Babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Har desværre ikke selv brugt det, ville bare sige at jeg synes det er en kanon god ide!

Jeg har et barn i dagpleje som jeg ved ihvertfald kan bruge tegnet for tørstig/drikke, det er fantastisk at hun selv kan fortælle mig det

Ved faktisk ikke om hun kan flere tegn.

Spørg forældrene

Jeg er sikker på at de gerne fortæller og viser dig de mest nyttige tegn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Spørg forældrene

Jeg har tænkt på det mange gange, men så glemmer jeg det selvfølgelig hver gang de er her, så skal der lige snakkes om søvn og prut i bleen osv

Anmeld

10. marts 2010

Halbschön

Skouboe skriver:

Spørg forældrene

Ej, det lyder super "smart".. Har faktisk ikke rigtig hørt om sådan noget før....

Hvornår kan man starte på sådan noget? Og hvornår er det for sent?

Anmeld

10. marts 2010

Skouboe

Der har været en tidligere tråd om det herinde, der er ret informativ.

https://www.baby.dk/debat/27698pi1/barnets-sprog/tenesprog-med-den-lille.aspx

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

RumlesMor skriver:

Jeg har brugt bogen " Baby Tegn" som er på dansk. Den har en underoverskrift der hedder: Tal med dit barn før det kan tale...

Kan se at det er en dansk oversættelse af Babysigns.

Den er fra forlaget LIVA, og jeg måtte få en boghandler til at bestille dem hjem.

Super god bog - man laver tegn efter eget behov, og her har det været en succes hvor bedsteforældre har kunne følge med og bruge tegn når de passede vores datter.

Tegn som: tørstig, mad, våd ble, sut og sove...fuldstændig basalt, men vigtigt i forhold til barnets trivsel - især i fremmede omgivelser. Da hun startede vuggestue, var de meget begejstret for at hun så tidligt kunne give udtryk for sine behov.

Den fandt min kæreste på nettet...

Er  tegn i denne? Eller er det "blot" en bog om emnet? 

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

Skouboe skriver:

Vi har valgt at bruge en DVD "Tal med Tegn" Det er svært at forestille sig håndtegnene når man ser dem på bog...

Den er lavet så man kan se den sammen - Freja har elsket den DVD siden hun var 6 måneder, og så er den baseret på dansk tegnsprog i modsætning til de fleste andre lære systemer i DK (der er oversat fra amerikansk), og det har været meget vigtigt for mig, da jeg har en døv kusine og flere i min familie taler tegnsprog.

Uanset hvad du vælger, tror jeg det er en god beslutning.

Ok, det lyder også ret fornuftigt mht. døve-tegnsprog >< babytegn...

Er der mange tegneksempler på dvd'en?

Anmeld

10. marts 2010

Jordbærpigen

Det eneste man blot skal huske når man bruger baby tegn er, at der findes både en dansk og en engelsk udgave af det. Så hvis man fx. låner en engelsk bog og går ud fra den, så er det ikke sikkert, at tegnene er de samme som barnet fx. vil se i vuggestuen/dagplejen, hvis der er brugt en dansk bog dér

Knus Jane som netop har været på kursus med babytegn

Anmeld

10. marts 2010

RumlesMor

Ranarupta skriver:

Den fandt min kæreste på nettet...

Er  tegn i denne? Eller er det "blot" en bog om emnet? 

Ja, der er massere af tegn i...men den ligger også op til at man sammen med barnet selv bestemmer sit tegn.

Netop for at få de helt små i spil, og fx i en alder af 11 mdr har de ikke motorikken klar til alle de rigtige "tegn". Og min datter opfandt fx selv sit eget tegn for bamse. Da hun havde lært at bruge og genkende 5-6 tegn, begyndte hun at lave en speciel bevægelse med armen hver gang hun fik sin bamse.

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

RumlesMor skriver:

Ja, der er massere af tegn i...men den ligger også op til at man sammen med barnet selv bestemmer sit tegn.

Netop for at få de helt små i spil, og fx i en alder af 11 mdr har de ikke motorikken klar til alle de rigtige "tegn". Og min datter opfandt fx selv sit eget tegn for bamse. Da hun havde lært at bruge og genkende 5-6 tegn, begyndte hun at lave en speciel bevægelse med armen hver gang hun fik sin bamse.

Ok - ja, det kan da kun være med til at udvikle barnet, at det selv kan finde på tegn

Tak

Anmeld

10. marts 2010

Skouboe

Ranarupta skriver:

Ok, det lyder også ret fornuftigt mht. døve-tegnsprog >< babytegn...

Er der mange tegneksempler på dvd'en?

Der er de mest nødvendige vil jeg sige - og så er der et par sange som min datter elsker og kanin og fugl der løber rundt..

http://www.talmedtegn.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.