"Kan dit barn lege med vores....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.173 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Honningblomst

men det skal være hos jer..!!" Kender i de sms'er eller samtaler?

Jeg føler altså det er mere en pasning disse mennesker har brug for end at deres barn vil lege...og især når det hver gang kun er hos den ene der leges... jeg vil meget gerne have legekammerater hjemme men jeg synes nu det er bedst for alle at man skiftes, ikke mindst for børnene...

Kender I det eller er det bare mig der er sart..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Tina2

Ja, her synes jeg nu vi er gode til at skifte, og jeg er helt enig, sådan skal det også være..... Filuca er MEGET hos vores nabo, som har en dreng hun går i børnehave med, de er bedste venner :-)

Han vil helst være hjemme, han er enebarn og det er MEGET tydeligt at mærke på ham, hvis tingene ikke er lige som han vil ha det!!!! Sikkert derfor han helst vil være hjemme.... Her er der jo Milas at tage hensyn til også, ham var han bange for indtil for nylig (Milas er nemlig riiiiigtig farlig)

Ind imellem kan det godt irritere mig de altid skal være deromme og nogle gange siger jeg at det skal være her, hvis de skal lege... Især om sommeren kan jeg godt synes det er træls de skal sidde inde og spille wii når vi har en stor have med masser af ting de kan lege med, så da ser jeg helst de er her.... De leger nemlig ikke særlig meget ude derovre...

Men alle de andre Filuca leger med fra børnehaven, der skifter vi så vidt muligt:-)

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Tina2 skriver:

Ja, her synes jeg nu vi er gode til at skifte, og jeg er helt enig, sådan skal det også være..... Filuca er MEGET hos vores nabo, som har en dreng hun går i børnehave med, de er bedste venner :-)

Han vil helst være hjemme, han er enebarn og det er MEGET tydeligt at mærke på ham, hvis tingene ikke er lige som han vil ha det!!!! Sikkert derfor han helst vil være hjemme.... Her er der jo Milas at tage hensyn til også, ham var han bange for indtil for nylig (Milas er nemlig riiiiigtig farlig)

Ind imellem kan det godt irritere mig de altid skal være deromme og nogle gange siger jeg at det skal være her, hvis de skal lege... Især om sommeren kan jeg godt synes det er træls de skal sidde inde og spille wii når vi har en stor have med masser af ting de kan lege med, så da ser jeg helst de er her.... De leger nemlig ikke særlig meget ude derovre...

Men alle de andre Filuca leger med fra børnehaven, der skifter vi så vidt muligt:-)

Jeg har desværre oplevet enkelte hvor det var og er tydeligt at det er fordi det er nemmest for forældrene og førhen var jeg nok ikke s god til at få sagt nej og tænkte at mine børn jo også hyggede sig, men den der fornemmelse af udnyttelse.. gider det ikke..

Jeppe havde også tider hvor han helst var hjemme og så er det jo noget andet...men at skrive som om det mere er pasningen end børnene det handler om---øv, bliver irriteret..

Anmeld

14. marts 2010

Valle81

Hejsa:0)

Jo kender det godt og tror der er mange der bruger det, nogle mere skjulte end andre.

Jeg kan godt selv finde på at bruge den, men så fortæller jeg også vedkommende at det er fordi jeg skal det eller det så de har muligheden for at sige fra over for det. Jeg oplever også selv at nogle siger det samme og synes det er ok.

Ser det ikke som sådan som pasning, mest fordi at det jo er fordi børnene gerne vil lege, men forældrene kan være forhindret i at imødekomme barnets ønske med mindre det kan blive hos legekammeraten. Og hvis jeg ikke har planer, så er det jo også et "frirum" for mig, når Asta har legekammerater på besøg, så har jeg min alene tid:0)

Christina

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jo kender det godt og tror der er mange der bruger det, nogle mere skjulte end andre.

Jeg kan godt selv finde på at bruge den, men så fortæller jeg også vedkommende at det er fordi jeg skal det eller det så de har muligheden for at sige fra over for det. Jeg oplever også selv at nogle siger det samme og synes det er ok.

