Anonym skriver:
jeg kan godt li din måde at se tingene på. og jeg takker meget for dine ord. dog opdager jeg, at jeg (på trods af mine betroelser til andre) finder det utroligt svært at komme videre herfra.
jeg har, som du selv er inde på, spekuleret på om det virkelig er en begyndende depression jeg kæmper med, eller noget andet. (som fx. stress) jeg har prøvet at læse mig til et svar, men er vist ved at indse at en læge vil kunne give mig svaret mere tydeligt end diverse test.
jeg kan mærke en tydelig følsomhed overfor negative kommentarer fra folk nær ved mig. jeg føler mig hudløs, sårbar, og generelt meget ude af balance. det er virkelig svært for mig at stå i denne situation, og jeg prøver virkelig at se om jeg ikke kan finde en løsning. for at gå til lægen synes jeg virker (er uoverskueligt det rette ord)
stadig vil jeg gerne takke dig for dine ord. det betyder virkelig noget for mig.
Jeg synes du skal holde med at prøve at sætte en etikette på hvad du er/har for medmindre du er klinisk syg så er det faktisk irrelevant men i stedet for fokusere på hvordan du kan få det bedre, hvad kan gøre din dag bedre i bare en time?
Men sådanne spørgsmål kan være rigtigt svære at finde et svar på derfor skal du gå til en professionel. Der er mange tilbud også hvis du bor ude på landet (aner ikke hvem du er) og hvis din læge griner ad dig så synes jeg du skal skifte læge, for du kan da ikke være tjent med at have (endnu?) en der ikke tager dig alvorligt for du skal tages alvorligt. Du er et meget destruktivt sted lige nu i dit liv og du skal videre hurtigst muligt så der ikke sker flere episoder.
Der kan være psykiater, psykologer, psykoterapeuter, osv listen er lang. Måske kan du endda tale med din sp hvis du synes. Min pointe er at du skal ikke stoppe nu. Nu har du startet denne proces om at tage kontrol med dit liv og dine vaner og benyt chancen for at redefinere dig selv, at se på det som en mulighed for at blive den person du ønsker at være og som er muligt at være.
Må man spørge om hvem du har talt med nu siden din veninde?
Anmeld