knæk på kurven igen..øv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Millebasse

Jeg ved nøjagtig hvordan det er! Kan sagtens følge dig i at det er mega træls..

Bastian ligger også uden for kurven, der findes ikke en kurve for hans vægtklasse.. Vi er tilknyttet børneambulatoriet og gået ugentligt til ergoterapeut med speciale i spiseforstyrrelser i et halvt år..

Håber sp kan give jer lidt klarhed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Nadi

Øv for noget MØG!!

for at hendes kurve snart arter sig og hun får taget på.

Anmeld

11. marts 2010

Tynen

Arh hvad?!

Sikke en dårlig nyhed - Jeg havde ellers håbet på at det var begyndt at gå lidt fremad.

Lad os da håbe at de snart kan komme i gang med noget udredning.
Tror du ikke det ville være rart at kunne få svar på hvorfor og hvordan?

Du får sgu lige en krammer!
Ved hvor meget det går dig på.

Anmeld

11. marts 2010

Helle30

Du får lige en fra mig, Maria.

Jeg ved nøjagtig, hvordan det er ALTID at høre den dér: Neeei, hvor er hun sød. Hun er da ikke ret gammel hva? - Jo, hun er et år. Nå! Så er hun da ikke ret stor, hva? (efterfulgt af et blik blandet med undren og let medynk). Jeg har nu vænnet mig til blot at smile venligt og svare; Nej, det ved jeg godt. Selvfølgelig er der ikke nogen der tænker over, at jeg har hørt de sætninger mindst 100 gange - og der er jo ingen, der siger sådan for at genere mig eller Louise, men ærligt så gider jeg ikke længere forklare høfligt og fyldestgørende for alle og enhver, der måtte stå bag os i kassekøen - og det behøver du heller ikke.

Jeg håber, I snart finder en løsning, så prinsessen kan stille "kurverytterne" lidt bedre tilfreds. Som du selv siger, så trives hun jo - er glad og i god udvikling. Det er det vigtigste i min bog.

- Helle

Anmeld

12. marts 2010

Muffinmus

takker tøser:-)

Igår skulle begge unger sove hos bedstemor og jeg var på nattevagt fra kl 16.45 -08.10...og det skal jeg igen i nat, skal abre lige lade lidt op iden jeg skal køre:-)

Men derude fik de hende til at drikke næsten rent fløde, så lidt fedt fik hun da ned som godnat bajer, YIKES.

Tror nu godt at 50/50 kan gre det, ikke ren fløde, bare tanken får mig til at kaste op??

Men er altså også lidt i tvilv, så glæder mig til sp kommer.for kan huske sp sagde jeg skulle give olie, som skulle være den gode fedt kilde, men lægen siger SMØR ......og fløde. Så det skal jeg lige have opkalret hvad der er bedst.

Kan jo altså heller ikke abre lave fed mad til alle, er nødt til at lave relativ sund kost tikl os, og tilføje hendes fedt senere.

Anmeld

12. marts 2010

Helle30

Jeg har brugt koldpresset hørfrøolie (øko) som tilsætnig til Louises grød. Jeg aner ikke, om man kan få det som ikke-øko, men at det er koldpresset betyder, at man har udvundet fedtet på den mest skånsomme måde og at det ikke er belevet omdannet (under opvarmning) til skadeligt fedt. Jeg kører lidt efter den teori, at den konsistens et hvert givent fedtprodukt har på mit køkkenbord, er den konsostens det vil have i mine (og mie børns) blodårer. Og så vil jeg hellere vælge koldpresset planteolie fremfor kærgaarden.

Koldpresset jomfu olivenolie er også ret anprist af alle helseguruerne, og jeg elsker det selv som basis i en god salatdressing, - Men pga. den markante smag har den ikke fundet vejen til Louises mave. Da er hørfrøolien noget mere mild og nøddeagtig.

- Helle, der hælder til plantefedt

Anmeld

13. marts 2010

Muffinmus

Jamen vi har prøvet med fløde nu, i maden, i drikken osv so lægen sagde...og det har resulteret i at hun har skidt fløde og kastet op 4 gange siden går efter mad...også selv om der i det ene måltid f.eks kun 1-2 tsk fløde i...op røg det.
Så det er da fuldstændigt umuligt at flge læges råd der. Og turde sgu ike komme det i hendes natfalske igen af angs for hun så ville kaste den sidste næring op hun får inden sengetid.
Kors mand.
Så hun fik lidt olie i som jeg plejer, og det blev nede....
Ja, man skal give det de vil spise, men det er Brugsens lasagne og spaghetti....Og jeg VED bare SP vil sige at det jo ikke er helt i orden at give hende det hver dag.
I dag prøvede jeg med læke kogte kartofler, men fløde/ærte sovs og fiskedeller, men nej tak, det endte med hun kun fik et halvt stk rugbrød knap med kyllingesalat. Men det er jo også lidt fedt i.

