Ej pyh..what to do

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2008

ka li ja

ok her kommer den måde vi gør det på. eller jeg:)
når arthur blir lagt er der en fjeder i ham, som simpelthen popper ungen op fra dynen! jeg prøver så vidt det er muligt at få ham pakket under dynen, får sagt godnat, og så fiser jeg af.
når han så har stået lidt så begynder han at brokke sig. når jeg så kan hører at det ikke kun er brok, men ked. så går jeg ind og starter forfra. lægger ham ned med hans pude i armen og en bamse. og så ud igen.
vi kan godt gøre det mange gange, i dag var vi oppe på 5 tror jeg. men det er ikke noget jeg som sådan bruger tid på.
han går til sidst kold af sig selv.

jeg ville ikke lade ham ligge og græde sig i søvn, men når man skal hører det kun er skaberi, så må han vente lidt.

håber i får bugt med problemet:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2008

Rasmine

Hvornår får hun den sidste lur?
-Måske er hun ikke træt nok til at blive puttet?

Anmeld

26. maj 2008

Sille

Sådan er det også her. Freja kan sagtens bruge 1 time på at falde i søvn. For det meste griner hun og snakker men engang imellem skriger hun..

Vi lader hende ligge og går kun derind to gange ca.. med mindre hun skriger selvfølgelig..
Syns i skal lade hende ligge i stedet for at gå ind og lægge hende ned hele tiden.. så finder hun nok ud af at i ikke kommer når hun står op.. og lægger sig til at sove på et tidspunkt...?? Syns ikke rigtig om din mands metode.. det må da være skræmmende for lille iza at der springer en råbende mand frem fra mørket..;)

ved ikke om du kunne bruge dette.. men pøj pøj med det..

-sille

Anmeld

26. maj 2008

Tynen

Er du sikker på at det er Iza der ligger i sengen og ikke Stella?
Det var jo nøjagtig det jeg skrev her den anden dag - Føler virkelig med dig.

Jeg har fået en tid ved lægen idag for at for tjekket de ører på hende - Vil være helt sikker på at det bare er skaberi før jeg gør noget drastisk!

Men hvor er det dog belastende - Igår gik det fuldstændig bananahamic herhjemme!
Hun skreg og klynkede hevr gang hun så mig forlade værelset - Hun har ellers kunne falde i søvn af sig selv de sidste 9 mdr.

Jeg lader hende stå og sidde alt det hun vil mens jeg ikke er i rummet - Begynde hun at skrige går jeg ind og ligger hende mens jeg siger go´nat!

Det virker bare så meningsløst når man har gjort det 70 gange og det nu er 5 kvarter siden hun blev lagt.

Er glad for jeg der er flere i samme båd (Sorry, men det er jeg altså :) )
Man tror jo der er noget helt seriøst i vejen med dem når de skaber sig sådan :)

Anmeld

26. maj 2008

linemus

Jeanette skriver:

Astrid P skriver:

