Andre sygeplejerske studerende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

Michala

Milla-Victoria's mor skriver:

Ihhhh så dejligt  

Snyd at du ikke mangler mere  Synes bare at vejen igennem det virker sååååååååe uendeligt

Har den dumme anatomiprøve om under en mdr. og jeg har stadig intet lært  Så jeg har meget jeg skal forsøge at lære de næste par uger

Er det så overskueligt at skrive bachelor imens man er på barsel???

Knus

Tiden virker uendelig lang lige når man starter, men med så meget andet, så er tiden lige pludseligt gået.

Jeg kommer til at dumpe denne gang, da jeg har ændret studieplan for at kunne få mixklip i su. Så går først rigtigt i gang med bachelor til september, men vil da bruge lidt tid på at finde emne og litteratur. Men er en af dem der synes det er mere tidskrævende end forventet at være på barsel, så mine forventninger til hvad jeg når, er skruet helt ned nu

Jeg kunne til gengæld bedst lide anatomi og de andre mere naturvidenskablige fag, selvom der er meget at lære og det er svært. Kender ikke jeres eksamensform, men er det også uden hjælpemidler? For så er en god idé at øve sig på at kunne forklare det til andre, f.eks. til Milla-Victoria, selvom hun intet forstår

Jeg HADER til gengæld sygeplejeteoretiker!!! De har flere gange fået mig til at overveje at droppe ud!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Louisesam

Jeg er også sygeplejerskestuderende i København  Dejligt studie!! Men er ikke gået på barsel endnu (er sat til 5. oktober 2010), så går bare og forsøger at finde rundt i hvordan jeg skal klare det økonomisk.

Ved hvordan det fungerer nu med SU dog

Anmeld

23. marts 2010

otlitrom

Ja, mig

Jeg er midt i 5. semester. Jeg startede sep. 07, men måtte tage sygeorlov, og er nu startet på dn nye studieordning

Husker tydeligt AF-eksamen, men det gik så godt som det kunne.. 12.. (På den gamle studieordning) Det skal du nok klare!!

Anmeld

23. marts 2010

fiskeroletuegbe

Ja hej  jeg er endnu en sygeplejestuderende på Herlev sygeplejeskole, som også har fået barn midt i det hele. Jeg er på barsel, min datter er nu næsten 5 mdr. og jeg har to år tilbage endnu. For tiden kæmper jeg med at få min datter til at sove ordentligt så ligenu kan jeg slet ikke forestille mig at være tilbage på studiet .. men forhåbentlig bliver det bedre.

Knus

Anmeld

23. marts 2010

Leximuzen

Hejsa, er også sygeplejerske studerende  - på frederiksberg. Startede i sommers, så er på modul 3, elsker mit studie og glæder mig til at komme i klinik om 1 måned JUBIIIII. Men glæder mig endnu mere til projekt baby der starter i oktober

Held og lykke til alle med studierne og bebserne

Anmeld

23. marts 2010

Anne85

Jeg blir da helt "ked af" (på fagets vegne) at du synes det er sårn en kamp at komme igennem Jeg elskede at studere... Også selvom det da bestemt ikke er alle emner man synes er lige spændende (fx syntes jeg da ikke det var voldsomt ophidsende at være på ortopæd kirurgisk eller på inektions medicinsk... Men mere spændende at være i psykiatri, hjemme sygeplejeb, sundhedsplejen, neonatal afdelingen osv... Men nød nu alligevel hver praktik og hver skole periode)
jeg håber du også finder gejsten ved studiet... For tro mig; de 3 1/2 år flyver afsted

hilsen Anne der nu arbejder som psykiatrisk sygeplejerske og brænder for at læse videre hurtigst muligt

Anmeld

23. marts 2010

VNB

Jeg læser også til sygeplejerske og går på modul 9 (svarende til 5 semester) dvs jeg har ca 1 år tilbage

Er utrolig glad for studiet, og har slet ikke været i tvivl om at det er den helt rigtige uddannelse for mig  love it! Håber dog MEGET på at kunne tage 1 års barsel inden jeg blir færdig, men det er efterhånden ved at være lidt presset  kunne dog også være fint nok at være helt færdig, så skal man da ikke tænke på dét bagefter.

men uha ja jeg kan også godt huske den GRUMME anatomi og fysiologi prøve UDEN hjælpemidler  dengang virkede den som et mareridt! men når jeg tlnker tilbage nu var den jo slet ikke såååå slem igen... kun lidt  er sikker på du nok skal klare den

Knus Vinni.

Anmeld

23. marts 2010

Livas mor

Jeg må også hellere komme på banen så

Jeg er også sygeplejerskestuderende, på Frederiksberg. Jeg gik på barsel lige efter mit 5. semester, så mangler blot 1 år når jeg starter op til september 2010. Men desværre skal jeg på den nye studieordning nu, så mangler det der vel nu så hedder modul 11og 12.. Altså min lange praktik og min bacheloropgave, og HOLD OP jeg glæder mig til at være færdig

Anmeld

23. marts 2010

Livas mor

Leximuzen skriver:

Hejsa, er også sygeplejerske studerende  - på frederiksberg. Startede i sommers, så er på modul 3, elsker mit studie og glæder mig til at komme i klinik om 1 måned JUBIIIII. Men glæder mig endnu mere til projekt baby der starter i oktober

Held og lykke til alle med studierne og bebserne

Dejligt med én fra vores skønne lille skole på Frederiksberg

Anmeld

26. marts 2010

Mutti2

Maise skriver:

Nu er jeg jo selv sygeplejerske og har været på børneafdeling i praktik under studie. er i dag på en ældrepsykiatrisk afd. Om de er voksne eller børn så er der jo en basalviden i anatomi og fysiologi man skal vide. Børn kan jo også blive inkontinente eller skal have lagt katheter så det er en god basal viden af have all around.

Jeg synes heller ikke at det var alt der var lige spændende og troede at jeg skulle arbejde med børn, men jeg vrælede med forældrene på børneafd. når man stod sammen med deres dødsyge børn, det er så fandens hårdt.

Ja sundhedsplejerske har jeg også tænkt på men også hårdt hvis man ser børn der ikke trives.

næ du, at arbejde med ældre, der ved man hvad vej det går og så er det endda okey i de fleste tilfælde.

hmm det lød sgu som et rigtig belærende mor indlæg, men det er altså ikke såadan jeg mener det

Her i Thisted har vi desværre ingen børneafdeling, og vi kan ikke komme på fødegangen. Så jeg har desværre ikke så meget mulighed for at afprøve det med at have med "syge børn"

Vi kommer dog i praktik i sundhedsplejersken i 2 uger!! (ikke meget men bedre end ingenting.)

Men ja, du har ret, det er selvfølgeligt vigtigt at lære det hele.

Jeg er begyndt at læse det hele ret intenst og det hjælper da på forståelsen   Meeeeen synes godt nok der er lang vej endnu!!

Har den dumme eksamen om 3 uger fra i dag!!

Men hvor er stoffet dog tørt

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.