Fra folkeskole til lilleskole...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.165 visninger
22 svar
0 synes godt om
7. april 2010

Honningblomst

Sidder her og er virkelig glad...og det samme er Jeppe.

Vi var til møde ude på den skole som vi havde kontaktet for at høre om Jeppe kunne starte der. Der var dog fyldt op, men lederen gav alligevel Jeppe lov til at starte. En fantastisk kvinde og en stemning derude jeg aldrig har oplevet nogen steder....tegner virkelig godt og Jeppe starter allerede mandag og han glæder sig.

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget...nu skal jeg bare have overbevist min x om at Bertram også skal derud..

Ville lige dele det nu jeg har skrevet så meget om alt det negative omkring Jeppes skolegang..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

TbCp

Giv endelig en opdatering om hvordan det kommer til at gå.

Jeg har meldt Liva ind på Lilleskolen i Odense, selvom der er NOGEN år endnu, inden hun skal starte.

Ved du hvad forskellen er mellem Privat skoler og Lilleskolerne?
Vi har valgt en lilleskole bla. fordi jeg synes det lyder som et sted hvor de kigger på det enkelte barns måde at lære på.

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Giv endelig en opdatering om hvordan det kommer til at gå.

Jeg har meldt Liva ind på Lilleskolen i Odense, selvom der er NOGEN år endnu, inden hun skal starte.

Ved du hvad forskellen er mellem Privat skoler og Lilleskolerne?
Vi har valgt en lilleskole bla. fordi jeg synes det lyder som et sted hvor de kigger på det enkelte barns måde at lære på.

Det skal jeg nok... det er lige præcis også det jeg savnede i den gamle, de var nærmest ligeglad og Jeppe har evnerne, men hvis bare man oplever lærere der er ligeglade så går man jo i stå.

Jeg vil tro at privatskole, realskole, friskole og lilleskole er noget med tanken bag i sin tid...hvad de lægger vægt på og hvad grundlaget har været...i bund og grund er der jo "bare" folkeskoler og privat skoler...alle får tilskud fra det offentlige og er meget specielt for danmark at man har begge dele...

Jeg har hele tiden helst ville benytte mig af folkeskolen, men den der er her fungerer ikke for os...så nu tror jeg alle ryger derud.

Men skal nok vende tilbage med en opdatering..

Knus..

Anmeld

7. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej Eva.

Jeg har vidst ikke lige fulgt med kan jeg se - hvad er det for problemer der har været med Jeppes skole?

Og den nye skole - hvad er værdigrundlaget/ hvori består forskellen?

Kh

Rosa

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

Rosa skriver:

Hej Eva.

Jeg har vidst ikke lige fulgt med kan jeg se - hvad er det for problemer der har været med Jeppes skole?

Og den nye skole - hvad er værdigrundlaget/ hvori består forskellen?

Kh

Rosa

Der har været en del med det lærerteam og måden børnene er blevet behandlet. Der er bare intet sket og nu begyndte Jeppe at få det skidt så vi valgte at finde en anden skole.

Det er en lille privatskole, færre børn og en hel anden indgang til børnene og deres læring.

Det er ikke nemt at finde et alternativ til folkeskolen hernede og der skulle ske noget nu og her, en af de berømte dråber.

Men det var så positivt et møde med dem og jeg er sikker på at jeppe kommer til at trives et sted med færre mennesker og en positiv indstilling.

Knus Eva.

Anmeld

7. april 2010

TbCp

Eva skriver:

Det skal jeg nok... det er lige præcis også det jeg savnede i den gamle, de var nærmest ligeglad og Jeppe har evnerne, men hvis bare man oplever lærere der er ligeglade så går man jo i stå.

Jeg vil tro at privatskole, realskole, friskole og lilleskole er noget med tanken bag i sin tid...hvad de lægger vægt på og hvad grundlaget har været...i bund og grund er der jo "bare" folkeskoler og privat skoler...alle får tilskud fra det offentlige og er meget specielt for danmark at man har begge dele...

Jeg har hele tiden helst ville benytte mig af folkeskolen, men den der er her fungerer ikke for os...så nu tror jeg alle ryger derud.

Men skal nok vende tilbage med en opdatering..

Knus..

