Skøn artikel!!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

ih hvor godt! det er helt sikkert sådan en mande erfaring der vejer tungt for Søren, han vil jo bare rigtig gerne deltage i det hele han tager også med til jordmoren så vi kan snakke om alle de her ting sammen, og så må vi se!

Absolut. TOm er jo også så firkantet som mænd, kan være nogengange... For han ser det jo som det mest almindelige i hele verdenen, selvom han logisk godt ved at det ikke er sådan, så han bliver næsten overrasket, hvis han møder nogen der IKKE gør det LOL Men altså - det er også tit sådan noget mande-agtigt, hvor det han selv gør, det er jo verdens centrum ... Men han fortæller altid alle om hvor glad han er for det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Tina2

Super god artikel, og ja den ordning burde da bestemt være i hele landet!!!!!

Jeg har jo aflyst mine tider hos JM i Aalborg- de to andre gange har jeg haft en masse forskellige og ukendte også til mine fødsler....

Stine- min veninde som har født hjemme to gange informerede mig om at i Dronninglund, som ligger ca 20 km fra hvor jeg bor har 2 JM og det er så dem man har og IKKE andre... Og vælger man at føde hjemme, er det også en af de to der kommer.....

Så dem har jeg så valgt, så jeg skal derop sammen med Thomas på onsdag til gruppekonsultation her 1. gang, hvor man så møder en masse andre i området der er nogenlunde ligeså langt henne :-) Tror det bliver rigtig godt.....

Jeg fødte jo i vand på sygehuset sidste gang og skal IKKE (!!!) føde i en seng igen som 1. gang, men da Aalborg sygehus kun har en stue med fødekar, så tør jeg simpelthen ikke løbe den risiko at jeg kommer ind på fødegangen og skal føde, og så får at vide at "stue 7 er optaget".... Det ville jeg slet ikke kunne håndtere!!!! Har ellers ikke noget imod at føde på sygehuset, men jeg kan ikke vælge det denne gang da det er helt enormt vigtigt for mig at få lov at føde i vand.....!!

Så jeg har valgt at føde hjemme denne gang, så det skal nok blive godt, især når man kender de JM der kommer:-) Har meldt mig ind i "Forældre og fødsel" så jeg kan leje fødekar lidt billigere :-) Synes det er super dejligt Stine har prøvet det, så hun kan fortælle mig om det hele :-)

Anmeld

29. marts 2010

Moderator

Tina2 skriver:

Super god artikel, og ja den ordning burde da bestemt være i hele landet!!!!!

Jeg har jo aflyst mine tider hos JM i Aalborg- de to andre gange har jeg haft en masse forskellige og ukendte også til mine fødsler....

Stine- min veninde som har født hjemme to gange informerede mig om at i Dronninglund, som ligger ca 20 km fra hvor jeg bor har 2 JM og det er så dem man har og IKKE andre... Og vælger man at føde hjemme, er det også en af de to der kommer.....

Så dem har jeg så valgt, så jeg skal derop sammen med Thomas på onsdag til gruppekonsultation her 1. gang, hvor man så møder en masse andre i området der er nogenlunde ligeså langt henne :-) Tror det bliver rigtig godt.....

Jeg fødte jo i vand på sygehuset sidste gang og skal IKKE (!!!) føde i en seng igen som 1. gang, men da Aalborg sygehus kun har en stue med fødekar, så tør jeg simpelthen ikke løbe den risiko at jeg kommer ind på fødegangen og skal føde, og så får at vide at "stue 7 er optaget".... Det ville jeg slet ikke kunne håndtere!!!! Har ellers ikke noget imod at føde på sygehuset, men jeg kan ikke vælge det denne gang da det er helt enormt vigtigt for mig at få lov at føde i vand.....!!

