Andre sygeplejerske studerende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

Mutti2

Michala skriver:

Tiden virker uendelig lang lige når man starter, men med så meget andet, så er tiden lige pludseligt gået.

Jeg kommer til at dumpe denne gang, da jeg har ændret studieplan for at kunne få mixklip i su. Så går først rigtigt i gang med bachelor til september, men vil da bruge lidt tid på at finde emne og litteratur. Men er en af dem der synes det er mere tidskrævende end forventet at være på barsel, så mine forventninger til hvad jeg når, er skruet helt ned nu

Jeg kunne til gengæld bedst lide anatomi og de andre mere naturvidenskablige fag, selvom der er meget at lære og det er svært. Kender ikke jeres eksamensform, men er det også uden hjælpemidler? For så er en god idé at øve sig på at kunne forklare det til andre, f.eks. til Milla-Victoria, selvom hun intet forstår

Jeg HADER til gengæld sygeplejeteoretiker!!! De har flere gange fået mig til at overveje at droppe ud!!!

Åhh hvor har du ret. Synes bare der er så laaaaaaaaang tid til Januar 2013

Anatomi er da også utroligt spændende.... Men det virker bare så uoverskueligt lige op til den her prøve!! Glæder mig til den er overstået, så jeg kan fokusere lidt mere på studiet

Ja eksamenen er uden hjælpemidler. Og jeg VED at jeg dumper her første gang (ikke sjov at vide, når man prøver sit bedste!!)

Men det er nok en god ide at prøve at forklare Milla-Victoria det Hun ved allerede en del om hjertet og maven

Ja, det er ikke til at holde styr på de teoretikere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Mutti2

kitty skriver:

Ja, mig

Jeg er midt i 5. semester. Jeg startede sep. 07, men måtte tage sygeorlov, og er nu startet på dn nye studieordning

Husker tydeligt AF-eksamen, men det gik så godt som det kunne.. 12.. (På den gamle studieordning) Det skal du nok klare!!

Uha uha.... Hvor er det flot

Har du nogle gode tips, at give med på vejen!?

Knus

Anmeld

26. marts 2010

Mutti2

Anne85 skriver:

Jeg blir da helt "ked af" (på fagets vegne) at du synes det er sårn en kamp at komme igennem Jeg elskede at studere... Også selvom det da bestemt ikke er alle emner man synes er lige spændende (fx syntes jeg da ikke det var voldsomt ophidsende at være på ortopæd kirurgisk eller på inektions medicinsk... Men mere spændende at være i psykiatri, hjemme sygeplejeb, sundhedsplejen, neonatal afdelingen osv... Men nød nu alligevel hver praktik og hver skole periode)
jeg håber du også finder gejsten ved studiet... For tro mig; de 3 1/2 år flyver afsted

hilsen Anne der nu arbejder som psykiatrisk sygeplejerske og brænder for at læse videre hurtigst muligt

Det er da heller ikke sjovt at have det sådan!!

Meeeeen vi startede ud med at have en super god lære i anatomi, så gik hun hen og blev syg, og kunne ikke holde til at køre frem og tilbage (noget med ryggen). Så en del af timerne på modul 1 blev selvstudie!!

På modul 2 fik vi en ung lære der var lægestuderende. Han havde ikke fået besked om hvad vi skulle lære, og var ikke så god til at lære fra sig!! Så det gik heller ikke så godt som forventet, og der var også en del aflysning af timerne.

Her på modul 3, har man så valgt at man ikke vil ansætte en ny lære, men i stedet har vi det som fjernundervisning, hvor læren fra 1. modul, underviser nede i holstebro og sender via nettet billedet op til os....

Ærligt talt er det bare ikke optimalt når det gælder anatomi. Det er et svært fag, og ikke noget der kan blive undervist i, over nettet!!

Jeg synes virkeligt ikke at det er iorden at det bliver undervist på den måde! Det er til grin, og det er OS det går ud over!!

Skolen har så sent som i januar fået at vide at de har 2 - 3 ting de skal rette op på, og hvis ikke det bliver gjort, så lukker de skolen inden for et år!!! Så jeg synes det er groteskt at de laver sådan et nummer!!

Men jeg håber da virkeligt at det hjælper på det med gejsten når det her anatomi er overstået!!

Knus

Anmeld

26. marts 2010

Anne85

Milla-Victoria's mor skriver:

Det er da heller ikke sjovt at have det sådan!!

