spørgsmål om opsmøring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

Jordbærpigen

louise4060 skriver:

hvorfor smører du creme på fyld?

Det er ikke på selve fyldet, men udenpå kagen, altså på fyldet imellem lagene på kagen, der er problemet når den skal smøres op..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Jordbærpigen

Nullemor skriver:

syntes også det er noget være svineri at stå med...

men hvorfor er det egentlig at der skal smørcreme på? og kan det undlades?

For at "udglatte" kagen så man får det pæneste resultat. Ellers kan man jo se huller og fordybninger igennem fondanten..

Anmeld

26. marts 2010

louise8723

MissSmile26 skriver:

Det er ikke på selve fyldet, men udenpå kagen, altså på fyldet imellem lagene på kagen, der er problemet når den skal smøres op..

jamen man lægger jo bund - fyld - bund - fyld - bund.. og så smører man smør creme udenpå for ellers kan mmf'en ikke klæbe fast

Anmeld

26. marts 2010

Jordbærpigen

louise4060 skriver:

jamen man lægger jo bund - fyld - bund - fyld - bund.. og så smører man smør creme udenpå for ellers kan mmf'en ikke klæbe fast

Hihi ja det ved jeg, men smører du så ikke noget smørcreme dér hvor fyldet er? Eller smører du kun på kanten af bundene?

Anmeld

26. marts 2010

louise8723

MissSmile26 skriver:

Hihi ja det ved jeg, men smører du så ikke noget smørcreme dér hvor fyldet er? Eller smører du kun på kanten af bundene?

Nej ikke noget mellem lagene hvis det er det du mener?

Anmeld

26. marts 2010

Jordbærpigen

louise4060 skriver:

Nej ikke noget mellem lagene hvis det er det du mener?

Ja det er det jeg mener.. altså udenpå kagen

Anmeld

26. marts 2010

Sabina & Simone

Total forvirring der er her lige nu... Prøver igen... hehe

Når du har samlet din kage, så stiller du den på køl... Når den så har stået der mindst et par timer, så tager du den ud... Brug så en spartel forsigtigt hele vejen rundt, til at tage det "overskydende" fyld, så kagen er nogenlunde glat... Og så smører du smørcreme på... Ved godt at fyldet vil blande sig med smørcremen, men det er kun det første lag... Men når det er stivnet vil andet lag lukke af for fyldet...

Lige et svar til dem der spørger om man kan lade være med at bruge smørcreme...

SMØRCREMEN SKAL PÅ FOR ELLERS SMELTER MMF NÅR DET KOMMER I FORBINDELSE MED FRUGTFYLD... OG SÅ FOR AT OVERFLADEN BLIVER PÆN. HVIS DET IKKE ER PÅ VIL DET LIGGE MEGET UJÆVNT PÅ KAGEN OG HAVE SVÆRT VED AT SIDDE FAST.

Undskyld stor skrift, men det er for at folk lægger mærke til det...

Anmeld

26. marts 2010

Dot D

Sabina & Simone skriver:

Total forvirring der er her lige nu... Prøver igen... hehe

Når du har samlet din kage, så stiller du den på køl... Når den så har stået der mindst et par timer, så tager du den ud... Brug så en spartel forsigtigt hele vejen rundt, til at tage det "overskydende" fyld, så kagen er nogenlunde glat... Og så smører du smørcreme på... Ved godt at fyldet vil blande sig med smørcremen, men det er kun det første lag... Men når det er stivnet vil andet lag lukke af for fyldet...

Lige et svar til dem der spørger om man kan lade være med at bruge smørcreme...

SMØRCREMEN SKAL PÅ FOR ELLERS SMELTER MMF NÅR DET KOMMER I FORBINDELSE MED FRUGTFYLD... OG SÅ FOR AT OVERFLADEN BLIVER PÆN. HVIS DET IKKE ER PÅ VIL DET LIGGE MEGET UJÆVNT PÅ KAGEN OG HAVE SVÆRT VED AT SIDDE FAST.

Undskyld stor skrift, men det er for at folk lægger mærke til det...

Griner.... Kan godt lide STOR skrift, det virker.....

Anmeld

26. marts 2010

Nemesis

louise4060 skriver:

hvorfor smører du creme på fyld?

fordi hvis jeg overtrækker den uden..og det ene lag fyld er frugt, kan det så "ætse" overtrækket...

:-) Sisse

Anmeld

26. marts 2010

Nemesis

ahh ja kan se jeg ikke er den eneste der synes det er noget ged :-) Men sådan skal det så åbenbart være.

sidst brugte jeg simpelthen fingrene fordi varmen så nærmest smeltede det og gjorde det lidt nemmere, men gjorde det så på den rigtige måde. Håbede bare på at der fandtes en nemmere måde.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.