Så jeg har valgt at føde hjemme denne gang, så det skal nok blive godt, især når man kender de JM der kommer:-) Har meldt mig ind i "Forældre og fødsel" så jeg kan leje fødekar lidt billigere :-) Synes det er super dejligt Stine har prøvet det, så hun kan fortælle mig om det hele :-)

I vores HF ordning, er de fleste af JM'erne gået over til de her fødekar:

HER

Det er de helt vildt godt tilfreds med. De bruges til 3-5 fødsler, så man betaler ca 300 kr for at få lov til at føde i det. Men det kan sagtens bruges til andet og de anbefaler også, at man kan købe det selv, da det kun koster omkring 1000 kr

Jeg glæder mig til at prøve det, da jeg fødte i den der store tupperware bøtte fra sidst Det var også rart, men folk siger at det er SÅ super mega dejligt, at hænge over den der brede kant og det er rigtig flot, når man sætter lys på, ligesom vi gjorde sidst med Iduns kar

Anmeld

29. marts 2010

Tina2

Zafir skriver:

I vores HF ordning, er de fleste af JM'erne gået over til de her fødekar:

HER

Det er de helt vildt godt tilfreds med. De bruges til 3-5 fødsler, så man betaler ca 300 kr for at få lov til at føde i det. Men det kan sagtens bruges til andet og de anbefaler også, at man kan købe det selv, da det kun koster omkring 1000 kr

Jeg glæder mig til at prøve det, da jeg fødte i den der store tupperware bøtte fra sidst Det var også rart, men folk siger at det er SÅ super mega dejligt, at hænge over den der brede kant og det er rigtig flot, når man sætter lys på, ligesom vi gjorde sidst med Iduns kar

Ja, min veninde har godt nok snakket om de oppustelige og vi havde snakket om at købe et, men skal lige høre om man kan leje dem gennem F&F.

Anmeld

29. marts 2010

Moderator

Tina2 skriver:

Ja, min veninde har godt nok snakket om de oppustelige og vi havde snakket om at købe et, men skal lige høre om man kan leje dem gennem F&F.

Jeg tror - uden at vide det helt præcist - at det er det dersens tupperware ting, de lejer ud igennem f&f

Men altså - det er helt fint, men jeg glæder mig til at prøve det nye.

tror jeg faktisk nok ville give mig til at købe det, hvis det var at de ikke var gået igang med at bruge dem nu her.

Der er også en fed sammenligning herinde, på forskellige former for kar og det  HER

Anmeld

30. marts 2010

Corn

Rigtig rar læsning, for ikke så længe siden nævnte de også kort hjemmefødsler i nyhederne, kan ikke huske hvilken kanal, for jeg så det ikke, manden råbte bare af mig, og så var det forbi... Men det var også kun positivt...

Majken 26+

P.s.

Sjovt nok, de to der har kommenteret nederst i artiklen, som ikke lyder særlig optimistiske, er mænd.............

Anmeld

1. april 2010

Hava

Angående kærester, der er betænkelige og godt kan li' læger. Min kæreste var ikke umiddelbart begejstret for hjemmefødselsideen (og min læge skældte nærmest ud, da jeg nævnte det. tror det paffede kæresten lidt.)

Men han tog (selvfølgelig) med til infomøde hos hjemmefødselsjordemødrene fra Hvidovre, hvor vi mødte to af dem. Og han var SOLGT lige på stedet. De var begge to meget søde, udstrålede faglighed og kompetence - og efter det møde var han ikke i tvivl overhovedet.Især fordi de kunne fortælle om sikkerheden ved hjemmefødsler, evt overflytning til sygehus, der foregår udramatisk osv.

Nu er vi så tilmeldt hjemmefødselsordningen her og går i konsultation hos dem. Og det har vi ikke fortrudt et sekund. Mage til entusiastiske jordemødre skal man lede længe efter

(Er alligevel misundelig på den ordning Region Sjælland har. I Hovedstaden er der nu otte jordemødre tilknyttet ordningen, og man når ikke at møde dem allesammen under graviditeten.)

