knæk på kurven igen..øv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
24 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Muffinmus

Ja, så er hendes kurve droppet igen. Hun er dykket og lægen sgade her til hendes 1 års i dag at jeg skulle til kontrol vejning igen om 4 ugers tid og kontakte SPmed henhold på noget mad uredning...

RØV.

Hun er 73 cm ifølge lægen, målte hende dog selv til 75 i forgårs uden problmer, men skidt pyt.

Vægten sagde 7,4 og dermed er den knækket en del.

Så på den igen..øv øv øv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

..

Øv, det er jeg ked af at høre på jeres vegne.. Der er bare ikke noget så frustrerende som når der er bøvl med maden

Håber snart kurven stiger fint igen

Anmeld

11. marts 2010

Joan ( Smallie )

Øv hvor er det bare røv.

Vil hun ikke spise eller hva?

Anmeld

11. marts 2010

bette

ej det er sku surt show..

vil hun ikke spise?

sådan noget møg...

krammer

Anmeld

11. marts 2010

Loggidut

uh MariaE, opdater mig lige på den her...

trives hun, og har hun det fint...

vil hun bare ikke spise, eller hvad er det lige?

hvis nu hun trives, evt. har nået en alder hvor hun begnder at komme mere rundt...er det så i virkeligheden så kriminelt at hun taber sig lidt...ja lidt, hvor mange gram/kg drejer det sig i grunden om?

Anmeld

11. marts 2010

Muffinmus

Jamen jeg ved det ikke for godt. Hun har jo altid ligget helt nede i bunden, men kun brudt sin kurve en lille smule 2 gange. Og det her var så vist 3 gang..nu ryger hun vist ud af kurvesystemet tror jeg.

Kunne se på det hele at en gennemsnits pige i hendes alder burde ligge på 9,5 kg godt og vel Og at hendes 7,4 kg så er noget af det laveste overhvoedet for børn der IKKE er tvillinger, altså som har en god grund til at ligge så lavt.

Men ja, jeg synes sgu hun trives, ved godt hendes ribbben er ret tydelige og at hun ingen elastikker har nogen som  helst steder.. Og lægger man hende ved sider af en alm unge på samme alder linger hun sgu et udsultet barn der er totalt fejlernæriet...

Men mest irriterende er folks kommentarer.. Øh, hun er da godt nok lille hvad...

Hvor gammel er hun, 1 år?? hold op hun er lille så hvad..noget galt med hende??

Og det er da også underligt. For ud over hendes alm mad så som et stykke brød, havregrød, bolle, lidt frugt og lidt aftensmad, så får hun vel 4-6 tks fulde olie i sin mad og smør/plantemargarine på hendes madder uanset hvad pålægget er. Hun tager bare ikke på af det... Som om hun bare endeløst får fedt der abre ikke bliver optaget eller for hurtigt bliver brædt af måske. Ved det sørme ikke.

Men tænk hvis jeg bare agv hende den daglige mad UDEN de ekstar fedtrationer, så ville hun da slet ikke eksistere...

Hun er ikke stort spisende, og hun er ret kræsen. Så maden er et problem når jeg prøver at variere den.

Nå, men må vel tage det i stiv arm og se hvad SP siger på tirsdag når hun kommer og snakker mad.

Anmeld

11. marts 2010

Loggidut

åh...du skal have et kram...

Jeg kan jo godt se det er et problem, langt de fleste svar jeg ville give på sådan nogle indlæg her, ender jo ud i at jeg skriver, tag det med ro, så længe hun trives...

men jeg kan jo virkelig godt høre det er noget der nager dig, og du selv føler det er et problem...så måske er en diæt/diatist ikke helt af vejen...

om ikke andet, så for at give jer lidt luft omkring det her problem.

Jeg håber snart den bette gøj kommer sig, og vil begynde at tage lidt på.

Anmeld

11. marts 2010

Muffinmus

Jamen bliver vist mest bekymret for andre gør det....

Til hverdag tænker jeg kun over det hver gang jeg krammer hende og kan mærke hvor tynd hun er, ellers tænker jeg mest over det når folk eller læger/sp kommenterer det.

Som sagt er hun en dejlig pige go hun føler super godt med både tankemæssigt og motorisk osv. Absolut i den gode ende med det meste faktisk. Så alt i alt er hun er skøn sjov unge der ser ud til at trives. Fryser godt nok tit og mere end andre børn men så får hun jo lidt ekstra tøj på. Vi har det jo en smule gulvkoldt og vi er vant til at klæde hende godt på:-)

Anmeld

11. marts 2010

Lulle25

Hvor er hun sød Jeg tænker bare at min læge har altid sagt børn følger deres egen kurve, har hun altid været lille bliver hun nok ved med at være lille. Hun er jo eftersom hvad jeg husker en hurtig pige, altså hun var lille da hun gik og bruger jo sikkert meget energi på det og en masse andet i hverdagen. Kan godt se hun vejer lidt, men passer det ikke nogen lunde i forhold til højden? Peter er 80 cm nu og er snart 11 mdr så hun må jo også være lille i højden.

Hvis jeg var bekymret for vægten tror jeg at jeg ville give vælling eller andet til natten hvor hun ligger stille og fordøjer det, i stedet for at spise og komme ned og lege og forbrænde maden med det samme. Nå bare lige et lille råd

Held og lykke med det, men husk man kommer langt med en glad og tilfreds pige, altså der er som regel ikke noget galt så længe barnet trives Kh Louise

Anmeld

11. marts 2010

Muffinmus

Hvor er hun sød Jeg tænker bare at min læge har altid sagt børn følger deres egen kurve, har hun altid været lille bliver hun nok ved med at være lille. Hun er jo eftersom hvad jeg husker en hurtig pige, altså hun var lille da hun gik og bruger jo sikkert meget energi på det og en masse andet i hverdagen. Kan godt se hun vejer lidt, men passer det ikke nogen lunde i forhold til højden? Peter er 80 cm nu og er snart 11 mdr så hun må jo også være lille i højden.

Hvis jeg var bekymret for vægten tror jeg at jeg ville give vælling eller andet til natten hvor hun ligger stille og fordøjer det, i stedet for at spise og komme ned og lege og forbrænde maden med det samme. Nå bare lige et lille råd

Held og lykke med det, men husk man kommer langt med en glad og tilfreds pige, altså der er som regel ikke noget galt så længe barnet trives Kh Louise

får til aften inden sengetid en flaske vælling med 2 tsk olie i...

Men det har lægen nu sagt skal skifte ud med fifty mælk og fløde.adwr.

Og tak, hun er en rigtig frækket på det nye pic af hende..men hendes nye sommerhat på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.