang for børn der havde indlæringsproblemer eller ikke fungerede socialt sammen med andre mennesker ... Men en lille privat skole er jo nok slet ikke det samme...
Lige meget hvad er det vigtigste jo at Jeppe kommer til at fungere... Hvor er det trist og ærgeligt det I har været igennem med den skole, men godt det ikke er forsent at ændre på tingene og at Bertram og selvfølgelig Konrad (når tid er) også kan komme der ud...
Hils de skønne drenge - solskins hilsner fra Pia.
Tror jeg måske også det var engang...har ikke selv oplevet det, men ved at folkeskolen den dag i dag skal rumme alle børn og at det er svært at få timer til hjælp osv...så tror desværre tit det er de velfungerende familiers børn der bliver flyttet netop fordi det kan skade hele gruppen at alle skal rummes og der ikke er de nødvendige ressourcer.
Men igen er der jo bange forskellige fri-real-privat skoler med alle mulige overbevisninger og pædagogiske retninger.
Jeg har selv været imod at tage børnene væk netop fordi jeg ikke bryder mig om at det tit er dem der har råd der flytter deres børn og dermed kan risikere at dele børn op.
Men altså, min tankegang og overbevisning kan jeg bare ikke bruge til så meget når mit barn ikke trives pga de omstændigheder der er i hans klasse.
Knus Eva
Anmeld