Rygning og småbørn .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2010

Laulund87

Alle i vores omkreds ved at der må ikke ryges overhovedet i nærheden af vores datter og hvis vi besøger nogen må de ikke ryge..jeg er dog kun så skrap med det fordi min datter har en blød plet på luftrøret så hun kan slet ikke tåle røg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

frk heldig

Nej , nej og atter nej

Jeg vil ikke ha´det og jeg sætter ikke mine ben i hjem hvor der bliver røget  !!!

Anmeld

7. marts 2010

Kløver

ah okay, på den måde, vidste ikke der var mode i rygning

Tja her ryger manden stadig indenfor, men det er kun indtil kontoret i kælderen er færdigt så ryger han udenfor, af hensyn til mig, og når vi får en lille.

synes da helelr ik det er så godt og har jo selv været ryger, men synes ikke man kan tillade sig at bede folk om ikke at ryge i deres eget hjem, men bare spørge pænt og håbe de vil gå ud. Men vil så også sige ejg ikke er så sippet at jeg ikke ville tage børnene med ind i et rygerhjem, selvom de går ud og der lgter af røg, tænker at de jo ikke er anderledes end bilos og så meget andet som er mindst lige så skadeligt, så tja jeg ville nok sige de gange man besøger folk, ville jeg ikke tvinge dem ud, mm de selv vil, men er det hos os må folk altså gå ud, lige nu må folk også kun ryge i det lille kontor hvor sugeren er, og er blevet respekteret, men er spændt på om der kommer protester når vi holder helt røgfri hus, specielt i vinter halvåret

Synes også det er dejligt der mange steder ikke må ryges, undres så over der godt må ryges nogle steder i de små rum, hvor man er flere på samme sted, og at folk står steder som udenfor Føtex, ret "lækkert" at kigge på tingene udenfor mens man bliver ost ind i hovedet

KaMa skriver:

At ryge indenfor. Kender ingen, som gør det mere. Selv dem, der altid har røget, de går nu udenfor ved deres eget hjem.

Det er jo gået op for folk, at røgpartikler også er skadelige, og man derfor ikke kan tillade sig at udsætte andre for det. Heller ikke hjemme hos dem selv. Det er jo ikke for sjovt, at vi har et så omfattende rygeforbud i Dk.

Eller måske er det fordi, at selv rygerne er blevet træt af lugten. Man møder den jo heldigvis ikke mere i det offentlige rum.

Anmeld

7. marts 2010

Kløver

er nød til at hørge ved jer som overhovedet ikke vil sætte ben i ryger hjem, hvorfor? hvis de feks går ud, ved godt partiklerne er der, men det er vel ikke værre end bilos, hvad gør man så der, har feks en svigermor der ryger, og tror da det ville såre hende enormt at selvom hun luftede ud og ikke røg indenfor hvis vi kom, at vi ikke ville besøge hende

men respekterer selvfølgelig folks mening er bare nysgerrig

Anmeld

7. marts 2010

Vial

Maja84 skriver:

er nød til at hørge ved jer som overhovedet ikke vil sætte ben i ryger hjem, hvorfor? hvis de feks går ud, ved godt partiklerne er der, men det er vel ikke værre end bilos, hvad gør man så der, har feks en svigermor der ryger, og tror da det ville såre hende enormt at selvom hun luftede ud og ikke røg indenfor hvis vi kom, at vi ikke ville besøge hende

men respekterer selvfølgelig folks mening er bare nysgerrig

Kort sagt, så er jeg ret kold over for andres følelser, hvis mine børns helbred er på spil.

Der er ingen tvivl om at forurening også har en negativ virkning på helbredet. Lige præcis derfor skal vi da vælge rygning fra - ingen grund til at udsætte sig selv for alt for meget. Bilos bliver nok aldrig forbudt jo

Anmeld

8. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Der bliver desværre røget hos vores dagplejemor,og det fandt vi først ud af da han var begyndt

Det er et meget åbent hus,så der lugter meget af røg og både tøj og barn lugter når han kommer hjem.Rigtig,rigtig ærgeligt,da han stortrives dernede,så vi vil helst ikke til at flytte ham.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. marts 2010

Anonym trådstarter

Tak for en masse svar og gode begrundelser  Er meget overrasket over at størstedelen vil lade børn passe/besøge rygerhjem hvor man lugter når man tager derfra .  Hvis man lugter af røg når man har været på besøg selvom der ikke bliver røget når man er der så er man udsat for passiv rygning . Jeg forstår slet ikke Pernilleh ,, Det havde jeg aldrig tilladt .. Tror slet ikke det er lovligt at der lugter sådan hvis man er dagplejer.

Anmeld

8. marts 2010

Kala

Ja, så længe der ikke blir røget mens babyen er der. Min svigerfar er stor-ryger men han ryger ikke inde når vi er der. Jeg er også selv lidt ryger, men ryger kun udenfor (og jeg røg ikke mens jeg var gravid)

Anmeld

8. marts 2010

NoName

Mka skriver:

En ting er lugten som sidder i hjemmet, en anden ting er røgen. Så ja.. så længe de ikke ryger ved barnet.

Enig

Anmeld

8. marts 2010

CS

Aldrig - selv om der ikke blev røget når mit barn var der ville jeg ikke have det. Dels bliver lugten og de farlige stoffer siddende i laaaaaaaaaaaaang tid. Selv når man er ryger og går udenfor for at ryge, så sidder de giftig kemikalier i huden, og på tøjet - Så selv om jeg er tidligere ryger vil jeg absolut sige nej til at udsætte mit barn for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.