Hun er for lille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

jillkolsbjerg

hejsa

jeg står i samme situation som dig...vores lille freya er også for lille....

så vi går til kontrolscanning hver uge.......hun havde dog taget godt på i sidste uge da vi var afsted....men til at starte med blev hun vurderet til 22 procent for lille;-( 

vi skal til sidste kontrolscanning i morgen, hun har stadig ikke vendt sig og der er meget lidt forstervand tilbage så vi får dato for kejsersnit i morgen...så hun kommer ud inden påske....glæder mig vildt....

men som jeg skriver har hun taget godt på de sidste 14 dage....hun blev i fredags vurderet til 2620 g så hun havde taget over 600 g på på 14 dage.....;-)

og grunden til at de ofte tager for små børn ud før tid er fordi de ikke får det næring de skal have  fra morderkagen....så er det bedre børnene kommer ud og får det de skal have end de ligger i mavsen og ikke har det godt;-)

knus jill ( som bliver MOR næste uge - til en lille bebs ) 38+2

men kender din følelse alllllt for godt;-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

FruEllingsen

kan godt forstå at i er meget nervøse.

Håber snart overjordmoderen ringer til jer, så i kan finde ud af hvad der nu skal ske.

Grunden til at de vil tage hende ud før tid er vist at det er nemmere at få dem til at tage på uden for jordmoderen. det snakkede lægen om da jeg var til kontrol skanning i sidste uge.

Håber det viser sig at jeres pige ikke er helt så lille om først antaget

.

Anmeld

25. marts 2010

Nova's mor

Jeg svare lige alle her... Jeg er i uge 28 + 4 og hun vejer kun 860 g. Hvilket er alt for lidt. jeg er lige blevet ringet op af min JM som har sagt at jeg har fået en tid hos en spicial læge om er udd. til at holde øje med babyers vækst, hun skal så følge mig tæt. Har fået tid på tirsdag, så nu er jeg mere rolig, min JM sagde også at hun ikke ville blive et 4 kg barn, men at hun godt kunne nå at tage rigelig på. Dejligt med en betrykkende samtale..

Tak til jer alle.

Anmeld

25. marts 2010

Nova's mor

jillkolsbjerg skriver:

hejsa

jeg står i samme situation som dig...vores lille freya er også for lille....

så vi går til kontrolscanning hver uge.......hun havde dog taget godt på i sidste uge da vi var afsted....men til at starte med blev hun vurderet til 22 procent for lille;-( 

vi skal til sidste kontrolscanning i morgen, hun har stadig ikke vendt sig og der er meget lidt forstervand tilbage så vi får dato for kejsersnit i morgen...så hun kommer ud inden påske....glæder mig vildt....

men som jeg skriver har hun taget godt på de sidste 14 dage....hun blev i fredags vurderet til 2620 g så hun havde taget over 600 g på på 14 dage.....;-)

og grunden til at de ofte tager for små børn ud før tid er fordi de ikke får det næring de skal have  fra morderkagen....så er det bedre børnene kommer ud og får det de skal have end de ligger i mavsen og ikke har det godt;-)

knus jill ( som bliver MOR næste uge - til en lille bebs ) 38+2

men kender din følelse alllllt for godt;-(

Tak for din historie, det var virkelig dejligt at høre. Min kæreste var også lille da han blev født, så hun har det jo ikke fra fremmede..  Ville bare gerne have hun blev lidt større end hun er nu..

Anmeld

25. marts 2010

Christina.78

Jeg fik Emma i uge 28 og hun vejede 648 g..hun var svært væksthæmmet men det var så pga min svangerskabsforgiftning...

Håber da også at lægerne samt jordemoderen tjekker dig...

Anmeld

25. marts 2010

Livsmor

Hvorlangt er du henne?

Min datter var ca. 20% under normalen, hun blev født ved AKS i uge 31+5 pga. HELLP. Hun vejede 1520 g og målte 42 cm. Idag er hun 22 mdr. og vejer ca. 11 kg og måler 80 cm. Hun er en lidt lille, men det har hun fra sin moar :O)

Håber Jeres lille trold vokser meget den næste tid.

Karina 21+5

Anmeld

25. marts 2010

jillkolsbjerg

with.love skriver:

Tak for din historie, det var virkelig dejligt at høre. Min kæreste var også lille da han blev født, så hun har det jo ikke fra fremmede..  Ville bare gerne have hun blev lidt større end hun er nu..

puha ja , men det gør hun helt sikkert også, og det er dejligt der bliver holdt øje med tingene, selvom man ikke altid hører det man gerne vil;-)

men de tager en uge adgangen hvis alt ser ok ud ( flow,strimmel osv, )

jeg har skam grædt mange tåre undervejs......men her til sidst  har hun jo taget godt på , og det krydser jeg finger for din bebs også gør. min søster har også fået små børn......de ville dog ikke helt ud med på sygehuset at det var arveligt;-) 

så hun er stadig lille, men ikke såååå lille.....men din lille bebs har stadig god tid til at tage mere på, jeg håber alt er som det skal være og at din bebs har det godt i sin lille hule......kan være vi to ( og en masse andre;-)) bare fårsmå bebser;-)

De er i hvert så dygtige idag, og der fødes ( desværre) mange børn som er meget for små, men som stadig får et dejligt og "normalt" liv........;-)

knus jill

Anmeld

25. marts 2010

Tulle28

Vores bebs er også for lille, ca. 24% her i 38, så vi skal have et kejsersnit på mandag (hun ligger også i UK)... Grunden til at de tager dem ud, er fordi den lille vækst kan skyldes at moderkagen ikke fungerer og så er det bedre at de kommer ud og får noget næring fra modermælken.

Jeg krydser fingre for at alt går som det skal med jeres trold!

Knus Tulle, som kan kalde sig MOR på mandag!!

Anmeld

25. marts 2010

jillkolsbjerg

Tulle28 skriver:

Vores bebs er også for lille, ca. 24% her i 38, så vi skal have et kejsersnit på mandag (hun ligger også i UK)... Grunden til at de tager dem ud, er fordi den lille vækst kan skyldes at moderkagen ikke fungerer og så er det bedre at de kommer ud og får noget næring fra modermælken.

Jeg krydser fingre for at alt går som det skal med jeres trold!

Knus Tulle, som kan kalde sig MOR på mandag!!

smiler......uha min historie kunne da ikke passe bedre end på din;-)

knus fra endnu en der ved hun bliver MOR inden påske;-)

held og lykke at alt går vel;-)

knus jill 38+2

Anmeld

25. marts 2010

Nova's mor

Hej igen alle sammen.

Så blev jeg ringet op af Jm som allerede gav mig en tid på tirsdag, så det må siges at være bedre end første tid jeg fik 13 april..

Jeg skal scannes og følges af en spicial læge resten af tiden, så nu er jeg mere rolig. JM sagde,at hun sagtens kunne nå at tage meget på, men jeg skulle ikke regne med at føde et barn på 4 kg...  JM skal også følge os ekstra, så nu er der da taget hånd om det og jeg kan nyde vores sidste ferie alene, vi tager til Madrid i morgen og kommer hjem mandag også scanningen tirsdag.

Vil gerne sige tak til jer alle for jeres historie, det hjælper altid at høre at man ikke er alene i verden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.