Men spændende at høre, hvad I vælger der på Sy'Fyn!

kh.

Hava (der har et Mamaslife-kar stående i stuen!!!!!) 

Anmeld

1. april 2010

Skouboe

Jeg har kort tænkt tanken om hjemmefødsel, men gik egentligt ret hurtigt væk fra det igen, da chancen for at jeg får lov er lig 0

Hillerød debatterer i øjeblikket om de overhovedet tør prøve en naturlig fødsel med mig en gang til, eller om de vil insistere på PKS. BAH!! Jeg er ihvertfald blevet henvist til endnu en stribe undersøgelser på Riget, før de vil tage stilling.

Selv håber jeg bare på at jeg kan overtale dem til at fødslen ikke skal være overvåget, så jeg ikke behøver at få en elektrode på lillepigens hoved. Slipper jeg for den (og Venflon) kan jeg forhåbentligt komme i badekar denne gang *krydser alt hvad krydses kan*

Men jeg synes det er rart at se det skift i holdningen - ikke bare hos kvinderne (og deres mænd) - men også til en vis grad hos sundhedspersonalet. Det ER vigtigt at have tillid til de mennesker man skal føde med, og det er langt hen ad vejen også vigtigt at man ikke møder dem første gang. når man skal føde.

Sidste gang havde jeg samme JM til alle kontroller (det er vist meget normalt på Frederikssund) og 3 forskellige JM under fødslen (det kan vist ikke undgåes, når tingene trækker ud - de får jo fri på et tidspunkt), men min fødsel sidste gang var også overvåget, så jeg havde en JM på stuen fra jeg kom ind og til lillepigen var kommet ud. De var heldigvis søde alle 3, så det generede ikke.

Anmeld

4. april 2010

Slettet

Zafir skriver:

HER

Jeg er vildt glad for at der er positiv omtale vedr hjemmefødsel

Jeg vil i hvertfald også rigtig gerne skabe noget positiv debat op til vores fødsel Har et par idéer i ærmet...

Jeg fødte hjemme anden gang og da jeg fortalte min læge, at den succes ville jeg gentage denne gang, fortalte hun, at hun oplevede flere og flere som valgte at føde hjemme.

Jeg synes det er en rigtig god udvikling. Jeg husker min sidste graviditet hvor jeg fortalte min læge, at jeg ville føde hjemme, der var svaret, at det kendte hun ikke så meget til, men at det da lød som en fin ide

Anmeld

5. april 2010

Kløver

Tjuhl skriver:

jeg har vaklet frem og tilbage med hjemmefødsel og er slet ikke besluttet endnu, men har også læst mig til, at overvægtige ikke skal regne med at få lov at føde hjemme.

MEN netop den ordning med, at man kender den jordmor man skal føde med, ville veje kæmpemeget i vægtskålen hos mig. det er netop sådan en ting der gør mig usikker i forhold til fødslen (nok mest pga min fortid).

man kan godt sidde og dunke sig selv lidt i hovedet over at man flyttede til sydfyn istedet for bare at blive hvor man var på Nørrebro

øv til det med overvægtige, du ved ik tilfældigvis hvad de baserer det på, om det er ren vægt eller bmi eller, og hvor meget, lige pt er jeg i ca 27+ i kg, og ville gerne når tiden kom, have hjemmefødsel, overvejende 90%, men ville jo være trels hvis jeg ikke fik muligheden for selv at vælge, specielt hvis jeg ikke nåede at tabe nok kg, da det jo er begrænset hvor hurtigt man kan nå det selvom jeg allerede nu, siden 26 jan har tabt de første 7 kg ca.

synes ihvertfald det er godt der er mere fokus, så folk selv kan vælge, er jo først inden for relativt kort tid jeg har fundet ud af man kan vælge at føde hjemme, troede langt fra det var noget man gjorde og de få som måske gjorde, betalte kassen gennem private klinikker eller privat hospital.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.