spørgsmål om opsmøring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

SHERO

Sabina & Simone skriver:

Total forvirring der er her lige nu... Prøver igen... hehe

Når du har samlet din kage, så stiller du den på køl... Når den så har stået der mindst et par timer, så tager du den ud... Brug så en spartel forsigtigt hele vejen rundt, til at tage det "overskydende" fyld, så kagen er nogenlunde glat... Og så smører du smørcreme på... Ved godt at fyldet vil blande sig med smørcremen, men det er kun det første lag... Men når det er stivnet vil andet lag lukke af for fyldet...

Lige et svar til dem der spørger om man kan lade være med at bruge smørcreme...

SMØRCREMEN SKAL PÅ FOR ELLERS SMELTER MMF NÅR DET KOMMER I FORBINDELSE MED FRUGTFYLD... OG SÅ FOR AT OVERFLADEN BLIVER PÆN. HVIS DET IKKE ER PÅ VIL DET LIGGE MEGET UJÆVNT PÅ KAGEN OG HAVE SVÆRT VED AT SIDDE FAST.

Undskyld stor skrift, men det er for at folk lægger mærke til det...

Liige et spørgsmål..

Når man har smurt den op med smørcrem, skal man så lade den afkøle helt inden man putter MMF på eller skal det på med det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

Sabina & Simone

Tullen85 skriver:

Liige et spørgsmål..

Når man har smurt den op med smørcrem, skal man så lade den afkøle helt inden man putter MMF på eller skal det på med det samme?

Den skal helst afkøle helt, for ellers risikerer du at smørcremen for MMF til at "glide" rundt og det hele bliver godt fedtet til... Kagen skal helst være så kold at du kan røre ved den uden at få smørcreme på fingrene... Hvis du har fulgt med i mine tidligere indlæg i denne tråd og følger den beskrivelse, så skulle den ikke behøve at stå mere end en lille halv time... For de "gamle" lag køler den hurtigt...

Anmeld

27. marts 2010

Jordbærpigen

ladydan1 skriver:

ahh ja kan se jeg ikke er den eneste der synes det er noget ged :-) Men sådan skal det så åbenbart være.

sidst brugte jeg simpelthen fingrene fordi varmen så nærmest smeltede det og gjorde det lidt nemmere, men gjorde det så på den rigtige måde. Håbede bare på at der fandtes en nemmere måde.

:-) Sisse

Nu har jeg lige opsmurt min første kage til i morgen og det var faktisk nemmere end jeg lige havde troet. Jeg fandt ud af, at det er nemmest at smøre cremen på nedefra når man skal have den på kanterne, så blander det sig ikke så meget med fyldet Og så er det nemmest at smøre den på med en "dejkniv" eller hvad de hedder(minder om en spatel og nej det er ikke en dejskraber)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.