Det der med at børste tænder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. maj 2008

Tynen

På babisserne...

Hvor gode er I til det?

Synes jeg er rigtig dårlig til det.
Det er ikke meget jeg får lov at børste dem sådan rigtigt.
Hun har mere travlt med at slikke på tandbørsten, bide fat i den og vende hovedet væk, så tit bliver det kun hurtigt og ikke særlig grundigt.

Nogle der ligger inde med nogle tricks?
Har vildt dårlig samvittighed over at de ikke kan blive børstet ordentlig igennem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2008

Tut

Hej,

Her er vi gode til det.

Noah får børstet bisser både morgen og aften.

Jeg plejer når jeg skal børste undermundens tænder, at ligge min tommelfinger på hagen og hive lidt ned, og så børste med den anden hånd. Det plejer at fungere, men nu har Noah faktisk aldrig brokket sig over at få børstet tænder..

Det kan jo have noget at gøre med at han har fået gjort det siden han var 3½ mdr. da de første bisser dukkede op... Så for ham er det jo nok noget han bare altid har fået gjort.

Ellers prøv at komme lidt tandpasta på, og lad hende sidde og lege med den selv. Så finder hun også ud af at den ikke er farlig. Noah synes det er sjovt at lege med sin efter han har fået børstet tænder, og så sidder han og bidder i den selv, og det "børster" jo også lidt..

Mette

Anmeld

23. maj 2008

Nadi

Olivers tandbørste forsvandt her til morgen, ellers så synes jeg at jeg har været ret god til at børste dem efter havregrøden om morgenen. Men om aftenen er jeg virkelig dårlig til at få det gjort, men så længe han får dem børstet ihvertfald én gang om dagen så går det. Men jeg skal virkelig huske mig selv på det og have et fast tidspunkt på, hvor han får børstet tænder ellers får jeg det ikke gjort.

Oliver gør det samme med at bide og slikke på tandbørsten. Men han får lov til at holde ved den sammen med mig og når han så virkelig ikke gider mere så sidder han bare med den selv. Håber lidt han på den måde får børstet dem :P Men jeg synes ikek rigtig at jeg har problemer med at børste de nederste. Det er værre med de øverste, der er det vist mere hans læbe der bliver børstet end bisserne!

Jeg har ikke rigtig nogle triks, desværre.

-Nadia

Anmeld

23. maj 2008

Lise

Ja, jeg gør da i hvert fald et forsøg. Det har aldrig været Simon yndlingsbeskæftigelse, så det kan være lidt af en kamp. Jeg får det i hvert fald gjort én gang om dagen - og oftest to gange. Men han skriger, hulker og vender sig væk. Jeg føler mig som en ond, ond mor der må holde mit hulkende barn fast mens jeg børster tænderne (hans). Han hader det tydeligvis... men jeg synes det er vigtigt - ligesom cykelhjelmen (den gider han heller ikke have på) der er ingen diskussion!

Trix: De virker jo ikke her, men måske andre steder. Jeg lægger/sætter ham på gulvet mellem mine ben så han sidder med ryggen til mig. Lægger hans hoved tilbage, så jeg burde ha kontrol over det - og har mulighed for også at kontrollere hans arme. Det virkede for to mdr siden, men nu er han for stærk. Så kan man holde med den ene hånd og børste med den anden. Imens synger jeg kaufies tandbørstesang og børster løs, altimens ungen opfører sig som om jeg begår et groft overgreb på ham... Og bagefter trøster vi og krammer og græder lidt, og nogle gange leger Simon lidt med tandbørsten...

Anmeld

23. maj 2008

Muffinmus

Er SÅ dårlig til det fordi det er en kamp uden lige. Han vil gerne selv tygge i den i et halvt minut, men børster jeg hans 2 bisser går han til sidst helt amok.
Hader det fandme fordi han bliver bare så fred eller stor tuder hver gang. Så er det nemmere han selv tygger lidt på den og får lidt flour på dem.

Anmeld

23. maj 2008

Helle30

Sofie gør præcis som Stella + hun kigger på tandbørsten som vi andre ville kigge, hvis Loch Ness-uhyret pludselig kom op af håndvasken.
Hun siger dog ikke en lyd.
Vi børster tænder morgen og aften. Måske bliver det ikke altid så grundigt, men det bliver ihvertfald rutine. Forhåbentlig lærer hun så, at det er altså bare noget man gør - og det minimum to gange om dagen.

- Helle

Anmeld

23. maj 2008

Loggidut

tandbørstning...ja....det kan altså også smutte her, men jeg har fundet en metode der gør at jeg husker hun ihvert fald får dem børstet en gang om dagen...

hun har en stor/høj tudekop, som indeholder 1 tb.tandpasta, og to tandbørster.
sådan en baby børste som hun selv kan holde, og så en barnetandbørste, som jeg bruger når hun skal have børstet tænder.

den kop står fast i mit køkken, lige over min håndvask.

når så tif har spist, og egentlig gerne vil op, så klatterjeg en mikroklat tandpasta på hendes babytandbørste...og så får hun den at sidde med.

det vil sige at hun faktisk sidder med tandbørsten omkring 3 gange selv om dagen, og faktisk har hun fundet ud af at børste frem og tilbage, på de små bisser, lidt sjovt ser det ud, for det forgår med hele kroppen...lol.

nå men når så vi har spist til aften, får hun igen tandbørsten, mens jeg rydder af bordet. og når så hun er klar til at komme op, kommer hun op på køkkenbordet, og så børster jeg.

jeg har nu ikke noget brok ved det...heldigvis.

men prøv at have en børste der hvor hun/han spiser, det får ihvertfald mig til at huske den.

Anmeld

23. maj 2008

Tikki

Altså jo om aftenen synes jeg, vi er gode til det....men om morgenen kniber det en anelse.

Iza gør som din datter - roder rundt, bider i tandbørsten osv. Så jeg har simpelthen også som Loggi købt 2 tandbørster. En, hun har i hånden, mens jeg børster hendes tænder med den anden. Jeg lægger hende ned på puslebordet og læner mig godt ind over hende - så får hun lov at børste mine tænder med sin tandbørste, mens jeg børster hendes. Hun er meget interesseret i mine tænder og glemmer så lige hendes egne et øjeblik. Men hendes tunge er en kamp - den kan hun sætte i vejen alle steder, men jeg gør det så godt jeg kan. Tandbørsterne ligger på puslebordet og hun tager dem faktisk i munden hver gang, hun får ren ble på...så de er faktisk ret sjove nu, synes hun.

Anmeld

23. maj 2008

MrsMartens

Jeg har børstet Davids tænder siden før de kom frem!! Hans fortænder i overmunden er lige ved at bryde frem - lige nu - ogfå børstet tænder min. 2 gange om dagen (uden tandpasta).
David er - på dette ene punkt - nem, han elsker at få børstet tænder!!!8D

Anmeld

23. maj 2008

bette

åhh den fæle tandbørste altså.. ja her blievr det heller ik så flittigt brugt-... og jeg har super dårlig samvittighed.... specielt nu hvor han har så mange bisser..
det er nemt nok med de nederste.. men de øverste.. ggrrr bliver lige som nadia skriver.. mest læben der bliver børstet..:(
skal til at tage mig sammen for det er jo utrolig vigtigt at passe på de små bisser..,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.