Kan bare ikke rigtigt oversku hvis sp og lægen mener det skal videre, for så skal vi igennem hele det lorte sundhedssystem med undersøgelser osv osv.
Vil faktisk sige at siden undersøgelser har hun spist mindre end hun plejer og det er sikkert fordi hun endnu engang kan mærke vores fustrstioner over at hun ikke spiser ret meget.
Men for filan, hun har også fået tvunget mad i sig sidne hun var 3,5 mdr, tror da pokker hun er synes mad er fedt.
Og gode forslag til mad, men hun er IKKE flaske barn, hun får kun sin godnat flaske med vælling i.
eller er det kost som alm nemmesker. Hun måtte jo ikke få flaske rret meget allerede fra de 3,5 mdr fordi hun ikke tog på overhovedet..derforgrøden. Og grød er HELT udelukket nu, det gider hun slet ikke.
Så ved man skal give sund, men FEd kost, men aner simpelthen ikke hvordan, vil hun ikke spise vender hun hovedet væk og skubber alt fra sig. Og jeg KAN abre ikke tvinge hende til at spise hvis hun ikke vil...det kan bare sgu bare ikke. Jeg frygter godt nok at de før eller senere vil atge over og styre alt fordi vi åbenbart ikke selv er i stand til at give hende nok mad. Og dp prøver virkeligt med forskellige ting, men har ofte samme problem som os..
FUCK jeg synes det er skod møg øv og har i virkeligheden bare lyst til at tude over mit barn lige nu.

Anmeld

13. marts 2010

Helle30

Hvis det kan hjælpe dig, Maria, så har det givet opkastninger og tynd mave, hver gang jeg har tilsat animalsk fedt - men intet ifm. plantefedt.

Kh. Helle

Anmeld

14. marts 2010

Joan ( Smallie )

MariaE skriver:

Jamen vi har prøvet med fløde nu, i maden, i drikken osv so lægen sagde...og det har resulteret i at hun har skidt fløde og kastet op 4 gange siden går efter mad...også selv om der i det ene måltid f.eks kun 1-2 tsk fløde i...op røg det.
Så det er da fuldstændigt umuligt at flge læges råd der. Og turde sgu ike komme det i hendes natfalske igen af angs for hun så ville kaste den sidste næring op hun får inden sengetid.
Kors mand.
Så hun fik lidt olie i som jeg plejer, og det blev nede....
Ja, man skal give det de vil spise, men det er Brugsens lasagne og spaghetti....Og jeg VED bare SP vil sige at det jo ikke er helt i orden at give hende det hver dag.
I dag prøvede jeg med læke kogte kartofler, men fløde/ærte sovs og fiskedeller, men nej tak, det endte med hun kun fik et halvt stk rugbrød knap med kyllingesalat. Men det er jo også lidt fedt i.

Kan bare ikke rigtigt oversku hvis sp og lægen mener det skal videre, for så skal vi igennem hele det lorte sundhedssystem med undersøgelser osv osv.
Vil faktisk sige at siden undersøgelser har hun spist mindre end hun plejer og det er sikkert fordi hun endnu engang kan mærke vores fustrstioner over at hun ikke spiser ret meget.
Men for filan, hun har også fået tvunget mad i sig sidne hun var 3,5 mdr, tror da pokker hun er synes mad er fedt.
Og gode forslag til mad, men hun er IKKE flaske barn, hun får kun sin godnat flaske med vælling i.
eller er det kost som alm nemmesker. Hun måtte jo ikke få flaske rret meget allerede fra de 3,5 mdr fordi hun ikke tog på overhovedet..derforgrøden. Og grød er HELT udelukket nu, det gider hun slet ikke.
Så ved man skal give sund, men FEd kost, men aner simpelthen ikke hvordan, vil hun ikke spise vender hun hovedet væk og skubber alt fra sig. Og jeg KAN abre ikke tvinge hende til at spise hvis hun ikke vil...det kan bare sgu bare ikke. Jeg frygter godt nok at de før eller senere vil atge over og styre alt fordi vi åbenbart ikke selv er i stand til at give hende nok mad. Og dp prøver virkeligt med forskellige ting, men har ofte samme problem som os..
FUCK jeg synes det er skod møg øv og har i virkeligheden bare lyst til at tude over mit barn lige nu.

Hvad med A38 med havergryn i er det noget hun vil have?

Eller yougurt( Staves) det er et hit ved begge unger her, både A38 og yougurt og det mætter ret.

Åhhh tænke tænke. Hun er ikke så meget for katofler?? Hvad med ris? Boller i karry er også et hit her og den kan jo også laves rimliog fed til hende.

Joan

Anmeld

14. marts 2010

Muffinmus

hun spiser lidt ris i ny og næ, men helst pasta.

Youghurt er ok nogle dage, så hun får det da tilbudt:-)

men igen idag har hun kastet ALT op igen, enten med det samme eler 1 times tid efter. RØV.

Så i stdet for at tage på nu, ja så taber hun sig så...

Vagtlægen siger vi det næste døgns tid skal prøve at undgå al mælke og lign. MEn tilbyde vand og saftevand og havregrød og brød...men alt ryger op igen jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.