Vi har lige været igennem præcis det samme.
Jeg har indtil for en uge siden været totalt modstander af at lade mit barn græde sig i søvn, det ville jeg bare ikke være med til. Men efter mange lange snakke med min kloge og meget erfarne storesøster nåede jeg frem til at der var nødt til at ske noget. Vi brugte også omkring 1-1½ time hver aften i puttehelvede med et barn der græd fra start til slut. Hun endte med at kollapse af træthed for så at vågne igen en lille times tid senere.
Selvom jeg var meget modstander af metoden, endte jeg med at bruge nogle af tingene fra bogen "Godnat og sov godt". Simpelthen fordi jeg var desperat!
Jeg blev enig med mig selv om at det jo heller ikke var optialt for Smilla at græde sig i søvn i 1½ time hver aften, så vi tog en kold tyrker. Hun SKAL lære at falde i søvn alene. Det er for svært for hende hvis vi også er der, og det får hende til at kæmpe af alle kræfter for at holde sig vågen.
Den første aften gik jeg ind i soveværelset med hende, gik med hende i armene og sang to sange, hvorefter jeg lagde hende i seng og sagde, at nu skulle hun sove. Godnat lille skat, vi ses i morgen. Hun stak naturligvis i et vræl og kastede sig rundt i sengen, men jeg gik ud og lukkede døren på klem. Jeg gik derind igen efter 1 minut og lagde hende stille og roligt ned og sagde igen godnat til hende. Gik ud, hun græd, kom ind igen efter 3 minutter og gentog seancen. Herefter ventede jeg 5 minutter med at gå ind til hende igen hvor jeg endnu engang lagde hende ned og sagde godnat. 4 minutter senere sov hun! På under et kvarter var hun faldet i søvn, og selvom jeg følte mig som verdens ondeste mor over at jeg lod hende ligge alene og græde, så er det altså bedre end at græde i 1½ time. De sidste 6 dage har det varet mellem 3 og 10 minutter at putte hende, fra hun bliver lagt til hun sover... Så vi har fået vores aftner igen og Smilla sover 100 gange bedre om natten nu.
Jeg aner ikke om det ville være en metode som ville passe til Iza, men det virkede for os. Jeg tror faktisk at jeg i virkeligheden var et forstyrrende element i hendes falde-i-søvn proces når jeg var inde hos hende...

Håber du kunne bruge dette laaaaange og detaljerede indlæg til et eller andet.
KH Astrid

Men jeg synes også, vi lader hende græde og også længe sommetider, fordi hun selv skal prøve at falde til ro...og hun har kunnet før, så jeg tror hun oplever en del lige i øjeblikket. Hun har for 1 måned siden sovet fint fra 20.00 til 7.00 morgen uden at vågne...men ikke mere af det nu. Og så er det jeg bliver i tvivl, om jeg skal være hård og bestemt, fordi hun skal lære det igen eller omsorgsfuld og lidt eftergivende, fordi hun har en svær periode.

Og ja helt klart skal vi heller ikke være i værelset for så sover hun, som du skriver, bestemt ikke, så det er også kun, når vi putter hende på ny, jeg bliver lidt (2 min højst)....puha det er sgu svært. Men tusind tak for dit svar.

Det kunne lige så godt være mig, der havde skrevet Astrids indlæg. Jeg brugte også metoden på Signe i ren desperation efter at have prøvet alverdens ting gennem et par måneder, sikkert kun til større forvirring for hende.

Jeg går ind til hende efter 1-2 min. (sætter simpelthen timer på) nogengange 3. Det hjalp helt utroligt, og i stedet for 1 times gråd, sov hun efter 5-10 min. Følte mig også som den stykkeste mor, men 10 mins gråd alene er alligevel bedre end at græde i mine arme i over en time.

Da jeg havde brugt metoden et stykke tid, blev jeg lidt mere blødsøden... begyndte at ae hende, hvilket hun aldrig har kunnet lide før, men det hjalp hende til at falde i søvn - et par dage. Så begyndte hun at græde længere tid igen, og det var ikke til at finde ud af. Jeg har brugt en fra mødregruppen som "sovecoach", og hun gav mig et spark bagi og sagde, at jeg var for blød, og at jeg skulle starte forfra. Så det gjorde jeg. Putte, får vand, godnat, ud. Konsekvent hver gang, og det virkede.

Nu har jeg godt nok ændret det igen, men det er mere pga. Nanna som også sover der - hun vil ikke længere have, at jeg går. Så græder hun og får Signe kørt op også. Men jeg tror, Signe har lært nu, at det er rart at sove, for hun er ikke længe om det, og jeg går som regel kun ud én-to gange nu.

Jeg tror du skal være konsekvent over for Iza, så hun ikke bliver forvirret overfor de signaler du sender - nogen gange bliver hun aet, nogen gange ikke osv.

Og jeg tror helt sikkert ikke på den med at blive ved med at lægge hende ned. Er hun glad, så bare lad hende være. Jeg tror bare det forstyrrer hende mere, og det vil også være synd at skælde hende ud - og jeg er sikker på, der ikke kommer noget godt ud af det.

