Planlægning af lillebror/søster ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Ox.

ka-ri-na skriver:

Jeg ville bare sige, at du skal undersøge reglerne grundigt:0) hvis du er færdig med udd. Og ikke har job, kan du så overhovedet få dagpenge?

Ja det er jo lige det om det ender i noget kontanthjælp eller hvad det gør, for jeg har aldrig rigtig været ude i sådan noget da jeg altid har været i job, så jeg kender slet slet ikke reglerne ..  Jeg tænker at så længe vi ikke er gift, så kan jeg stadig komme på kontanthjælp, er det ikke sådan det er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Sussie&Lilje skriver:

Ja det er jo lige det om det ender i noget kontanthjælp eller hvad det gør, for jeg har aldrig rigtig været ude i sådan noget da jeg altid har været i job, så jeg kender slet slet ikke reglerne ..  Jeg tænker at så længe vi ikke er gift, så kan jeg stadig komme på kontanthjælp, er det ikke sådan det er?

Jo det burde du kunne, men det er ikke særligt fedt... Hvis du har mulighed for at få job og være der prøveturen ud osv... Så er du langt bedre stillet

Anmeld

19. marts 2010

Low

Sussie&Lilje skriver:

Man må ikke have mere end 10.000kr i værdi. Dvs. båd, hus, penge.. Hvis du forstår hvad jeg mener . Ihh jeg er så dårlig til ar forklare . De tjekker selvfølgelig ikke små ting.

Anmeld

19. marts 2010

Low

Sussie&Lilje skriver:

Og man må gerne værd gift men så er det 10.000kr til sammen

Anmeld

19. marts 2010

Anita80

Er du ikke medlem af fagforening?? Så kan du godt få dagpenge.. Men det kræver du er medlem..

Jeg var i lære som kontorelev fra '05 til '07 og gik på barsel 14 dage før jeg officielt var færdig som elev og fik barselsdagpenge og var berettiget til alm dagpenge bare som dimittend sats...

Så jeg vil sige at du skulle tage at blive medlem af en fagforening... alt andet lige er det det bedste.. du ved jo aldrig hvad der sker på 1 år eller om der går 2 år inden du bliver gravid... såeh...

Anita

Anmeld

19. marts 2010

Anita80

Low skriver:

Og man må gerne værd gift men så er det 10.000kr til sammen

Ja men det hjælper jo ikke hvis han har et almindeligt job for så overstiger han husstandsindtægts grænsen.

Når man er gift er der jo gensidig forsørger pligt.

Hvis begge er på kontanthjælp gælder andre regler ja. Men hvis han har et alm job så går det nok ikke..

Anmeld

19. marts 2010

Anne85

Det er nu altså a-kasse du skal være medlem af! Og så mener jeg bestemt du kan få dagpenge... Men absolut laveste sats... Har du derimod været ude og arbejde i et halvt år (mener jeg det er) får du max dagpenge.
Men måske det vr federe at få et job og så gå på barsel med fuld løn?
Man må jo gøre op hvad der er vigtigst.. At være økonomisk lidt bedre stillet eller at få baby nu!! Jeg skal jo på barsel på dagpenge... Det blir hårdt, men vi ville simpelthen ikke vente længere med at få nummer to.

Når det så er sagt synes jeg virkelig I skal overveje aldersforskelle på børnene. Jeg tror der er fordele og ulemper ved at ha nåde kort og lidt længere tid mellem børnene.
Personligt er jeg glad for at der kommer til at være næsten 3 år mellem Kristian og lillesøster... Der er sket så meget med han det sidste år, han forstår alt og kan forklare sig med ord, han er blevet mere selvhjulpen i form af at spise helt selv (arh det gjorde han squ nok også for et år siden), selv ta tøj på osv og inden længe er han ble fri! Og så alt det praktiske med at fx barnevognen nu ikke længere blir brugt af ham Men vi er jo alle forskellige... Min søster og jeg er der fx 22 måneder imellem og jo har altid haft stor glæde af hinanden... Min bror og jeg er der 5 1/2 år imellem og det er først her de seneste år at vi sårn rigtig er begyndt at bruge hinanden.. Men det tror jeg lige så meget handler om forskellen på drenge og piger

Anmeld

19. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Anne85 skriver:

Det er nu altså a-kasse du skal være medlem af! Og så mener jeg bestemt du kan få dagpenge... Men absolut laveste sats... Har du derimod været ude og arbejde i et halvt år (mener jeg det er) får du max dagpenge.
Men måske det vr federe at få et job og så gå på barsel med fuld løn?
Man må jo gøre op hvad der er vigtigst.. At være økonomisk lidt bedre stillet eller at få baby nu!! Jeg skal jo på barsel på dagpenge... Det blir hårdt, men vi ville simpelthen ikke vente længere med at få nummer to.

Når det så er sagt synes jeg virkelig I skal overveje aldersforskelle på børnene. Jeg tror der er fordele og ulemper ved at ha nåde kort og lidt længere tid mellem børnene.
Personligt er jeg glad for at der kommer til at være næsten 3 år mellem Kristian og lillesøster... Der er sket så meget med han det sidste år, han forstår alt og kan forklare sig med ord, han er blevet mere selvhjulpen i form af at spise helt selv (arh det gjorde han squ nok også for et år siden), selv ta tøj på osv og inden længe er han ble fri! Og så alt det praktiske med at fx barnevognen nu ikke længere blir brugt af ham Men vi er jo alle forskellige... Min søster og jeg er der fx 22 måneder imellem og jo har altid haft stor glæde af hinanden... Min bror og jeg er der 5 1/2 år imellem og det er først her de seneste år at vi sårn rigtig er begyndt at bruge hinanden.. Men det tror jeg lige så meget handler om forskellen på drenge og piger

man får ikke nødvendigvis fuld løn fordi man går på barsel mens man har en srb giver:0)

Anmeld

19. marts 2010

myprincess

Jeg har ventet da jeg mener at 3 til 4 år er den bedste alder mellem søskende, så min datter når lige at fylde 3,5 år når den lille kommer

Anmeld

19. marts 2010

ønskebørn74

Sussie&Lilje skriver:

Hej Piger!

Min kæreste og jeg har talt meget om hvornår vi skal begynde på at lave lillebror/lillesøster ..

Vores datter er nu 7½ mdr, og jeg er færdig med min uddannelse (i butik) om 1 år.

Vi snakkede om at begynde lidt inden jeg er færdig, da vi synes det er dumt, at jeg finder nyt job først og så skal til at vente et års tid mere udover dette, før vi kan komme igang (da vi heller ikke vil have aldersforskellen er alt for stor imellem dem) ..

Jeg har stadig 3 måneders barsel tilgode, så dem ville jeg så tage efter endt uddannelse, og så håbe på at jeg venter mig til den tid, så det kun er max 6 måneder jeg eventuelt kommer til at gå på dagpenge før den nye barsel begynder ..

Når den nye lille prins/prinsesse så er gammel nok til at jeg skal begynde på job igen, vil jeg så lede.

Men jeg er selvfølgelig lidt i tvivl om det her er det rigtige at gøre .. Er der nogen af jer der har erfaring med samme situation?

Alle meninger/holdninger er velkomne

Knus Sussie, Jonas & Lilje ..

Hvor er det bare vildt at hun allerede er 7½ md.... !!! Og fiiiin er hun!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.