Bayze skriver:
Hvordan ligger landet egentlig mht prævention efter fødslen - kan man starte op med p-piller umiddelbart efter fødslen eller er der noget dér i forhold til amningen eller andet?
Hejsa.. 
Normalt anbefaler de at man har været til 8ugers undersøgelse ved lægen før, at man begynder på prævention igen.. Jeg blødte i 2 uger efter fødslen, og min mens kom ca. 5 uger efter fødslen.. På det tidspunkt havde jeg ikke været til læge endnu, så vi brugte kondom... Til 8 ugers undersøgelsen bliver der snakket om prævention og hvilken præventionsform lægen vil anbefale. Jeg fik en ny recept på p-piller, og forventede min mens en uge senere.. Den dukkede bare desværre først op igen her i marts, så der gik næsten 4 måneder mellem den første og den anden... Nu er jeg startet på p-piller igen, og har lige haft min første mens på dem, og den kom regelmæssigt..
Man må gerne tage p-piller imens man ammer, men tror du skal vente med at tage noget, til du har snakket med lægen ved 8ugers undersøgelsen 
Og ja - man skal have mens før man kan starte på sine p-piller, ellers er de ikke sikre 
Held og lykke med det hele 
Knus
Anmeld