Sussie&Lilje skriver:
Hej Piger!
Min kæreste og jeg har talt meget om hvornår vi skal begynde på at lave lillebror/lillesøster ..
Vores datter er nu 7½ mdr, og jeg er færdig med min uddannelse (i butik) om 1 år.
Vi snakkede om at begynde lidt inden jeg er færdig, da vi synes det er dumt, at jeg finder nyt job først og så skal til at vente et års tid mere udover dette, før vi kan komme igang (da vi heller ikke vil have aldersforskellen er alt for stor imellem dem) ..
Jeg har stadig 3 måneders barsel tilgode, så dem ville jeg så tage efter endt uddannelse, og så håbe på at jeg venter mig til den tid, så det kun er max 6 måneder jeg eventuelt kommer til at gå på dagpenge før den nye barsel begynder ..
Når den nye lille prins/prinsesse så er gammel nok til at jeg skal begynde på job igen, vil jeg så lede.
Men jeg er selvfølgelig lidt i tvivl om det her er det rigtige at gøre .. Er der nogen af jer der har erfaring med samme situation?
Alle meninger/holdninger er velkomne 
Knus Sussie, Jonas & Lilje ..
Jeg kan da dele lidt ud af mine erfaringer. Har en stor pige på 8 og en pige på 2 år som har glæde af hinanden nu, de pjatter, danser leger og tøsehygger, de er super glade for hinanden trods en aldersforskel på 6 år. Så har jeg en dreng på 11 mdr, så der er ca 18 mdr mellem de 2 små, som bare er så fantastisk glade for hinanden. Mathilde på 2 år kysser, krammer, viser ham bøger og er bare så glad for ham og han for hende, der har aldrig været jalusi. Jeg kunne sagtens finde på at få nr 4 for Synes egentlig ikke det har været så hårdt, men det er jo nok hvordan man er skruet sammen som person og hvordan børnene er. Jeg har lang barsel og nyder og være hjemme ved mine unger, og træner så hver formiddag mens Peter sover, så det er bare skønt. Jeg kan kun sige min oplevelse med at få 2 børn tæt på hinanden har været så positiv og det var det helt rigtige for os, trods mange prøvede at tale os fra det.
I forhold til økonomien har jeg fast arbejde og er medlem af en a kasse, jeg mener helt sikkert at man får færre dagpenge jo færre timer du har, men er ikke så meget inde i det må jeg indrømme. Synes da klart du skal kontakte din a kasse og skrive resultatet herinde.
Held og Lykke med projektet.
Kh Louise skruk efter nr. 4-gad vide om det aldrig stopper????