Til sidst vil jeg også lige sige, at børn er ikke ens, og du kender hende bedst. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge "Godnat og sov godt" på Sebastian - syntes det var vildt synd at nogle forældre brugte det, og var også modstander af, at børnene skulle græde sig i søvn. Indtil jeg fik Signe. Hun er bare helt anderledes. Kan ikke finde ro, er en party-girl, der gerne vil feste med os hele natten hvis hun kunne komme til det, græder rigtig meget, højt og hysterisk over det mindste osv. Nogle børn har bare bedst af at få det at vide på den hårde måde. Nanna, som er helt anderledes, kunne jeg f.eks. aldrig finde på at gøre det ved.

Håber du kan bruge det til noget :)

Knus Line

Anmeld

26. maj 2008

Tikki

Mebach skriver:

Hvornår får hun den sidste lur?
-Måske er hun ikke træt nok til at blive puttet?

Hun sover fra 9-10 og igen fra 13-15 ca......og bliver puttet kl. 19.30...hun virker træt. Vi har altid haft lidt problemer med hendes søvn indtil hun blev 8 måneder...så blev alt godt og jeg troede alt mit hårde arbejde nu blev belønnet. Det varede 2 måneder og så vendte det igen og blev meget meget værre. Men nu må vi se om det så ikke er en periode......:)

Anmeld

26. maj 2008

Rasmine

Måske er det noget Feng Shui agtigt I skal overveje?
Noget med jordstråler?

Ej, helt seriøst jeg mener det.

Måske I kunne prøve at flytte sengen, så den der vante opstilling bliver uvant for hende?

Ej, jeg snakker og røven går...
:$:D

Anmeld

26. maj 2008

Tikki

Sille skriver:

Sådan er det også her. Freja kan sagtens bruge 1 time på at falde i søvn. For det meste griner hun og snakker men engang imellem skriger hun..

Vi lader hende ligge og går kun derind to gange ca.. med mindre hun skriger selvfølgelig..
Syns i skal lade hende ligge i stedet for at gå ind og lægge hende ned hele tiden.. så finder hun nok ud af at i ikke kommer når hun står op.. og lægger sig til at sove på et tidspunkt...?? Syns ikke rigtig om din mands metode.. det må da være skræmmende for lille iza at der springer en råbende mand frem fra mørket..;)

ved ikke om du kunne bruge dette.. men pøj pøj med det..

-sille

ha ha ha ha :D ja, det synes jeg også, det må være. Han er også helt med på den nu og vi har lagt en ny strategi fra i aften...og vi gør det ens nu...så må vi se om det har en virkning ;)

Anmeld

26. maj 2008

Tikki

Det kunne lige så godt være mig, der havde skrevet Astrids indlæg. Jeg brugte også metoden på Signe i ren desperation efter at have prøvet alverdens ting gennem et par måneder, sikkert kun til større forvirring for hende.

Jeg går ind til hende efter 1-2 min. (sætter simpelthen timer på) nogengange 3. Det hjalp helt utroligt, og i stedet for 1 times gråd, sov hun efter 5-10 min. Følte mig også som den stykkeste mor, men 10 mins gråd alene er alligevel bedre end at græde i mine arme i over en time.

Da jeg havde brugt metoden et stykke tid, blev jeg lidt mere blødsøden... begyndte at ae hende, hvilket hun aldrig har kunnet lide før, men det hjalp hende til at falde i søvn - et par dage. Så begyndte hun at græde længere tid igen, og det var ikke til at finde ud af. Jeg har brugt en fra mødregruppen som "sovecoach", og hun gav mig et spark bagi og sagde, at jeg var for blød, og at jeg skulle starte forfra. Så det gjorde jeg. Putte, får vand, godnat, ud. Konsekvent hver gang, og det virkede.