Jeg havde egentlig også planer om at Liva skulle i folkeskole.... der ligger to her i området som hun kan komme på... eller dvs. der er en hun er skikret plads på, og der vil jeg bare IKKE have hende hen... den anden er den alle andre "flygter" til så derfor er det rigtig svært at få plads...
Min svigerinde arbejder på lilleskolen og igennem hende har jeg så hørt en masse om den, deres undervisning m.m og det var bare STEDET!
Så nu håber jeg at det, at vi skriver Liva op i så god tid, gør at hun får plads der.

Rigtig meget held og lykke med Jeppes opstart!

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Jeg havde egentlig også planer om at Liva skulle i folkeskole.... der ligger to her i området som hun kan komme på... eller dvs. der er en hun er skikret plads på, og der vil jeg bare IKKE have hende hen... den anden er den alle andre "flygter" til så derfor er det rigtig svært at få plads...
Min svigerinde arbejder på lilleskolen og igennem hende har jeg så hørt en masse om den, deres undervisning m.m og det var bare STEDET!
Så nu håber jeg at det, at vi skriver Liva op i så god tid, gør at hun får plads der.

Rigtig meget held og lykke med Jeppes opstart!

Kan godt forstå dit valg og den lyder da også rigtig god...håber hun kommer ind.

Jeg har lige ringet ud på den skole for at høre med plads til Bertram og det er der...så han skal helt sikkert ud og prøve og så gå dig om alt går vel...det er jo desværre Jeppes gamle lærerteam han skulle have haft og der er min tillid væk...helt væk.

Så jeg håber bare så meget på det hele kommer til at gå..

Knus og tak..

Anmeld

7. april 2010

Pia.

Ej hvor er det dejligt er SÅ glad på Jeppes vegne og selvfølgelig også dine... I fortjener at have det godt og hvis Jeppe ikke kunne trives på den gamle skole er det da klart det bedste...

Dejligt I kom ind så hurtigt... Hvornår starter han så ?

Og så lige et spørgsmål... Er Lilleskoler som da jeg var barn... ? Nu må du ikke misforstå mig, er det kun fordi jeg ikke aner en dyt om det...

Men er det ikke børn som har det svært socialt og indlæringsmæssigt der kommer på lilleskoler ? eller hvordan er det... Håber du kan fortælle mig mere om skolerne...

Lige meget hvad så er det bare så fedt for Jeppe at han kommer væk og ikke skal spekulere mere over den lære...

Knus og kram fra Pia.

Anmeld

7. april 2010

TbCp

Eva skriver:

Kan godt forstå dit valg og den lyder da også rigtig god...håber hun kommer ind.

Jeg har lige ringet ud på den skole for at høre med plads til Bertram og det er der...så han skal helt sikkert ud og prøve og så gå dig om alt går vel...det er jo desværre Jeppes gamle lærerteam han skulle have haft og der er min tillid væk...helt væk.

Så jeg håber bare så meget på det hele kommer til at gå..

Knus og tak..

Jeg håber med dig

Det er bare så vigtig at det fungere på skolen! Jeg har selv haft en rædselslære og hun har virkelig ødelagt meget for mig!

Håber det lykkes med Bertram også

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Ej hvor er det dejligt er SÅ glad på Jeppes vegne og selvfølgelig også dine... I fortjener at have det godt og hvis Jeppe ikke kunne trives på den gamle skole er det da klart det bedste...

Dejligt I kom ind så hurtigt... Hvornår starter han så ?

Og så lige et spørgsmål... Er Lilleskoler som da jeg var barn... ? Nu må du ikke misforstå mig, er det kun fordi jeg ikke aner en dyt om det...

Men er det ikke børn som har det svært socialt og indlæringsmæssigt der kommer på lilleskoler ? eller hvordan er det... Håber du kan fortælle mig mere om skolerne...

Lige meget hvad så er det bare så fedt for Jeppe at han kommer væk og ikke skal spekulere mere over den lære...

Knus og kram fra Pia.

Tak..

Kan se at det ikke hedder Lille skole, men en lille Privat skole.

Jeg tror de skoler indeholder mange forskellige børn og forældre, ligesom folkeskolen, men primært er det nok forældre der har taget stilling til hvad de ønsker for børnene eller hvad der ikke fungerer for børnene.

Og ja, når det ene ikke er godt for børnene og der ikke ønkes at blive ændret på det, så er det dejligt der er et alternativ. Må sige at havde jeg vidst hvad jeg ved nu, så var begge startet derude, men det var ikke til at vide.

Jeppe starter to ugers prøvetid mandag og er det godt, så skal Bertram også derud...han skal jo desværre overtage Jeppes gamle lærerteam og det kan jeg bare ikke byde ham.

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.