Hvad synes i om det her pigenavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.079 visninger
27 svar
0 synes godt om
2. april 2010

Bare mig..

Nikoline?

Vi ville egentlig have kaldt vores kommende datter Thea, men kæresten synes ikke længere det er et flot navn, og nu er vi faktisk lost..

Men Nikoline har vi dog snakket lidt om.

Min venindes pap-datter hedder det, men jeg har aldrig set hende, da forholdet til hendes kæreste er ret nyt, men kan jeg så kalde min datter det, når hendes pap-datter hedder det?

Og har i evt andre forslag? Min kæreste vil gerne have et navn der er "normalt" og jeg, et der er specielt, så det skal være en blanding..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

Risen

marikka skriver:

Nikoline?

Vi ville egentlig have kaldt vores kommende datter Thea, men kæresten synes ikke længere det er et flot navn, og nu er vi faktisk lost..

Men Nikoline har vi dog snakket lidt om.

Min venindes pap-datter hedder det, men jeg har aldrig set hende, da forholdet til hendes kæreste er ret nyt, men kan jeg så kalde min datter det, når hendes pap-datter hedder det?

Og har i evt andre forslag? Min kæreste vil gerne have et navn der er "normalt" og jeg et der er specielt, så det skal være en blanding..

Orh sys det er så kært og flot navn.. Men må indrømme at Thea er lidt mere min stil. Men nu er det jo jer der skal vælge.. Sys bestemt ikke det gør noget at din venindes pap-datter hedder det.. Ellers ville man aldrig kunne vælge nogle navne med alle de mennesker som er her på kloden .. hehe ! Hvis jeg skulle komme med et andre forslag så kunne det være Alma , Kika eller Mischa ?  

Held og lykke med det !  

Anmeld

2. april 2010

Bare mig..

Risen skriver:

Orh sys det er så kært og flot navn.. Men må indrømme at Thea er lidt mere min stil. Men nu er det jo jer der skal vælge.. Sys bestemt ikke det gør noget at din venindes pap-datter hedder det.. Ellers ville man aldrig kunne vælge nogle navne med alle de mennesker som er her på kloden .. hehe ! Hvis jeg skulle komme med et andre forslag så kunne det være Alma , Kika eller Mischa ?  

Held og lykke med det !  

Jeg er selv helt vild med Thea, og for mig hedder hun faktisk det nu, for det var det vi først blev enige om. Men både mig og kæresten skal være enige, og føle det er noget, men det gør han desværre ikke mere. hmm.

Alma og Karla er det jeg allerhelst så hun skulle hedde, men nej det mener han ikke..

Jeg kan allerede sige nu, at han ikke ville bryde sig om forslagene.. hmm. Han er MEGET træls med de navne her.. Men tak for forslagene..

Anmeld

2. april 2010

Risen

marikka skriver:

Jeg er selv helt vild med Thea, og for mig hedder hun faktisk det nu, for det var det vi først blev enige om. Men både mig og kæresten skal være enige, og føle det er noget, men det gør han desværre ikke mere. hmm.

Alma og Karla er det jeg allerhelst så hun skulle hedde, men nej det mener han ikke..

Jeg kan allerede sige nu, at han ikke ville bryde sig om forslagene.. hmm. Han er MEGET træls med de navne her.. Men tak for forslagene..

Det er godt nok også svært med det navneunivers .. Hvor træls han har ændret  mening for Thea er bare så lækkert et navn. Min kæreste og jeg kunne kun blive enige om et pigenavn (Clara) så håber den næste bliver en dreng, ellers er vi looosst .. hehe.. 

Men hvad er han til din kæreste? Ældre danske navne eller ? 

Anmeld

2. april 2010

Bare mig..

Risen skriver:

Det er godt nok også svært med det navneunivers .. Hvor træls han har ændret  mening for Thea er bare så lækkert et navn. Min kæreste og jeg kunne kun blive enige om et pigenavn (Clara) så håber den næste bliver en dreng, ellers er vi looosst .. hehe.. 

Men hvad er han til din kæreste? Ældre danske navne eller ? 

Det synes jeg også er VILDT flot.. Men nej, igen er han imod.

Vi har kigget TRE navnebøger igennem fra første side til den sidste + kigget på nettet.. Men intet fanger ham..

Jeg kan ikke finde ud af lige præcis hvad det er for et navn han leder efter, men han siger bare, at det skal være et "normalt" navn så som sofie.. - Som jeg har sagt nej til.. Det er det eneste navn han er kommet på, udover Thea, som han så er gået fra nu.. hmm.

Det er faktisk lige til at blive uvenner over..

Anmeld

2. april 2010

AnneBJ

Synes Nikoline er et dejligt navn - jeg ville stave det Nicoline, men det er jo smag og behag

Kan bedst lide Thea, af de to muligheder, men du har helt ret - I er nødt til at være enige! Håber I finder et godt navn, hvem ved, måske ligner hun slet ikke en Thea eller en Nik/coline når hun kommer ud?

Anmeld

2. april 2010

Morsnarttil2?

Ja jeg kan rigtig godt lide det!! Et vi også talte om på et tidspunkt da vi ventede vores 1. datter.. E

Ellers tag et kig ind på www.navnesnak.dk

Anmeld

2. april 2010

Risen

marikka skriver:

Det synes jeg også er VILDT flot.. Men nej, igen er han imod.

Vi har kigget TRE navnebøger igennem fra første side til den sidste + kigget på nettet.. Men intet fanger ham..

Jeg kan ikke finde ud af lige præcis hvad det er for et navn han leder efter, men han siger bare, at det skal være et "normalt" navn så som sofie.. - Som jeg har sagt nej til.. Det er det eneste navn han er kommet på, udover Thea, som han så er gået fra nu.. hmm.

Det er faktisk lige til at blive uvenner over..

Øv hvor er det træls.. Men mon ikke I finder ud af det når din lille pige er kommet til verdenen ? .. Min faster og mand kunne ikke finde nogle navne før lille manden var ret så stor.. lidt komisk men de fandt jo ud af det til sidst og da de havde lært ham lidt at kende.. Det haster jo egentlig ikke, faktisk synes jeg man hører om mange som har valgt navne og så ændre det når barnet er født.. Men kan godt forstå dig , det er dejligt at have nogle navne klar.. 

Anmeld

2. april 2010

B&J

marikka skriver:

Jeg syntes også Thea er SUPER PÆNT OG SØDT

Anmeld

2. april 2010

Frejasmor

Hejsa synes også Thea er super flot

Min datter er 7 mdr nu og da vi skulle finde ud af hvad hun skulle hedde var vi også meget uenige(vi blev næsten også uvenner)

Det vi havde begge på vores liste var Freja og det hedder hun så nu

Jeg havde også Emilia, Emilie og Mathilde på min liste, som jeg synes er så flotte navne...

Men det synes min mand ikke

Men håber da I finder et, ellers så gør i nok, når I holder hende i jeres arme, så springer navnet måske frem.. Hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.