Fra folkeskole til lilleskole...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Jeg håber med dig

Det er bare så vigtig at det fungere på skolen! Jeg har selv haft en rædselslære og hun har virkelig ødelagt meget for mig!

Håber det lykkes med Bertram også

Tak.. jeg havde selv en meget dårlig skolegang, hvorimod min søster blev flyttet til en privatskole og det gjorde så meget godt for hende.

Men det vigtige for mig lige nu er at jeg gør noget og viser Jeppe er at man ikke bare skal udsættes for hvad som helst...han har jo ikke en chance mod det han har oplevet..

Og han glæder sig vildt lige nu..

Knus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Pia.

Eva skriver:

Tak..

Kan se at det ikke hedder Lille skole, men en lille Privat skole.

Jeg tror de skoler indeholder mange forskellige børn og forældre, ligesom folkeskolen, men primært er det nok forældre der har taget stilling til hvad de ønsker for børnene eller hvad der ikke fungerer for børnene.

Og ja, når det ene ikke er godt for børnene og der ikke ønkes at blive ændret på det, så er det dejligt der er et alternativ. Må sige at havde jeg vidst hvad jeg ved nu, så var begge startet derude, men det var ikke til at vide.

Jeppe starter to ugers prøvetid mandag og er det godt, så skal Bertram også derud...han skal jo desværre overtage Jeppes gamle lærerteam og det kan jeg bare ikke byde ham.

Knus..

Tak for dit svar smukke...

Kan bare huske vi fik en pige i 6 klasse som kom fra en lilleskole og det var nemlig den gang for børn der havde indlæringsproblemer eller ikke fungerede socialt sammen med andre mennesker ... Men en lille privat skole er jo nok slet ikke det samme...

Lige meget hvad er det vigtigste jo at Jeppe kommer til at fungere... Hvor er det trist og ærgeligt det I har været igennem med den skole, men godt det ikke er forsent at ændre på tingene og at Bertram og selvfølgelig Konrad (når tid er) også kan komme der ud...

Hils de skønne drenge - solskins hilsner fra Pia.

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Tak for dit svar smukke...

Kan bare huske vi fik en pige i 6 klasse som kom fra en lilleskole og det var nemlig den gang for børn der havde indlæringsproblemer eller ikke fungerede socialt sammen med andre mennesker ... Men en lille privat skole er jo nok slet ikke det samme...

Lige meget hvad er det vigtigste jo at Jeppe kommer til at fungere... Hvor er det trist og ærgeligt det I har været igennem med den skole, men godt det ikke er forsent at ændre på tingene og at Bertram og selvfølgelig Konrad (når tid er) også kan komme der ud...

Hils de skønne drenge - solskins hilsner fra Pia.

Tror jeg måske også det var engang...har ikke selv oplevet det, men ved at folkeskolen den dag i dag skal rumme alle børn og at det er svært at få timer til hjælp osv...så tror desværre tit det er de velfungerende familiers børn der bliver flyttet netop fordi det kan skade hele gruppen at alle skal rummes og der ikke er de nødvendige ressourcer.

Men igen er der jo bange forskellige fri-real-privat skoler med alle mulige overbevisninger og pædagogiske retninger.

Jeg har selv været imod at tage børnene væk netop fordi jeg ikke bryder mig om at det tit er dem der har råd der flytter deres børn og dermed kan risikere at dele børn op.

Men altså, min tankegang og overbevisning kan jeg bare ikke bruge til så meget når mit barn ikke trives pga de omstændigheder der er i hans klasse.

Knus Eva

Anmeld

7. april 2010

Mathilde

Hvor er det bare dejligt for jer! Jeg håber det kommer til at fungere rigtig godt og at Jeppe bliver glad for at gå der

Der er stadig det man kalder en lilleskole. Min lillebror har gået på sådan en fordi han havde svært ved at koncentrere sig og er ordblind samt nogle andre ting. Det var 1 lærer på 2 elever... Men jeg kan se at det var en lille privat skole og ikke lilleskole

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

Mathilde skriver:

Hvor er det bare dejligt for jer! Jeg håber det kommer til at fungere rigtig godt og at Jeppe bliver glad for at gå der

Der er stadig det man kalder en lilleskole. Min lillebror har gået på sådan en fordi han havde svært ved at koncentrere sig og er ordblind samt nogle andre ting. Det var 1 lærer på 2 elever... Men jeg kan se at det var en lille privat skole og ikke lilleskole

Tak...

Og ja, lige præcis...en lille privat skole,...

Anmeld

7. april 2010

LISBETH:-)

Vi overvejer også stærkt at få Amalie skrevet op til en privat skole, selvom der stadig er mange år til hun skal starte i skole.

Jeg bor jo her nede på bøh landet som dig :-) Vi overvejer realskolen, hvad er det for en skole du har valgt? Hører ihvertfald gerne opdatering på skolen, så man har flere vinkler på de forskellige skoler.

Held og lykke til Jeppe

Lisbeth

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Vi overvejer også stærkt at få Amalie skrevet op til en privat skole, selvom der stadig er mange år til hun skal starte i skole.

Jeg bor jo her nede på bøh landet som dig :-) Vi overvejer realskolen, hvad er det for en skole du har valgt? Hører ihvertfald gerne opdatering på skolen, så man har flere vinkler på de forskellige skoler.

Held og lykke til Jeppe

Lisbeth

Ja, det kan jeg godt forstå....Jamen, jeg så også på realskolen, men den kunne først tage ham til august og Bertram kunne den ikke tage...og så hørte jeg der var en del mobning, ved ikke om det er sandt, men Jeppe er bestemt ikke stærk nok lige nu til sådan noget oveni.

Vi har valgt en lille skole der ligger 6 km herfra...så det er nemt med bussen.. Skal nok opdatere..

Knus..

Anmeld

7. april 2010

Lullaby

Hvad hedder den nye skole?

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Hvad hedder den nye skole?

Skovby Friskole..

Anmeld

8. april 2010

Lullaby

Skovby Friskole

Åh det er jeg meget  ked af at høre har kun dårlige erfaringer med det sted og jeg var i praktik der hvor jeg stort set gik grædende hjem derfra hver dag Jeg håber virkelig at deres pædagogik har ændret sig siden dengang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.