Prævention efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Laulund87

tinpou skriver:

OK - ja så tyder noget på at vi hellere må tage andre midler i brug indtil p-pillerne kan påbegyndes igen så:-) Skal saftsuseme ikke være gravid med den næstesådan lige med det vuns

hehe ja det er jo det, og at man ammer giver jo ingen garanti

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

TbCp

Jeg startede på mini-piller kort tid efter fødslen. De fungerede fint for mig og påvirkede ikke amningen.
Jeg mener at jeg startede på p-piller da jeg stoppede med at amme, omkring 8 mdr. efter fødslen. Jeg havde da endnu ikke fået mens, men den kom en måneds tid efter.

Anmeld

14. marts 2010

Bayze

Laulund87 skriver:

hehe ja det er jo det, og at man ammer giver jo ingen garanti

Nej - dén har jeg heldigvis fanget - der er vist mange der blevet snydt på dén konto!

Anmeld

14. marts 2010

Bayze

TbCp skriver:

Jeg startede på mini-piller kort tid efter fødslen. De fungerede fint for mig og påvirkede ikke amningen.
Jeg mener at jeg startede på p-piller da jeg stoppede med at amme, omkring 8 mdr. efter fødslen. Jeg havde da endnu ikke fået mens, men den kom en måneds tid efter.

Det var da en super løsning. Desværre skal der ret stærke p-piller til hos mig, mini-piller har ikke kunne "gøre det" før hen hvert fald...

Anmeld

15. marts 2010

Halbschön

tinpou skriver:

Hvordan ligger landet egentlig mht prævention efter fødslen - kan man starte op med p-piller umiddelbart efter fødslen eller er der noget dér i forhold til amningen eller andet?

Hej

De fleste p-piller må man gerne tage når man ammer, men det informerer lægen dig om ved 8ugers tjek Du kan først begynde at tage p-pillerne igen, når du har haft din første mens.. Jeg havde min første 1 md efter fødsel, men der havde jeg endnu ikke været til 8ugers tjek, så jeg er først lige begyndt på dem nu.(fik min 2.mens i sidste uge). Min søn er 5mdr, så der er gået længe imellem for mit vedkommende..

Så herhjemme har vi haft fornøjelsen af gummi

Anmeld

12. april 2010

Tina2

Bayze skriver:

Hvordan ligger landet egentlig mht prævention efter fødslen - kan man starte op med p-piller umiddelbart efter fødslen eller er der noget dér i forhold til amningen eller andet?

Du må først tage p-piller igen når du har fået mens. Ved mig er det begge gange kommet 2-3 uger efter ammestop. Dvs efter 4 mdr første gang og efter 9 mdr 2. gang.....

Så indtil da skal der andre midler i brug......

Anmeld

12. april 2010

Kløver

Bayze skriver:

nu har jeg ik selv prøvet det, men mener ik man må starte op på p-pillre, men derimod må man vist godt på minipillerne, der får man jo heller ik menstruation som man gør ved p-piller hvor man holder pause, minipiller tar man hele tiden, de skulle vist også være bedre for kroppen, mine søskende bruger dem, da de bla ikke havde det så godt af p-pillerne

Anmeld

13. april 2010

Halbschön

Bayze skriver:

Hejsa..

Normalt anbefaler de at man har været til 8ugers undersøgelse ved lægen før, at man begynder på prævention igen.. Jeg blødte i 2 uger efter fødslen, og min mens kom ca. 5 uger efter fødslen.. På det tidspunkt havde jeg ikke været til læge endnu, så vi brugte kondom... Til 8 ugers undersøgelsen bliver der snakket om prævention og hvilken præventionsform lægen vil anbefale. Jeg fik en ny recept på p-piller, og forventede min mens en uge senere.. Den dukkede bare desværre først op igen her i marts, så der gik næsten 4 måneder mellem den første og den anden... Nu er jeg startet på p-piller igen, og har lige haft min første mens på dem, og den kom regelmæssigt..

Man må gerne tage p-piller imens man ammer, men tror du skal vente med at tage noget, til du har snakket med lægen ved 8ugers undersøgelsen

Og ja - man skal have mens før man kan starte på sine p-piller, ellers er de ikke sikre

Held og lykke med det hele

Knus

Anmeld

13. april 2010

Halbschön

Renée88 skriver:

Hejsa..

Normalt anbefaler de at man har været til 8ugers undersøgelse ved lægen før, at man begynder på prævention igen.. Jeg blødte i 2 uger efter fødslen, og min mens kom ca. 5 uger efter fødslen.. På det tidspunkt havde jeg ikke været til læge endnu, så vi brugte kondom... Til 8 ugers undersøgelsen bliver der snakket om prævention og hvilken præventionsform lægen vil anbefale. Jeg fik en ny recept på p-piller, og forventede min mens en uge senere.. Den dukkede bare desværre først op igen her i marts, så der gik næsten 4 måneder mellem den første og den anden... Nu er jeg startet på p-piller igen, og har lige haft min første mens på dem, og den kom regelmæssigt..

Man må gerne tage p-piller imens man ammer, men tror du skal vente med at tage noget, til du har snakket med lægen ved 8ugers undersøgelsen

Og ja - man skal have mens før man kan starte på sine p-piller, ellers er de ikke sikre

Held og lykke med det hele

Knus

Hahaha, jeg opdager så at det er en gammel tråd, og at jeg allerede har svaret dig engang for en måned siden Flot Renée

Nå, men nu har du svaret igen.. Og det skal lige siges at jeg har ammet indtil nu, så min mens er kommet alligevel

Anmeld

13. april 2010

Bayze

Renée88 skriver:

Hahaha, jeg opdager så at det er en gammel tråd, og at jeg allerede har svaret dig engang for en måned siden Flot Renée

Nå, men nu har du svaret igen.. Og det skal lige siges at jeg har ammet indtil nu, så min mens er kommet alligevel

Ha ha - ja, jeg sidder også og hygger mig lidt over det:-) Lige pludselig tager fanden ved jer i en gammel tråd - som du ganske rigtig har været så sød at svare på én gang - ha ha:-)

Men det gør nu ikke rådene mindre brugbare - tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.