Endelig gravid efter 2år.!!! Men står i et dilemma. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Low

Jeg synes at du skal gøre du føler der er bedst.

Hvis jeg var dig ville jeg beholde det men det er ikke sikkert at det er det bedste, jeg ved det ikke. Den er svær..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Low

Jeg synes at du skal gøre du føler der er bedst.

Hvis jeg var dig ville jeg beholde det men det er ikke sikkert at det er det bedste, jeg ved det ikke. Den er svær..

Anmeld

25. marts 2010

Skytten0111

Vil lige pointere at vi ikke bor i saudi arabien..

Min mand er også muslim, men dette betyder da bestemt ikke at han vil tage vores kommende barn og rejse væk, hvis vi skulle gå fra hinanden - Gud forbyde det.

Men her i Dk har folk rettigheder og det er kun i ekstreme tilfælde at en udenlandsk mand gør sådan.

Men hvis jeg var dig ville jeg mærke rigtig godt efter inden i, og finde ud af hvad der var det rigtige for mig. - Og i sådan et sammenhæng KUN tænke på hvad der var rigtigt for mig.

Og specielt hvis dette barn var planlagt, men at din mand "gik ud fra" at du var startet med p-piller.. det er jo en ting han skulle have nævnt Højt, hvis det var sådan han følte. - For du er jo ikke en tankelæser.

Så gå med dit hjerte

Heidi

Anmeld

25. marts 2010

mullesmith2

Jeg er simpelthen så bange for den muslimske kultur. Religion er i mine øjne bare = helvede. Jeg syntes virkelig du skal tænke dig rigtig rigtig godt om. Jeg ønsker det bedste for dig og håber i finder en løsning. Kram mulle

Anmeld

25. marts 2010

mullesmith2

Men jeg syntes du skal beholde barnet, hvis ikke han kan se det fra din side så er han altså et fjols undskyld jeg siger det. Og han kunne jo lade være med at tage ned og bolle med en kone han åbenbart er blevet gift med mens i var sammen?? og hvis han sagde han kun ville have dig hvordan kan han så finde på at gøre hende gravid?? Ja jeg forstår det sku ik. Bare fordi han er muslim skal han ik have særbehandling. Nu ved jeg ik om du er dansk, men jeg som dansk kvinde ville da ik finde mig i det.

Anmeld

25. marts 2010

bette

sidder også lidt og tænker på.. hvorfor han dog overhovedet har været i seng med hende hvis det var dig han ville have

Anmeld

25. marts 2010

Vial

bette skriver:

sidder også lidt og tænker på.. hvorfor han dog overhovedet har været i seng med hende hvis det var dig han ville have

Det skulle han vel. Ellers er ægteskabet jo ikke fuldbyrdet - OG måske han lige skulle tjekke på familiens vegne, at hun var jomfru!.

Altså ikke for at være fordomsfuld, men det er da lidt middelalderagtigt i de kulturer. Som jeg i øvrigt meget nødig vil blande sammen med religion. Den muslimske religion er lige så fin som den kristne. Det handler om de mennesker, som forvalter den.

Anmeld

25. marts 2010

Skytten0111

Det er mærkeligt som folk bliver sat i en bås, fordi at de tror på en bestemt ting, men vi glemmer at det ikke er det der gør dem til den de er.

Og det er ikke for at tage nogens parti, men det er direkte dumt at sige at han gør som han gør pga den religiøse baggrund. han er jo bare et menneske som ikke tænker på sin kones bedste og hendes sted i alt det her og det gør det menneskeligt- Ikke noget muslimer kun gør. Og i øvrigt er det en skidt ting at få en abort i den muslimske kultur.

Men hvis jeg var i "Anonymes" sted ville jeg få barnet. og bare lade min mand vende sig til tanken, eller tagen den derfra. Men ingen mand burde få lov enerettiget til at bestemme om jeg skulle/ ikke skulle have mit barn.

Men jeg håber at du træffer det rigtige valg for dig.

Anmeld

25. marts 2010

Vial

Skytten0111 skriver:

Vil lige pointere at vi ikke bor i saudi arabien..

Min mand er også muslim, men dette betyder da bestemt ikke at han vil tage vores kommende barn og rejse væk, hvis vi skulle gå fra hinanden - Gud forbyde det.

Men her i Dk har folk rettigheder og det er kun i ekstreme tilfælde at en udenlandsk mand gør sådan.

Men hvis jeg var dig ville jeg mærke rigtig godt efter inden i, og finde ud af hvad der var det rigtige for mig. - Og i sådan et sammenhæng KUN tænke på hvad der var rigtigt for mig.

Og specielt hvis dette barn var planlagt, men at din mand "gik ud fra" at du var startet med p-piller.. det er jo en ting han skulle have nævnt Højt, hvis det var sådan han følte. - For du er jo ikke en tankelæser.

Så gå med dit hjerte

Heidi

Det har INTET med Saud Arabien at gøre..

Det handler om en kultur, som nogle muslimske familier - uanset, hvor de stammer fra - har svært ved at slippe. Din kæreste ville nok heller aldrig lade sig tvangsgiftes. Der er jo meget forskel på, hvor traditionsbunden man er.

Når jeg læser, hvor stor en indflydelse hans kultur og familie har på ham, så kunne det meget vel være i sådan en familie at tragedien vil ramme.

Trods rettigheder her i DK, så er en bortførsel jo ulovlig og ikke noget, man arrangerer i samarbejde med danske myndigheder. Der er desværre heller ikke meget at gøre for kvinden, når først hendes barn er ude af landet. Så fuck rettighederne

Anmeld

25. marts 2010

Con

Har du tænkt over konsekvensen, hvis du får en pige?

Han er åbenbart ikke immun overfor kulturen, og derfor vil en pige i hans families øjne ikke være nær så meget værd, og det vil du få at føle resten af dit liv.

Hvad skulle afholde ham fra at rejse til hjemlandet med begge børn, hvis det ikke gik mellem jer? Nej, det ville han selvfølgelig aldrig gøre, det troede alle de andre også.

Det er en meget svær situation, du står i, men på den anden side så fornemmer jeg ikke, at jeres forhold er så holdbart, som du umiddelbart tror, - at han pludselig ikke vil have et planlagt barn er helt uforståeligt.

Knus til dig under alle omstændigheder, det er ikke nemt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.