Vores drømmebolig er købt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2010

Lulle25

Bamme skriver:

Graver I selv ud, eller har I hyret folk?

I så fald hvad løber det så op i?

Vi har jo også et gammelt hus, og vil gerne sætte kælderen i stand.

Ja vi bor i 6000 Kolding 

Ja vi har hyret folk til det og det er dyrt, både fordi man skal have en speciel forsikring, da det jo ikke er ufarligt når man graver under huset, for det andet skal man jo have i hvert fald hos tryg, en bygnings ingeniør til udregning af hvor langt man skal grave ned og til at lave borre prøver mm. Jeg vil sige det løber op og vi ved endnu ikke hvor meget vi skal af med da vi ikke har fået priser på klinker endnu og der skal lægges rør og laves strøm osv inden og lægges gulvvarme osv, sættes spot i loftet dernede og laves vaskerum og bryggers og vinkælder og viktualie rum og opbevarings rum og et ekstra værelse. Puha får totalt stress for når man laver sådan et projekt løber pengene bare ud.

Vi får en fast pris på udgraving men det har taget længere tid end beregnet, så jeg kan skrive en pm til dig når vi er færdige i næste uge, hvis du er interesseret. Men vil sige tag flere tilbud, nogle gange er der jo 75% forskel på prisen så brug tid på at finde den rette til projektet

Sorry det blev så langt

Kh Louise

Kh Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Bamme

Lulle25 skriver:

Ja vi bor i 6000 Kolding 

Ja vi har hyret folk til det og det er dyrt, både fordi man skal have en speciel forsikring, da det jo ikke er ufarligt når man graver under huset, for det andet skal man jo have i hvert fald hos tryg, en bygnings ingeniør til udregning af hvor langt man skal grave ned og til at lave borre prøver mm. Jeg vil sige det løber op og vi ved endnu ikke hvor meget vi skal af med da vi ikke har fået priser på klinker endnu og der skal lægges rør og laves strøm osv inden og lægges gulvvarme osv, sættes spot i loftet dernede og laves vaskerum og bryggers og vinkælder og viktualie rum og opbevarings rum og et ekstra værelse. Puha får totalt stress for når man laver sådan et projekt løber pengene bare ud.

Vi får en fast pris på udgraving men det har taget længere tid end beregnet, så jeg kan skrive en pm til dig når vi er færdige i næste uge, hvis du er interesseret. Men vil sige tag flere tilbud, nogle gange er der jo 75% forskel på prisen så brug tid på at finde den rette til projektet

Sorry det blev så langt

Kh Louise

Kh Louise

No worries.

Men hvorom alting er, så bliver det da FEEEDT, når I er færdige, ny lækker kælder.. Jahrmen, jeg er bare pisse misundelig.

Min moster boede engang på Haderslevvej, tæt på den der kirke, i et pisse fedt hus. Dit hus minder faktisk en del om stilen.

Hun bor stadig i Kolding btw.

Anmeld

12. marts 2010

Muffinmus

Lulle25 skriver:

Hej piger tak for jeres søde kommentar om unger og bolig, dejligt at få lidt feet back når nu man er så glad.

I forhold til prisen er det ikke lige noget jeg har lyst til at kommeneter på herinde i åbent forum  men kan fortælle så meget at vi ikke fik det smidt i nakken, det er et attraktivt kvarter i centrum og huset er 350 kvm. Det er fra 1929 og vi renovere fra top til tå. I øjeblikket er vi ved at grave kælderen ud og der skal graves 1 m og 40 ned under sokklen og det er så i 100 kvm kælder, så puha det er et arbejde der vil noget

Jeg har før og efter billeder når huset er færdigt, det er et dødsbo og vi er i gang med at renovere det hele så når vi er færdige har jeg bestemt at jeg laver før ig efter billeder. Men det bliver kanon fedt

Kh Louise

Flot hus og lækre unger:-)

Uha, overklasse løg hva..... Ej, fedt hus og er sikker på at et nyt køkken vil sparke røv derinde og håber i vil elske at bo der. Meeeen 350 kvm bolig, er det ikke lidt overkill?????Og aner ikke hvilket kvarter, men da jeg er alm lønnet på den LAVE side, så kan jeg regne ud at det i hvert fald er et hus min famlilie aldrig ville have råd til at købe, så GODT SCORET!!!

Og ja, en anelse misundelig er man, selv om jeg synes stadig det er lidt rigeligt kvm til egen rengøring, men så må i hyre lidt hushjælp????måske en der kan lave en bette kande kaffe til jer også

Er det i landlige omgivelser eller midt by??og hvad med skole osv, ligger det så lige om hjørnet oder was?

