Enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Vingummien

wamse skriver:

jo du kan først søge fra den dag du reelt er enlig. Har du nogen ide om, hvornår han fraflytter? Jeg søgte 1 uge før jeg egentlig stod som enlig. Det var så først til måneden efter de havde boligsikring og friplads regnet ud, men så med tilbagevirkende kraft.

Nej men vi ved mere mandag når vi har snakket med boligforeningen om jeg kan overtage den osv.

Hvis nu det er fra den 1 maj, hvornår skal jeg så søge? For kommunen skal vel først kunne se boligforandring i folkeregistre før de gør noget ik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

wamse

suanne85 skriver:

Nej men vi ved mere mandag når vi har snakket med boligforeningen om jeg kan overtage den osv.

Hvis nu det er fra den 1 maj, hvornår skal jeg så søge? For kommunen skal vel først kunne se boligforandring i folkeregistre før de gør noget ik?

hmm nej altså her ville de godt tage mine ansøgninger før, men det galdt så selvfølgelig først fra den dag jeg var enlig. Så havde bare færdigbehandlet min sag. Så lige så snart du ved noget sikkert, så ville jeg udfylde alle de ansøgninger der er, og få dem afleveret.

Anmeld

20. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

suanne85 skriver:

Jeg er ked af og høre det.

Hvis det er fra 1 maj så ville jeg gå ned og sige til kommunen at du er enlig forsørger fra den dato, så har de papirene klar, og når han så har flyttet sin adresse der. Så giver det jo sig selv..

Anmeld

20. marts 2010

Vingummien

wamse skriver:

hmm nej altså her ville de godt tage mine ansøgninger før, men det galdt så selvfølgelig først fra den dag jeg var enlig. Så havde bare færdigbehandlet min sag. Så lige så snart du ved noget sikkert, så ville jeg udfylde alle de ansøgninger der er, og få dem afleveret.

Har slet ikke styr på alle dem der er hehe

Anmeld

20. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

suanne85 skriver:

Økonomisk friplads til Emil og boligstøtte, og hvis børnepengene fra Frank skal gå igennem kommunen - efter de evt er fastsat i statsamtet.

Anmeld

20. marts 2010

Vingummien

DatterMalou skriver:

Økonomisk friplads til Emil og boligstøtte, og hvis børnepengene fra Frank skal gå igennem kommunen - efter de evt er fastsat i statsamtet.

HAr delvis friplads til ham nu, så de skal vel egentlig bare have et opkald

Anmeld

20. marts 2010

wamse

suanne85 skriver:

nej det kan jeg absolut godt huske, da jeg i oktober måned stod i det samme bøvl, men det er:boligsikring, friplads, ordinært + ekstraordinært børnetilskud, så skal du vel også søge som enlig forsørger su og du skal søge en afgørelse fra statsfovaltningen, der siger at din eks skal betale børnebidrag, denne afgørelse skal fremvises på kommunen, hvis du vil have dem til at betale børnebidragene for ham. Håber det var alt det her, det er sgu ikke let.

Anmeld

20. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

suanne85 skriver:

Ja når du reelt selv ved hvilken dato du er enlig fra

Anmeld

20. marts 2010

wamse

suanne85 skriver:

nej et opkald var ikke nok her, det skulle være skrifteligt jeg søgte, bare lige til info til dig

Anmeld

20. marts 2010

N&J

Hej Susanne, den havde jeg godt nok ikke lige set...

Håber I er okey, og du skriver bare hvis du har brug for nogle af fordelene ved singlemor livet.. 

Knuz fra Jane

Vil så lige sige at der gik 2 mdr. før min jeg fik pengene fra su (forsørgertillægget)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.