Enlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.923 visninger
31 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

Vingummien

Nu skal jeg snart til at have enlig forsørger på su. Men er jo det med at man skal søge ekstra ved kommunen før man kan få ekstra ved su.

Men hvad gør man så hvis kommunen er mega langsom til at køre det gennem deres system, ville være træls at stå alt for mange mdr og mangle de der ekstra penge ved suen.

Er rimelig forvirret omkring alt det der nemlig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

wamse

Søg i god tid så

Jeg søgte sidst i oktober og alt var klart i januar, så jeg fik de penge jeg skulle til studiestart 1 feb.

Anmeld

20. marts 2010

frk Jensen

suanne85 skriver:

Nu skal jeg snart til at have enlig forsørger på su. Men er jo det med at man skal søge ekstra ved kommunen før man kan få ekstra ved su.

Men hvad gør man så hvis kommunen er mega langsom til at køre det gennem deres system, ville være træls at stå alt for mange mdr og mangle de der ekstra penge ved suen.

Er rimelig forvirret omkring alt det der nemlig.

hey...

øv at du er blevet alene

du får dobbelt su og så kan du tage su lån ved siden af, så du ca har 12000 udbetalt i ren su.
Så søger du også boligsikring og der får du en pæn slat '

Og mere så søger du ordinært og ekstra odinært børnetilskud så du ca får 6500 kr hver 3 måned.

Og så skal du søge friplads til emil... hmmm.... så kan jeg ikke huske mere

men du skal have bopælsretten ang emil hos dig, før du kan søge det...

Krammer Betina..

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

I Odense var de oppe på dupperne, for der gik kun 1½ md. fra jeg søgte til alt var på plads

Sikke en træls situation du står i. Jeg håber dig og Emil har det ok omstændighederne taget i betragtning. Det er aldrig sjovt at gå hver til sit.

Knus Linda

Anmeld

20. marts 2010

Vingummien

BetinaMørk skriver:

hey...

øv at du er blevet alene

du får dobbelt su og så kan du tage su lån ved siden af, så du ca har 12000 udbetalt i ren su.
Så søger du også boligsikring og der får du en pæn slat '

Og mere så søger du ordinært og ekstra odinært børnetilskud så du ca får 6500 kr hver 3 måned.

Og så skal du søge friplads til emil... hmmm.... så kan jeg ikke huske mere

men du skal have bopælsretten ang emil hos dig, før du kan søge det...

Krammer Betina..

Det kommer han også til for hans far skal kun have ham hver anden weekend osv.

Ja det er jeg desværre

Anmeld

20. marts 2010

Vingummien

wamse skriver:

Søg i god tid så

Jeg søgte sidst i oktober og alt var klart i januar, så jeg fik de penge jeg skulle til studiestart 1 feb.

Jamen er på su nu, og kan vel først søge den dag at faren er flyttet ik?

Anmeld

20. marts 2010

Vingummien

Baagøe skriver:

I Odense var de oppe på dupperne, for der gik kun 1½ md. fra jeg søgte til alt var på plads

Sikke en træls situation du står i. Jeg håber dig og Emil har det ok omstændighederne taget i betragtning. Det er aldrig sjovt at gå hver til sit.

Knus Linda

Nej det er det ik,

Det vil sige 1½ måned så er der lige 1 måned hvor jeg vil mangle lidt penge så, for er på su nu nemlig

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

suanne85 skriver:

Nej det er det ik,

Det vil sige 1½ måned så er der lige 1 måned hvor jeg vil mangle lidt penge så, for er på su nu nemlig

Ja, jeg skal jo ikke kunne sige om de er hurtigere hos jer Man har da lov at håbe...

Knus.

Anmeld

20. marts 2010

Vingummien

Baagøe skriver:

Ja, jeg skal jo ikke kunne sige om de er hurtigere hos jer Man har da lov at håbe...

Knus.

ja

Anmeld

20. marts 2010

wamse

suanne85 skriver:

Jamen er på su nu, og kan vel først søge den dag at faren er flyttet ik?

jo du kan først søge fra den dag du reelt er enlig. Har du nogen ide om, hvornår han fraflytter? Jeg søgte 1 uge før jeg egentlig stod som enlig. Det var så først til måneden efter de havde boligsikring og friplads regnet ud, men så med tilbagevirkende kraft.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.