Super god artikel, og ja den ordning burde da bestemt være i hele landet!!!!!
Jeg har jo aflyst mine tider hos JM i Aalborg- de to andre gange har jeg haft en masse forskellige og ukendte også til mine fødsler....
Stine- min veninde som har født hjemme to gange informerede mig om at i Dronninglund, som ligger ca 20 km fra hvor jeg bor har 2 JM og det er så dem man har og IKKE andre... Og vælger man at føde hjemme, er det også en af de to der kommer.....
Så dem har jeg så valgt, så jeg skal derop sammen med Thomas på onsdag til gruppekonsultation her 1. gang, hvor man så møder en masse andre i området der er nogenlunde ligeså langt henne :-) Tror det bliver rigtig godt.....
Jeg fødte jo i vand på sygehuset sidste gang og skal IKKE (!!!) føde i en seng igen som 1. gang, men da Aalborg sygehus kun har en stue med fødekar, så tør jeg simpelthen ikke løbe den risiko at jeg kommer ind på fødegangen og skal føde, og så får at vide at "stue 7 er optaget".... Det ville jeg slet ikke kunne håndtere!!!! Har ellers ikke noget imod at føde på sygehuset, men jeg kan ikke vælge det denne gang da det er helt enormt vigtigt for mig at få lov at føde i vand.....!!
Så jeg har valgt at føde hjemme denne gang, så det skal nok blive godt, især når man kender de JM der kommer:-) Har meldt mig ind i "Forældre og fødsel" så jeg kan leje fødekar lidt billigere :-) Synes det er super dejligt Stine har prøvet det, så hun kan fortælle mig om det hele :-)
Anmeld