Babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.377 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Ranarupta

Jeg har tænkt mig, at vi skal benytte os af Babytegn til Bønne.
Og jeg tror også, at jeg er kommet frem til, at vi vælger at benytte en bog frem for en dvd.

Kan I anbefale en bog?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

TbCp

Ranarupta skriver:

Jeg har tænkt mig, at vi skal benytte os af Babytegn til Bønne.
Og jeg tror også, at jeg er kommet frem til, at vi vælger at benytte en bog frem for en dvd.

Kan I anbefale en bog?

Har desværre ikke selv brugt det, ville bare sige at jeg synes det er en kanon god ide!

Jeg har et barn i dagpleje som jeg ved ihvertfald kan bruge tegnet for tørstig/drikke, det er fantastisk at hun selv kan fortælle mig det

Ved faktisk ikke om hun kan flere tegn.

Anmeld

9. marts 2010

Cris

Vi har brugt "Sign with your Baby" af Joseph Garcia. Jeg har bestilt den på nettet, men nu kan jeg ikke huske hvor. Den kom med en DVD og vi har brugt tegn rigtigt meget! Men efter han blev ca 18 måneder begyndte han at droppe tegn, for han har allerede haft ordet til det. Det har han fanget lyn hurtigt! I dag bruger vi dem stadig for sjovt. Men jeg er helt sikkert på, at han kunne mange ord i starten fordi vi var i gang med tegn. Vi vil også bruge dem med lillebror, når vi så så lang :-D

Anmeld

9. marts 2010

Ranarupta

TbCp skriver:

Har desværre ikke selv brugt det, ville bare sige at jeg synes det er en kanon god ide!

Jeg har et barn i dagpleje som jeg ved ihvertfald kan bruge tegnet for tørstig/drikke, det er fantastisk at hun selv kan fortælle mig det

Ved faktisk ikke om hun kan flere tegn.

Ja, ikke? 
Tænker, at det må være så frustrerende for børn (der endnu ikke er i talealderen), når de ikke kan kommunikere ordentligt.

Anmeld

9. marts 2010

Ranarupta

Cris skriver:

Vi har brugt "Sign with your Baby" af Joseph Garcia. Jeg har bestilt den på nettet, men nu kan jeg ikke huske hvor. Den kom med en DVD og vi har brugt tegn rigtigt meget! Men efter han blev ca 18 måneder begyndte han at droppe tegn, for han har allerede haft ordet til det. Det har han fanget lyn hurtigt! I dag bruger vi dem stadig for sjovt. Men jeg er helt sikkert på, at han kunne mange ord i starten fordi vi var i gang med tegn. Vi vil også bruge dem med lillebror, når vi så så lang :-D

Ok, tak

Den skal jeg da lige lure efter! 

Anmeld

9. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har før skrevet en del om det i kategorien barnets sprog, som jeg også har flyttet denne tråd til

Så kig gerne her.

Anmeld

9. marts 2010

Kløver

Cris skriver:

kan bogen fås på dansk istedet for engelsk ?

ellers tror jeg jeg fandt den rigtige bog her

http://www.saxo.com/dk/item/joseph-garcia-joseph-garcias-complete-guide-to-babysigning.aspx

men desværre på engelsk, kunne ikke finde den på dansk

Anmeld

10. marts 2010

Cris

Maja84 skriver:

kan bogen fås på dansk istedet for engelsk ?

ellers tror jeg jeg fandt den rigtige bog her

http://www.saxo.com/dk/item/joseph-garcia-joseph-garcias-complete-guide-to-babysigning.aspx

men desværre på engelsk, kunne ikke finde den på dansk

Jeg har købt den på engelsk, så jeg ved ikke, om der findes på dansk. Men det tror jeg ikke, for markedet er ikke stor nok endu til at oversætte sådan en bog...

Anmeld

10. marts 2010

RumlesMor

Jeg har brugt bogen " Baby Tegn" som er på dansk. Den har en underoverskrift der hedder: Tal med dit barn før det kan tale...

Kan se at det er en dansk oversættelse af Babysigns.

Den er fra forlaget LIVA, og jeg måtte få en boghandler til at bestille dem hjem.

Super god bog - man laver tegn efter eget behov, og her har det været en succes hvor bedsteforældre har kunne følge med og bruge tegn når de passede vores datter.

Tegn som: tørstig, mad, våd ble, sut og sove...fuldstændig basalt, men vigtigt i forhold til barnets trivsel - især i fremmede omgivelser. Da hun startede vuggestue, var de meget begejstret for at hun så tidligt kunne give udtryk for sine behov.

Anmeld

10. marts 2010

Skouboe

Vi har valgt at bruge en DVD "Tal med Tegn" Det er svært at forestille sig håndtegnene når man ser dem på bog...

Den er lavet så man kan se den sammen - Freja har elsket den DVD siden hun var 6 måneder, og så er den baseret på dansk tegnsprog i modsætning til de fleste andre lære systemer i DK (der er oversat fra amerikansk), og det har været meget vigtigt for mig, da jeg har en døv kusine og flere i min familie taler tegnsprog.

Uanset hvad du vælger, tror jeg det er en god beslutning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.