"Kan dit barn lege med vores....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2010

Heidi.

UHHA.. Ja det kender jeg godt.. Og det skal lige siges at jeg ikke har det fjerneste imod at der kommer børn ind og leger her. Men jeg gider ikke være barnepige for andres børn.. Vi havde på et tidspunkt en nabo som havde en dreng på Frederikkes alder. Og hun kunne komme og banke på og spørge om Frederikke kunne lege.. Ja ja da, okay siger hun så.. Så kommer min dreng lige ind til jer for jeg skal lige til lægen og jeg er hjemme om nogle timer..!!! Så jo jeg kender det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Honningblomst

Susan1978 skriver:

Jeg synes helt automatisk det kommer at man skiftes.. eller sådan er det med Eas legekammerater.

HVis vi skriver er det som regel bare " kan X lege? " også kan man derefter tage stilling til hvor det passer bedst ind at lege.

Men jeg tror du har helt ret i at nogen bruger det som en slags pasning  - også ville jeg faktisk også helst foretrække at de enten skrev ... "kan det være hos jer, da jeg gerne vil sådan og sådan... altså faktisk bare vær ærllig.

Ja, det ville jeg også foretrække...det andet irriterer mig virkelig meget kan jeg mærke.

Og ja, vi plejer også at ringe eller skrive til vennen og så bestemmer drengene hvor de vil være...det er intet problem og skal heller ikke være millimeter parti, men når det mere lyder som om at få afsat barnet end at lege, så bliver jeg stram i det..

Anmeld

14. marts 2010

Mette+Mathias

Eva skriver:

men det skal være hos jer..!!" Kender i de sms'er eller samtaler?

Jeg føler altså det er mere en pasning disse mennesker har brug for end at deres barn vil lege...og især når det hver gang kun er hos den ene der leges... jeg vil meget gerne have legekammerater hjemme men jeg synes nu det er bedst for alle at man skiftes, ikke mindst for børnene...

Kender I det eller er det bare mig der er sart..

Knus Eva..

Nej, det har jeg heldigvis ikke oplevet, tror også jeg ville have tabt underkæben, hvis det var sket for mig.

Her ringer Mathias og bedstevennen selv til hinanden (de voksne trykker nummeret) og finder selv ud af hvor de skal være, ofte er det noget med "så leger vi først hos dig, og så bagefter går vi hjem til mig" (vi bor på samme vej).

Hvis jeg havde brug for pasning, ville jeg også spørge åbent, - kunne aldrig finde på at gøre det på den måde, - og når vi ringer op spørger vi også altid om x kan komme hjem til os og lege.

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

UHHA.. Ja det kender jeg godt.. Og det skal lige siges at jeg ikke har det fjerneste imod at der kommer børn ind og leger her. Men jeg gider ikke være barnepige for andres børn.. Vi havde på et tidspunkt en nabo som havde en dreng på Frederikkes alder. Og hun kunne komme og banke på og spørge om Frederikke kunne lege.. Ja ja da, okay siger hun så.. Så kommer min dreng lige ind til jer for jeg skal lige til lægen og jeg er hjemme om nogle timer..!!! Så jo jeg kender det.

Er helt enig....det er bare den der udnyttelse der irriterer mig...det er dog kun en af jeppes og en af Bertrams hvor jeg har oplevet det. Synes det er helt vildt uhøfligt og mangel på pli...

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Mette+Mathias skriver:

Nej, det har jeg heldigvis ikke oplevet, tror også jeg ville have tabt underkæben, hvis det var sket for mig.

Her ringer Mathias og bedstevennen selv til hinanden (de voksne trykker nummeret) og finder selv ud af hvor de skal være, ofte er det noget med "så leger vi først hos dig, og så bagefter går vi hjem til mig" (vi bor på samme vej).

Hvis jeg havde brug for pasning, ville jeg også spørge åbent, - kunne aldrig finde på at gøre det på den måde, - og når vi ringer op spørger vi også altid om x kan komme hjem til os og lege.

Lige præcis...og sådan skal det også være og er det her for alle, undtagen lige en enkelt og det irriterer mig...men jeg må jo bare sige at det kan Bertram ikke..

Anmeld

14. marts 2010

Tina2

Eva skriver:

Jeg har desværre oplevet enkelte hvor det var og er tydeligt at det er fordi det er nemmest for forældrene og førhen var jeg nok ikke s god til at få sagt nej og tænkte at mine børn jo også hyggede sig, men den der fornemmelse af udnyttelse.. gider det ikke..

Jeppe havde også tider hvor han helst var hjemme og så er det jo noget andet...men at skrive som om det mere er pasningen end børnene det handler om---øv, bliver irriteret..

Helt sikkert, det gad jeg heller ikke..... Oplevede det engang med en (dengang) meget tæt veninde som lagde det ud som om vi skulle hygge hele weekenden  med hinanden og da hun så fik styr på vi ikke skulle noget, ja så handlede det jo om at deres datter skulle passes her så de kunne få tid til hinanden.... Nul du, for det var ALDRIG den anden vej, så jeg skrev tilbage at jeg havde glemt vi havde en aftale....

Mht legeaftaler i børnehaven har vi indtil videre ikke haft nogle problemer, det går fint med at skifte- vi skifter ikke hver gang, men som det nu lige passer...

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Tina2 skriver:

Helt sikkert, det gad jeg heller ikke..... Oplevede det engang med en (dengang) meget tæt veninde som lagde det ud som om vi skulle hygge hele weekenden  med hinanden og da hun så fik styr på vi ikke skulle noget, ja så handlede det jo om at deres datter skulle passes her så de kunne få tid til hinanden.... Nul du, for det var ALDRIG den anden vej, så jeg skrev tilbage at jeg havde glemt vi havde en aftale....

Mht legeaftaler i børnehaven har vi indtil videre ikke haft nogle problemer, det går fint med at skifte- vi skifter ikke hver gang, men som det nu lige passer...

Så sørgeligt... det værste er at hende her også er min veninde...

Anmeld

14. marts 2010

Tina2

Eva skriver:

Så sørgeligt... det værste er at hende her også er min veninde...

Ja, det var det her også... Vi var faktisk rigtig gode venner med dem, men vi blev altså bare så trætte af det der tilsidst......!

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Tina2 skriver:

Ja, det var det her også... Vi var faktisk rigtig gode venner med dem, men vi blev altså bare så trætte af det der tilsidst......!

Kan jeg godt forstå...men det er bare svært når det er en man har tæt på og ikke alle har jo samme grænser...

Anmeld

14. marts 2010

Tina2

Eva skriver:

Kan jeg godt forstå...men det er bare svært når det er en man har tæt på og ikke alle har jo samme grænser...

Nej, selvom jeg egentlig er ret god til at sige min mening, så kan jeg godt ha 'svært ved det i nogle tilfælde.... Især ved mennesker tæt på mig.... Altså som fx i det her tilfælde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.