Nu har jeg godt nok ændret det igen, men det er mere pga. Nanna som også sover der - hun vil ikke længere have, at jeg går. Så græder hun og får Signe kørt op også. Men jeg tror, Signe har lært nu, at det er rart at sove, for hun er ikke længe om det, og jeg går som regel kun ud én-to gange nu.

Jeg tror du skal være konsekvent over for Iza, så hun ikke bliver forvirret overfor de signaler du sender - nogen gange bliver hun aet, nogen gange ikke osv.

Og jeg tror helt sikkert ikke på den med at blive ved med at lægge hende ned. Er hun glad, så bare lad hende være. Jeg tror bare det forstyrrer hende mere, og det vil også være synd at skælde hende ud - og jeg er sikker på, der ikke kommer noget godt ud af det.

Til sidst vil jeg også lige sige, at børn er ikke ens, og du kender hende bedst. Jeg kunne aldrig drømme om at bruge "Godnat og sov godt" på Sebastian - syntes det var vildt synd at nogle forældre brugte det, og var også modstander af, at børnene skulle græde sig i søvn. Indtil jeg fik Signe. Hun er bare helt anderledes. Kan ikke finde ro, er en party-girl, der gerne vil feste med os hele natten hvis hun kunne komme til det, græder rigtig meget, højt og hysterisk over det mindste osv. Nogle børn har bare bedst af at få det at vide på den hårde måde. Nanna, som er helt anderledes, kunne jeg f.eks. aldrig finde på at gøre det ved.

Håber du kan bruge det til noget :)

Knus Line

Jeg tror, du har ret - Iza er, som du beskriver Signe..en rigtig dramadronning ;) og ja, jeg kan mærke hun bruger alle kneb på at få sin vilje...Jeg hader bare at skulle være så bestemt hele tiden, men det hjælper i hvert fald i hverdagen, hvor alt er sat i rutiner og systemer for hende og hun ved, hvad hun må og ikke må. Så slapper hun af og hygger sig - brydes den daglige hverdag lidt for meget, er fanden løs og hun skaber sig - kaster sig bagover og hyler og skriger ved det mindste. Det er vildt, det skal være sådan allerede - troede det var ved 2 års alderen, at man var nødt til at trække linjerne op.

I dag har hun hylet og skreget i 1/2 time, fordi jeg flyttede en potteplante, som hun synes, hun skulle æde. Jeg kunne ikke gøre andet end at grine lidt af hende og lade hende sidde, for hun afviste alle andre alternativer end den dumme plante, som hun lige havde set sig lun på :P
Åh ja - hvordan skal det ikke blive, når hun når teenagealderen :-o

Anmeld

26. maj 2008

Tikki

Tynen skriver:

Er du sikker på at det er Iza der ligger i sengen og ikke Stella?
Det var jo nøjagtig det jeg skrev her den anden dag - Føler virkelig med dig.

Jeg har fået en tid ved lægen idag for at for tjekket de ører på hende - Vil være helt sikker på at det bare er skaberi før jeg gør noget drastisk!

Men hvor er det dog belastende - Igår gik det fuldstændig bananahamic herhjemme!
Hun skreg og klynkede hevr gang hun så mig forlade værelset - Hun har ellers kunne falde i søvn af sig selv de sidste 9 mdr.

Jeg lader hende stå og sidde alt det hun vil mens jeg ikke er i rummet - Begynde hun at skrige går jeg ind og ligger hende mens jeg siger go´nat!

Det virker bare så meningsløst når man har gjort det 70 gange og det nu er 5 kvarter siden hun blev lagt.

Er glad for jeg der er flere i samme båd (Sorry, men det er jeg altså :) )
Man tror jo der er noget helt seriøst i vejen med dem når de skaber sig sådan :)

Ja, det er jo godt at høre, at vi er flere - og ja husker godt du skrev det og tror også jeg svarede, for det er sgu da bare for frustrende...og Iza er ikke en gang begyndt i insitution eller DP endnu - hvordan skal det så ikke blive til den tid :-o

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.