trist og naget af samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2010

Anonym trådstarter

tænker over om der er nogen som kender forskel på stress sypmtomer og symptomer på depression? jeg ved at det ene kan medføre det andet, men hvordan skelner man? en læge burde spørges til råd, det ved jeg godt. men vil stadig gerne vide lidt om det forinden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

<3

Anonym skriver:

jeg kan godt li din måde at se tingene på. og jeg takker meget for dine ord. dog opdager jeg, at jeg (på trods af mine betroelser til andre) finder det utroligt svært at komme videre herfra.

jeg har, som du selv er inde på, spekuleret på om det virkelig er en begyndende depression jeg kæmper med, eller noget andet. (som fx. stress) jeg har prøvet at læse mig til et svar, men er vist ved at indse at en læge vil kunne give mig svaret mere tydeligt end diverse test.

jeg kan mærke en tydelig følsomhed overfor negative kommentarer fra folk nær ved mig. jeg føler mig hudløs, sårbar, og generelt meget ude af balance. det er virkelig svært for mig at stå i denne situation, og jeg prøver virkelig at se om jeg ikke kan finde en løsning. for at gå til lægen synes jeg virker (er uoverskueligt det rette ord)

stadig vil jeg gerne takke dig for dine ord. det betyder virkelig noget for mig.

Jeg synes du skal holde med at prøve at sætte en etikette på hvad du er/har for medmindre du er klinisk syg så er det faktisk irrelevant men i stedet for fokusere på hvordan du kan få det bedre, hvad kan gøre din dag bedre i bare en time?

Men sådanne spørgsmål kan være rigtigt svære at finde et svar på derfor skal du gå til en professionel. Der er mange tilbud også hvis du bor ude på landet (aner ikke hvem du er) og hvis din læge griner ad dig så synes jeg du skal skifte læge, for du kan da ikke være tjent med at have (endnu?) en der ikke tager dig alvorligt for du skal tages alvorligt. Du er et meget destruktivt sted lige nu i dit liv og du skal videre hurtigst muligt så der ikke sker flere episoder.

Der kan være psykiater, psykologer, psykoterapeuter, osv listen er lang. Måske kan du endda tale med din sp hvis du synes. Min pointe er at du skal ikke stoppe nu. Nu har du startet denne proces om at tage kontrol med dit liv og dine vaner og benyt chancen for at redefinere dig selv, at se på det som en mulighed for at blive den person du ønsker at være og som er muligt at være.

Må man spørge om hvem du har talt med nu siden din veninde?

Anmeld

1. april 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Jeg synes du skal holde med at prøve at sætte en etikette på hvad du er/har for medmindre du er klinisk syg så er det faktisk irrelevant men i stedet for fokusere på hvordan du kan få det bedre, hvad kan gøre din dag bedre i bare en time?

Men sådanne spørgsmål kan være rigtigt svære at finde et svar på derfor skal du gå til en professionel. Der er mange tilbud også hvis du bor ude på landet (aner ikke hvem du er) og hvis din læge griner ad dig så synes jeg du skal skifte læge, for du kan da ikke være tjent med at have (endnu?) en der ikke tager dig alvorligt for du skal tages alvorligt. Du er et meget destruktivt sted lige nu i dit liv og du skal videre hurtigst muligt så der ikke sker flere episoder.

Der kan være psykiater, psykologer, psykoterapeuter, osv listen er lang. Måske kan du endda tale med din sp hvis du synes. Min pointe er at du skal ikke stoppe nu. Nu har du startet denne proces om at tage kontrol med dit liv og dine vaner og benyt chancen for at redefinere dig selv, at se på det som en mulighed for at blive den person du ønsker at være og som er muligt at være.

Må man spørge om hvem du har talt med nu siden din veninde?

jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte. jeg er nu så småt begyndt at lægge kortene på bordet overfor folk nær mig. der i blandt min partner, min mor osv. folk omkring mig som har brug for den viden for at forstå hvorfor jeg reagere som jeg gør. fra dem alle får jeg samme svar. dog mente en sygeplejeske i familien, at jeg ku ha problemer med blodprocent og stofskifte, da dette kan gi mange af de symptomer jeg kæmper med.

jeg overvejede kraftigt at ringe til lægen onsdag, men vil alligevel først få en tid efter påske. så jeg venter og kontakter dem engang i næste uge. jeg har fået flere tilbud om støtte til lægebesøget, men jeg mener at hvis jeg får bestlit tid skal jeg også nok komme derhen. her hvor det nu har været lidt ferie og lidt mere ro på hverdagen, kan jeg mærke at jeg har det en smule bedre. men jeg er ikke i tvivl om at det kun er en stakket frist.

endnu engang takker jeg dig for dine ord og tanker.

Anmeld

3. april 2010

<3

Først og fremmest synes jeg at det er rigtigt godt og stærkt af dig at fortælle dine nærmeste hvad der foregår indeni dig. Det er rigtigt flot af dig og dine nærmeste fortjener også at vide hvad du går rundt og kæmper med.

Jeg synes du skal ringe til lægen, tirsdag lige så snart din læge åbner. Der er ingen grund til at vente, andet end at det er, som jeg læser det, den sidste og endegyldige barriere du skal over. Men det er en sådan som du skal over og jo længere du venter jo værre bliver det.

Kan vi aftale at du ringer onsdag kl.8,9 eller 10? Også synes jeg at du sender en privat besked til mig om at du har gjort det. Og tro mig jeg vil vente på den

Anmeld

3. april 2010

Anonym trådstarter

ja skal gerne komme med en opfølgning når lægen er blevet kontaktet. men må desværre afstå fra at sende personlige mail til nogen, da det vil fjerne den anonymitet jeg værner så meget om. endnu engang tak for din omsorg, omend jeg synes din tone er blevet en smule som min kære moders

Anmeld

6. april 2010

Anonym trådstarter

vil lige for en god ordens skyld, og for alle de søde mennesker der har støttet mig i denne tråd, fortælle at jeg HAR bestilt en tid ved lægen. endnu engang tak for de mange støttende og opmuntrende kommentarer jeg har fået.

Anmeld

22. april 2010

<3

Anonym skriver:

ja skal gerne komme med en opfølgning når lægen er blevet kontaktet. men må desværre afstå fra at sende personlige mail til nogen, da det vil fjerne den anonymitet jeg værner så meget om. endnu engang tak for din omsorg, omend jeg synes din tone er blevet en smule som min kære moders

Jamen jeg er også en mor!

Ej det er en anerkendt metode til at få gjort ting man ikke har lyst til. Du kan med fordel gøre brug af den med venner og veninder. Så er der en til at stå til regnskab overfor.

Godt at høre du er kommet videre og ja ved godt en pm vil fjerne din anonymitet men skulle nu nok holde mund

Anmeld

22. april 2010

june1987

Jeg synes du skal tage til lægen, for det skal da ikke gå ud over stakkels små dyr.

Anmeld

22. april 2010

Anonym trådstarter

june1987 skriver:

Jeg synes du skal tage til lægen, for det skal da ikke gå ud over stakkels små dyr.

hvis du ser et par indlæg højere oppe, vil du læse at jeg allerede har været det.

Anmeld

22. april 2010

june1987

Anonym skriver:

hvis du ser et par indlæg højere oppe, vil du læse at jeg allerede har været det.

ja okay. det kunne jeg jo ikke vide... 

Men jeg har det selv dårlig psykisk det bedste er den hjælp man kan få

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.