Ser det ikke som sådan som pasning, mest fordi at det jo er fordi børnene gerne vil lege, men forældrene kan være forhindret i at imødekomme barnets ønske med mindre det kan blive hos legekammeraten. Og hvis jeg ikke har planer, så er det jo også et "frirum" for mig, når Asta har legekammerater på besøg, så har jeg min alene tid:0)

Christina

Jamen, er det noget børnene har aftalt, så er det jo også på et andet grundlag... men der er bare gange som i dag hvor det er lidt for tydeligt...måske jeg også bare bliver lidt muggen når vedkommende godt ved jeg har nok for tiden...men pyt, vi sagde pænt nej tak..

Anmeld

14. marts 2010

Valle81

Eva skriver:

Jamen, er det noget børnene har aftalt, så er det jo også på et andet grundlag... men der er bare gange som i dag hvor det er lidt for tydeligt...måske jeg også bare bliver lidt muggen når vedkommende godt ved jeg har nok for tiden...men pyt, vi sagde pænt nej tak..

Jeg kan godt forstå dig, hvis det ikke er fordi at børnen har "efterspugt" en legeaftale, men at forældrene har brug for "pasning"

Så synes jeg da at forældrene lige så godt kan være ærlige og sie, åhh kunne du hjælpe os et par timer idag, vi har brug for lidt pasning, og tænkte det kunne være børnene kunne have glæde imens ved at lege sammen.

Men at pakke det fordækt ind, det er tarveligt, også overfor børnene.

Christina

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Jeg kan godt forstå dig, hvis det ikke er fordi at børnen har "efterspugt" en legeaftale, men at forældrene har brug for "pasning"

Så synes jeg da at forældrene lige så godt kan være ærlige og sie, åhh kunne du hjælpe os et par timer idag, vi har brug for lidt pasning, og tænkte det kunne være børnene kunne have glæde imens ved at lege sammen.

Men at pakke det fordækt ind, det er tarveligt, også overfor børnene.

Christina

Nu er de her børn 6-7 år og der var intet med at barnet ringede eller noget...det var bare kan Bertram lege med XX hos jer...hmm...synes bare det er mærkeligt og tænker at har man brug for hjælp så ringer man også og melder ud, som du også skriver...men jeg synes måske ikke jeg er oplagte barnepige...nå, svært at forklare mere uden at gå i detaljer og udlevere..

Knus..

Anmeld

14. marts 2010

Valle81

Eva skriver:

Nu er de her børn 6-7 år og der var intet med at barnet ringede eller noget...det var bare kan Bertram lege med XX hos jer...hmm...synes bare det er mærkeligt og tænker at har man brug for hjælp så ringer man også og melder ud, som du også skriver...men jeg synes måske ikke jeg er oplagte barnepige...nå, svært at forklare mere uden at gå i detaljer og udlevere..

Knus..

Bare i orden:0) Behøver ikke at forklare, jeg forstår godt hvad du mener:0)

Knus

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Bare i orden:0) Behøver ikke at forklare, jeg forstår godt hvad du mener:0)

Knus

Super... det er de der erfaringer og det med at hjælpe andre for at blive udnyttet....HATE IT!!!

Nå, men ja...man må jo bare sige fra... det sjove er det altid er søndag når der er håndbold som mor skal spille og far skal med for at sidde og snakke med gutterne at sønnen skal lege...

Anmeld

14. marts 2010

Susan1978

Jeg synes helt automatisk det kommer at man skiftes.. eller sådan er det med Eas legekammerater.

HVis vi skriver er det som regel bare " kan X lege? " også kan man derefter tage stilling til hvor det passer bedst ind at lege.

Men jeg tror du har helt ret i at nogen bruger det som en slags pasning  - også ville jeg faktisk også helst foretrække at de enten skrev ... "kan det være hos jer, da jeg gerne vil sådan og sådan... altså faktisk bare vær ærllig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.