Prævention efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

FruPudderkvast

Bayze skriver:

Hvordan ligger landet egentlig mht prævention efter fødslen - kan man starte op med p-piller umiddelbart efter fødslen eller er der noget dér i forhold til amningen eller andet?

Nu ved jeg godt at det er gammel tråd.. Men vil bare lige fortælle dig at min fysioterapeut (som jeg gik til efter fødslen) ude på hospitalet, sagde at man i hvert fald skal bruge gummi indtil man har været til 8 ugers undersøgelse (også selvom man måske allerede er startet med at tage p-piller), da der jo er et åbent sår oppe i livmoderen efter moderkagen.. Og kommer der fremmede bakterier derop, kan man risikere at blive alvorligt syg.. Og med alvorligt syg, mente hun indlæggelse osv..

Bare lige til info - hvis du ikke allerede vidste det

Håber du finder ud af det med prævention

// Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Bayze

~Sarah~ skriver:

Nu ved jeg godt at det er gammel tråd.. Men vil bare lige fortælle dig at min fysioterapeut (som jeg gik til efter fødslen) ude på hospitalet, sagde at man i hvert fald skal bruge gummi indtil man har været til 8 ugers undersøgelse (også selvom man måske allerede er startet med at tage p-piller), da der jo er et åbent sår oppe i livmoderen efter moderkagen.. Og kommer der fremmede bakterier derop, kan man risikere at blive alvorligt syg.. Og med alvorligt syg, mente hun indlæggelse osv..

Bare lige til info - hvis du ikke allerede vidste det

Håber du finder ud af det med prævention

// Sarah

Tak skal du have:-)

Men det er selvfølgelig klart nok, at så længe der er sår og blødninger er der selvfølgelig også risiko for infektioner...

Sidder og smiler lidt over denne her tråd, for det lyder næsten som om jeg kun sidder og tænker på hvornår vi kan komme i gang med lagengymnastik igen efter fødslen. Det er faktisk ret langt fra sandheden, det er ikke liiige der jeg har fokus lige nu. Jeg tænkte bare at det var noget jeg skulle have styr på, for jeg kan lige se katastrofen indtræffe og jeg blev gravid sådan et par måneder efter fødslen - dén ville altså ikke være god, altså hvert fald for mit vedkommende...

Ihh, nu bliver den tråd ved med at ryge op - ha ha

Anmeld

13. april 2010

smokin

Bayze skriver:

Okay, så der kommer lige til at gå lidt tid - tak skal du have:-)

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med sex, men jeg tror altså godt mit underliv vil vente indtil den menstruation kommer... 

Anmeld

13. april 2010

FruPudderkvast

Bayze skriver:

Tak skal du have:-)

Men det er selvfølgelig klart nok, at så længe der er sår og blødninger er der selvfølgelig også risiko for infektioner...

Sidder og smiler lidt over denne her tråd, for det lyder næsten som om jeg kun sidder og tænker på hvornår vi kan komme i gang med lagengymnastik igen efter fødslen. Det er faktisk ret langt fra sandheden, det er ikke liiige der jeg har fokus lige nu. Jeg tænkte bare at det var noget jeg skulle have styr på, for jeg kan lige se katastrofen indtræffe og jeg blev gravid sådan et par måneder efter fødslen - dén ville altså ikke være god, altså hvert fald for mit vedkommende...

Ihh, nu bliver den tråd ved med at ryge op - ha ha

Haha.. Nej, og det er nok heller ikke det første du vil tænke på når den lille er kommet til verden.. Det kan jeg i hvert fald godt skrive under på  (Og min kæreste vil nok også gerne skrive under på at det ikke er det der er i MINE tanker lige nu  Ups..)

Men ja, som du siger - det er godt at have styr på.. Jeg havde også bare en frygt for at blive gravid lige efter fødslen.. For det ville bestemt heller ikke fungere for os.. Det tager vi lige om et par år når lillemanden er liiiidt mere selvhjulpen  

Hehe.. Ja, men der er måske nogle andre der lige står og mangler svar på netop dette, så er det jo fint at den ryger til tops igen

Anmeld

13. april 2010

Bayze

~Sarah~ skriver:

Haha.. Nej, og det er nok heller ikke det første du vil tænke på når den lille er kommet til verden.. Det kan jeg i hvert fald godt skrive under på  (Og min kæreste vil nok også gerne skrive under på at det ikke er det der er i MINE tanker lige nu  Ups..)

