Munder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

Charlie

Hejsa, jeg blander mig lige lidt Ikke fordi, jeg har noget klogt at sige. Men jeg kan fortaelle om min soester, som har valgt, at hun slet ikke vil have nogen boern. Det bliver ogsaa altid moedt med en kommentar om, at det aendrer sig nok, naar hun bliver lidt aeldre osv. Men hun mener det altsaa, og det har hun gjort altid. Hun kan ikke forene sig med tanken om, at der skal vaere noget levende inde i hendes mave, og at hun skal blive stor og "tyk" + hun bruger meget tid paa sine dyr og fritidsinteresser. Men hun bliver altid moedt med spoergsmaal og skepsis.

Jeg har ogsaa en veninde, som har valgt, at de kun skal have 1 barn, og det er de begge enige om. Men de bliver ogsaa altid moedt med spoergsmaal omkring det, og kommentarer som at det er da synd for ham osv. Men jeg forstaar det helt aerligt ikke. Hvorfor kan folk ikke bare acceptere ens valg? Nu har vi valgt at faa 2, saa jeg oplever ikke disse spoergsmaal. Men inden Malte, moedte jeg tit folk, som spurgte mig, hvornaar den naeste saa kom. Det irriterede mig. Det skal de slet ikke blande sig i! Men det goer folk, og man er nok noedt til bare at tage det i stiv arm, og saa proeve ikke lade sig gaa paa af det.

Kan du ikke finde paa et eller andet halv-provekerende svar, som kan lukke munden paa dem som bliver ved med at spoerge? Eller slet og ret sige, at det gider du faktisk ikke at tale mere om. Slut prut!

Stort kram fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

Munder

Charlie1980 skriver:

Hejsa, jeg blander mig lige lidt Ikke fordi, jeg har noget klogt at sige. Men jeg kan fortaelle om min soester, som har valgt, at hun slet ikke vil have nogen boern. Det bliver ogsaa altid moedt med en kommentar om, at det aendrer sig nok, naar hun bliver lidt aeldre osv. Men hun mener det altsaa, og det har hun gjort altid. Hun kan ikke forene sig med tanken om, at der skal vaere noget levende inde i hendes mave, og at hun skal blive stor og "tyk" + hun bruger meget tid paa sine dyr og fritidsinteresser. Men hun bliver altid moedt med spoergsmaal og skepsis.

Jeg har ogsaa en veninde, som har valgt, at de kun skal have 1 barn, og det er de begge enige om. Men de bliver ogsaa altid moedt med spoergsmaal omkring det, og kommentarer som at det er da synd for ham osv. Men jeg forstaar det helt aerligt ikke. Hvorfor kan folk ikke bare acceptere ens valg? Nu har vi valgt at faa 2, saa jeg oplever ikke disse spoergsmaal. Men inden Malte, moedte jeg tit folk, som spurgte mig, hvornaar den naeste saa kom. Det irriterede mig. Det skal de slet ikke blande sig i! Men det goer folk, og man er nok noedt til bare at tage det i stiv arm, og saa proeve ikke lade sig gaa paa af det.

Kan du ikke finde paa et eller andet halv-provekerende svar, som kan lukke munden paa dem som bliver ved med at spoerge? Eller slet og ret sige, at det gider du faktisk ikke at tale mere om. Slut prut!

Stort kram fra mig

Du blander dig skam ikke, altid rart med mange meninger.

Det er altså mærkeligt at alle andre skal komme med deres negative holdninger til ens valg. Kan sagtens forestille mig, at din søster er pænt træt af alle bemærkningerne.

Jeg synes altså selv, at jeg er god nok til at lukke debatten, når de presser på, men det sårer jo stadig, at de ikke respekterer vores valg.

knus

Dorte

Anmeld

7. april 2010

Heidi B

Luk munden på dem med et

"Vi kan ikke", det får de fleste til at lukke munden og ikke spørge igen. I behøver jo ikke fortælle hvorfor i ikke kan!!!

Synes det er så uforksammet når folk synes at andre skal det samme som dem. Blive gift få(ikke barn) men børn, købe hus, bil og hund!!!! Jespers yngste bror og kæreste har været sammen i 15 år, og har ikke børn. De bor i en lille lejet lejlighed. Og de har det godt!!! Min søster valgte at få en efternøler da hun var 40, og jeg fandt en mand der er 9 år ældre, og det gør nu at vi har valgt vi ikke skal have flere børn.  

Bare en lille detalje hos os som at vi vælger kun at have en bil for at have penge til at spare op, skaber undren. Når man bor i en lille flække, kan man da ikke undvære bil??? Altså, der kører jo både bus og tog, og mine drenge elsker at køre i bus og tog!!!

Hvis ikke jeg havde fået to på en gang, havde jeg sikkert også valgt kun at få en!!!!

Stort knuz til dig!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.