Hvad synes i om det her pigenavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

Kløver

Nikoline?

Vi ville egentlig have kaldt vores kommende datter Thea, men kæresten synes ikke længere det er et flot navn, og nu er vi faktisk lost..

Men Nikoline har vi dog snakket lidt om.

Min venindes pap-datter hedder det, men jeg har aldrig set hende, da forholdet til hendes kæreste er ret nyt, men kan jeg så kalde min datter det, når hendes pap-datter hedder det?

Og har i evt andre forslag? Min kæreste vil gerne have et navn der er "normalt" og jeg, et der er specielt, så det skal være en blanding..

vi havde også nikoline på vores liste, caroline og nikoline, jeg foretrak klart caroline, da jeg synes nikoline var for maskuling et navn, men har også arbejdet sammen med bla italienere hvor deres drengenavne kan minde om nikoline, og tænker forkortet niko, er jo et drengenavn.

men caroline synes jeg er sødt selvom jeg hælder meget til at finde et kortere navn og et knap så brygt navn

men er svært, man ved aldrig hvad man ender op med vi står i samme situation med at manden vil gerne have helt almindeligt navn(for almindeligt) hvor jeg gerne vil have et almindeligt navn men ønsker ik massebetegnelsesnavnene som min mand vælger, og jeg har heller ik noget imod det er lidt specielt, hvis det er indne for rimelighedens grænser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Low

marikka skriver:

Nikoline?

Vi ville egentlig have kaldt vores kommende datter Thea, men kæresten synes ikke længere det er et flot navn, og nu er vi faktisk lost..

Men Nikoline har vi dog snakket lidt om.

Min venindes pap-datter hedder det, men jeg har aldrig set hende, da forholdet til hendes kæreste er ret nyt, men kan jeg så kalde min datter det, når hendes pap-datter hedder det?

Og har i evt andre forslag? Min kæreste vil gerne have et navn der er "normalt" og jeg, et der er specielt, så det skal være en blanding..

Jeg synes ikke at man skal tænke for meget, over om andre hedder og sådan. Min dreng skal hedde Alexander men min bedste ven hedder Alex. Vi har valgt navnet Alexander fordi vi synes det er et godt navn.

Jeg synes Nikoline også lyder godt. Jeg er personlig helt vild med navnene Naja og Jessica

Anmeld

7. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvad med Anna, eller Sara?

Leah , og Hannah er også fint.

Ellers er der jo også:

Simone/a

Cecilie/a

Anmeld

8. april 2010

Soap

Nikoline for mig er en appelsinvand 

Jeg  syns du skal være ligeglad med hvem som hedder hvad , og kalde jeres datter det som I syntes 

Anmeld

8. april 2010

Sofia

Umiddelbart synes jeg godt om Nikoline - tror dog ikke jeg ville kalde mit barn det, da alle jeg kender der hedder det, eller som jeg har hørt om, altid bliver kaldt for Niko... Hvilket jeg ikke er så tosset med:-) Men derfor er det jo slet ikke sikkert jeres datter vil blive kaldt det. Selve navnet Nikoline kan jeg godt lide, og fint at stave det med k, så bliver det lidt mere dansk.

Anmeld

8. april 2010

misslea

hejsa....

jeg vil da også lige give mit bud!!! :-)

Altså... hvis I foretrækker Nikoline, så skal I ikke bekymre jer om, at din venindes pap-datter hedder det!

Personligt er jeg ikke selv til navnet.. jeg foretrækker de mere enkle navne... og lidt mere specielle...

Kan se, at nogle har foreslået mit navn, Lea... heheh.. det er jo også et fint navn... og jeg har altid været meget glad for at hedde det, fordi der aldrig har været særlig mange andre med det navn... :-)

Men I skal vælge lige præcis det navn, som I føler passer aller bedst til jeres lille guldklump....

mvh. fra Lea

Anmeld

10. april 2010

loralilly

Nikoline har også været rimelig langt oppe på min liste. Synes det er et rigtig fint navn - også selv om det er navnet på en appelsinvand :-) Karoline er mejeriprodukter, og Matilde er en kakomælk, Sofia er hovedstaden i Bulgarien (vist nok) osv sov... og de navne er da fine alligevel, synes jeg :-)

Jeg ville nok ikke kalde mit barn for Beauvais eller Thise, men det er jo også lidt mere specielt :-)

Et andet navn, som jeg er helt vild med, og som jeg virkelig håber, min kæreste kan lide, er Cecilia. Og det SKAL være med a til sidst, for jeg kan også godt lide, når et navn ikke er helt almindeligt. Min kæreste er som så mange andre mænd lidt mere til de danske almindelige navne.

Forslag til andre navne: Lea, Theresa/e, Emma, Elisa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.