Anmeld

12. marts 2010

Lulle25

Flot hus og lækre unger:-)

Uha, overklasse løg hva..... Ej, fedt hus og er sikker på at et nyt køkken vil sparke røv derinde og håber i vil elske at bo der. Meeeen 350 kvm bolig, er det ikke lidt overkill?????Og aner ikke hvilket kvarter, men da jeg er alm lønnet på den LAVE side, så kan jeg regne ud at det i hvert fald er et hus min famlilie aldrig ville have råd til at købe, så GODT SCORET!!!

Og ja, en anelse misundelig er man, selv om jeg synes stadig det er lidt rigeligt kvm til egen rengøring, men så må i hyre lidt hushjælp????måske en der kan lave en bette kande kaffe til jer også

Er det i landlige omgivelser eller midt by??og hvad med skole osv, ligger det så lige om hjørnet oder was?

Tark, ja ungerne er sgu skønne

Vi er såmen ganske almindelige mennesker, dog er min kæreste selvstændig og arbejder mange mange timer, og det er da traels til tider, men også ok på andre tidspunkter.

Det ligger nede i byen og vores store pige går faktisk i skole lige 40 m derfra, Mathilde har vs plads 100 m derfra og det er jo fantastisk.

Ej jeg bliver sgu helt flov, håber da ikke folk får ondt i måsen, er jo bare glad, har været forelsket i huset i mange år, for hende der boede der inden vi købte det gav jeg insulin hver morgen, så det er mit drømme hus

Kh Louise der ikke vil støde nogen og virke overklasse agtig, for det er jeg ikke.

Anmeld

12. marts 2010

Astrid P

Hold kæft, et lækkert hus!
Det er virkelig smukt... Og skønne, skønne unger, men det har jeg vist nævnt før!

Anmeld

12. marts 2010

Siber

shit et lækkert hus, og nogen dejlige unger.

Knus Siber, der har ondt i måsen på den gode måde! og er happy på dine vegne!

og jeg glæder mig til vi engang skal flytte til DK, for så skal jeg finde drømmehuset!

Anmeld

12. marts 2010

Lulle25

Astrid P skriver:

Hold kæft, et lækkert hus!
Det er virkelig smukt... Og skønne, skønne unger, men det har jeg vist nævnt før!

Tak er også selv helt vild med det og super taknemmelig for at det er vores og tak for komplimentet med ungerne, det er jo skønt folk synes de er  skønne

Anmeld

12. marts 2010

Bamme

Lulle25 skriver:

Tark, ja ungerne er sgu skønne

Vi er såmen ganske almindelige mennesker, dog er min kæreste selvstændig og arbejder mange mange timer, og det er da traels til tider, men også ok på andre tidspunkter.

Det ligger nede i byen og vores store pige går faktisk i skole lige 40 m derfra, Mathilde har vs plads 100 m derfra og det er jo fantastisk.

Ej jeg bliver sgu helt flov, håber da ikke folk får ondt i måsen, er jo bare glad, har været forelsket i huset i mange år, for hende der boede der inden vi købte det gav jeg insulin hver morgen, så det er mit drømme hus

Kh Louise der ikke vil støde nogen og virke overklasse agtig, for det er jeg ikke.

Og hvad så hvis du skulle være overklasseagtig?

Jeg er vild med dit hus, og synes det er FEDT det er Jeres!

Anmeld

12. marts 2010

Lulle25

Siber skriver:

shit et lækkert hus, og nogen dejlige unger.

Knus Siber, der har ondt i måsen på den gode måde! og er happy på dine vegne!

og jeg glæder mig til vi engang skal flytte til DK, for så skal jeg finde drømmehuset!

Ha ha ja det må man også gerne have på den gode måde synes selv det er skønt at glæde sig på andre menneskers vegne og får ikke ondt i måsen, håber ikke det indlæg for oven bliver misforstået, viser bare min glæde.

Og super tak for komplimentet om ungerne.

Håber også du viser dit kommende hus frem når i kommer til dk igen

Kh Louise

Anmeld

12. marts 2010

Lulle25

Bamme skriver:

Og hvad så hvis du skulle være overklasseagtig?

Jeg er vild med dit hus, og synes det er FEDT det er Jeres!

Ja det ved jeg ikke ville bare ikke misforståes. Er ikke snobbet eller lign. og er heller ikke overklasse agtig, fordi jeg synes betegnelsen lyder negativ, synes overklassen er nogen der er for gode til andre og de har ikke empati (sådan jeg opfatter ordet) og det er da måske gammeldags at tænke sådan, og det var bare det jeg ville sige at jeg ikke er men indeholder menneskelige værdier, ved ikke om du forstår hvor jeg vil hen, blev lidt indviklet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.