Meeeeen vi startede ud med at have en super god lære i anatomi, så gik hun hen og blev syg, og kunne ikke holde til at køre frem og tilbage (noget med ryggen). Så en del af timerne på modul 1 blev selvstudie!!

På modul 2 fik vi en ung lære der var lægestuderende. Han havde ikke fået besked om hvad vi skulle lære, og var ikke så god til at lære fra sig!! Så det gik heller ikke så godt som forventet, og der var også en del aflysning af timerne.

Her på modul 3, har man så valgt at man ikke vil ansætte en ny lære, men i stedet har vi det som fjernundervisning, hvor læren fra 1. modul, underviser nede i holstebro og sender via nettet billedet op til os....

Ærligt talt er det bare ikke optimalt når det gælder anatomi. Det er et svært fag, og ikke noget der kan blive undervist i, over nettet!!

Jeg synes virkeligt ikke at det er iorden at det bliver undervist på den måde! Det er til grin, og det er OS det går ud over!!

Skolen har så sent som i januar fået at vide at de har 2 - 3 ting de skal rette op på, og hvis ikke det bliver gjort, så lukker de skolen inden for et år!!! Så jeg synes det er groteskt at de laver sådan et nummer!!

Men jeg håber da virkeligt at det hjælper på det med gejsten når det her anatomi er overstået!!

Knus

Nej det lyder squ ikke optimalt Hvor er det du læser?? Jeg læste i Vejle og jeg var SÅ glad for skolen
Og nej... anatomi er nok et af de eneste fag som du simpelthen ikke kan tage som selvstudie... men når det så er sagt så husker jeg også min skræk omkring faget som værende meget værre end virkeligheden... jeg var fx sikker på at dumpe, men endte med et 11 tal (det var i 2005 så det var gammel skala). Her 5 år efter gad jeg faktisk godt prøve at køre et undervisningsforløb i anatomi/fysiologi igennem igen... tror jeg ville få mange aha oplevelser og tænke "åh gud, det var jo bare det der mentes" Min pointe er vist bare... at det er volapyk når du læser det i bogen... men så snart du har en konkret pt. at overføre det på giver det så meget mere mening! Jeg hadede fx alt om hjernen... men nu synes jeg det er vildt spændende da jeg arbejder i psykiatrien... tænk hvor interessant det er at skizofreni fx kan skyldes ændringer i nogle af forbindelserne i hjernen... spændende spændende

Anmeld

26. marts 2010

otlitrom

Milla-Victoria's mor skriver:

Uha uha.... Hvor er det flot

Har du nogle gode tips, at give med på vejen!?

Knus

Krydslæsning!! Læs nogle andre bøger der omhandler organsystemerne, men i et andet sprog. Hvilken AF-bog har du?

Anmeld

26. marts 2010

Livas mor

Jeg døjede virkelig også med den eksamen, den hårdeste på hele studiet.. Men jeg satte mig ned og klippede.klistrede (også god overspringshandling) en hel masse huskekort, med spørgsmål på den ene siden og svarene på den anden.. Brugte omk. 2 uger på at lære dem udenad, min mor blev tvangsindlagt til at være oplæset.. Og bestod heldigvis..

Anmeld

23. april 2010

Mette1406

Jep. Sidder og er igang med at skrive min bachelor og syntes det hele er en smugle uoverskueligt. Jeg er 19+5 og træt som et helt alderdomshjem, så syntes det er en hård nød at knække når man skal koncentrere sig om at skive samtidig med at man sover 10-15 timer i døgnet. Håber ikke det er sådan for andre. 

Er der nogen der har erfaring med at gå på barsel kort tid efter endt uddannelse? Hvad har man ret til? Jeg kan kun nå at arbejde ca. 5 uger (har en job-aftale), så er meget i tvivl om hvad jeg kan få økonomisk under barsel! 

Anmeld

23. april 2010

Mette1406

Jep. Sidder og er igang med at skrive min bachelor og syntes det hele er en smugle uoverskueligt. Jeg er 19+5 og træt som et helt alderdomshjem, så syntes det er en hård nød at knække når man skal koncentrere sig om at skive samtidig med at man sover 10-15 timer i døgnet. Håber ikke det er sådan for andre. 

Er der nogen der har erfaring med at gå på barsel kort tid efter endt uddannelse? Hvad har man ret til? Jeg kan kun nå at arbejde ca. 5 uger (har en job-aftale), så er meget i tvivl om hvad jeg kan få økonomisk under barsel! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.