Men ja, som du siger - det er godt at have styr på.. Jeg havde også bare en frygt for at blive gravid lige efter fødslen.. For det ville bestemt heller ikke fungere for os.. Det tager vi lige om et par år når lillemanden er liiiidt mere selvhjulpen  

Hehe.. Ja, men der er måske nogle andre der lige står og mangler svar på netop dette, så er det jo fint at den ryger til tops igen

Ja, det kan være det kommer andre til gavn

Anmeld

13. april 2010

Bayze

Zette skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med sex, men jeg tror altså godt mit underliv vil vente indtil den menstruation kommer... 

Ha ha - jeg kan godt forstå du svarer som du gør! Som jeg også lige har skrevet et andet sted i tråden, så har jeg det helt skidt med at det ser ud som om at det eneste jeg har i hovedet nu her det er at komme i gang med det vilde sexliv efter fødslen! trust me - det er IKKE der mine tanker er pt!Jeg kan bare huske da jeg oprette tråden - den er jo gammel, det er Tina2, det skarn, der af uransagelige årsager har valgt at grave den frem igen i dag!! Nå, men jeg kan huske at jeg tænkte at det var noget jeg skulle have styr på, for vi har altså vist os herhjemme at være superfertile og jeg kan lige se for mig at jeg blev gravid igen kort efter fødslen, og dét skal altså bare ikke ske...

Anmeld

13. april 2010

SpunkenJo

Jeg kan kun tilslutte mig den der med, at brruge gummi frem til 8 ugersundersøgelsen.

Jeg brugte minipiller derfra, idet jeg ammede, men ret hurtigt fik min læge "overbevist" mig om, at en hormonspiral var det rette for mig.

Og ingen tvivl om det. For satan det er da smart!!! Den skulle jeg bare have haft med det samme til 8 ugers undersøgelsen!

JEg var egentlig imod en hormonspiral fordi jeg gerne ville minimere kunstige hormoner i kroppen, men den indeholder faktisk mindre end en minipille, og så kører det jo bare helt af sig selv!! SMART!

Jeg havde i starten træls pletblødning, som hurtigt reducerede sig, og nu har jeg stort set ikke min menstruation mere, hvilket var en af de gode bivirkninger ved en hormonspiral.

Jeg er meget glad for min hormonspiral. Har ingen gener ved den.

En kobberspiral, var jeg nødt til at vælge fra, idet den kan have tendens til at gøre ens menstruation kraftigere... Og jeg fik i sin tid p-pille fordi jeg netop havde det som et stort problem..... (Kunne bløde igennem både lilla always plus plus OG en orange Tampon SUPER!!!!) Ulækkert, sorry!

Tillykke med den nye titel snart

Anmeld

13. april 2010

smokin

Bayze skriver:

Ha ha - jeg kan godt forstå du svarer som du gør! Som jeg også lige har skrevet et andet sted i tråden, så har jeg det helt skidt med at det ser ud som om at det eneste jeg har i hovedet nu her det er at komme i gang med det vilde sexliv efter fødslen! trust me - det er IKKE der mine tanker er pt!Jeg kan bare huske da jeg oprette tråden - den er jo gammel, det er Tina2, det skarn, der af uransagelige årsager har valgt at grave den frem igen i dag!! Nå, men jeg kan huske at jeg tænkte at det var noget jeg skulle have styr på, for vi har altså vist os herhjemme at være superfertile og jeg kan lige se for mig at jeg blev gravid igen kort efter fødslen, og dét skal altså bare ikke ske...

Jeg læste det godt bagefter jeg havde oprettet mit indlæg og tænkte også med det samme "Nåååårh..." men så er det jo for sent

jeg er desværre ikke så fertil, men det kan jo være jeg er blevet det... og tror heller ikke det vil passe mig at være gravid i endnu 9 måneder lige efter... (ja undskyld, men jeg synes altså ikke det er så underskønt som alle siger) 

Jeg så der var en anden der skrev om åbent sår og sygdom osv. Det var lige det der var min tanke, at jeg da ikke gad ligge krop til hvis der var et åbent sår deroppe  så vil jeg sku nok bare være mig selv. hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.