Vi har en lille snak herhjemme omkring det her sovning. Iza bruger 1-1,5 timer på at falde i søvn og hun kæmper virkelig for at holde sig vågen. Vi har et aftenritual der foregår således: mad kl. 18, herefter i bad og derefter godnatflaske. Hun bliver puttet kl. ca. 19.30 og vi forlader rummet. Og så starter showet - hun rejser sig op i sengen og griner eller skriger højt. Vi går ind og lægger hende ned og putter hende på ny.....hvorefter hun 5 sekunder efter står op igen og hopper op og ned storgrinende med alle sine sutter i hånden. Vi lægger hende ned og putter på ny.......sådan kan der gå 1-1,5 timer alt om og om igen, i mens hun bliver mere og mere træt og mere og mere sur og skrigende. Til sidst sover hun, men kun meget let, så vi kan knapt nok høre fjensyn eller tale sammen uden hun vågner og skriger. Det bedste ville være, hvis vi bare gik i seng samtidigt med hende, så der er musestille...men det vil vi sgu ikke..sgu..
Men nu er det så, vi er lidt uenige manden og jeg. Manden mener, hun skal lære at man ligger ned, når man sover, så han lægger hende ned og står på lur ved værelset og når han ser , hun rejser sig op, siger han bestemt: "Nej!" og går ind og lægger hende ned. Det bliver han ved og ved med - hun bliver SÅ sur og vred og skriger og skriger mere og mere til hun falder i søvn.
Jeg mener jo så, at hun ikke selv kan finde ud af at finde ro og at hun skal have hjælp til dette. Så putter jeg hende og går ud og lader hende så være - om hun står op eller ej indtil hun hyler og skriger, så vi ikke kan holde det ud mere. Så putter jeg hende på ny, men bliver lidt længere hos hende, hvor jeg holder hende på maven og på benene..måske nusser hende lidt på hovedet til hun er faldet lidt til ro, hvorefter jeg så går ud igen. Det tager lige så lang tid som ovenstående, men jeg synes ikke, der er så meget skrig og skrål. Og jeg kan ganske enkelt ikke lide hun skal "skældes ud", fordi jeg mener, hun ikke selv er herre over, at hun ikke kan finde ro....
Men er det helt gak gak eller hvad mener i? Driver hun gæk med os og skal hun - som manden siger - lære det nu med bestemt tone, for ikke at blive ved med det eller???
Vi er lidt på herrens mark pt.
/Jeanette
Anmeld