bliver sindssyg (svigermødre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. maj 2008

bette

grrrr er så gal lige nu.. ringede og fortalte det med dagpleje.. og at vi kunne cykle derud med mikkel i cykelstol bagpå.. åhh nej siger hun så, det må i da ikke.. det er han slet ik gammel nok til.. what?? det er han da..
så begynder hun og snakke om regnvejr og alt muligt..
det pisser mig bare af at hun er så mega gammeldags.. og føler virkelig hun høvler mig ned hele tiden..
fx da vi var derude sidste gang.. så stod jeg og legede med mikkel hvor jeg svinger ham ned og det elsker han og griner helt vildt.. men så kommer hun ud til os og siger.. uhhh hold dog op med det.. det gør helt ondt i mit hjerte at se det.. han kommer jo til skade.. WHAT?????????????? åhh irriterende.. leger sku da bare med min dreng kvinde.. hva fa... er der galt i det?

hmm.. bare lidt brok herfra... andre med sådanne sviger??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

heaven

Åh ja!!!!! Min svigermor havde en overgang svært ved Lasses grænser ang øjenkontakt... hvis han bare veg i 2 sec. "tvang" hun ham ved insisterende at sige hans navn om og om igen, og dreje hans krop, så de fik kontakt igen...
og jeg kunne blive så sur på mig selv, for jeg fik ikke sagt noget til hende!!! Men det skal så siges at, det er bedre nu, hvor han er større og han er mere mobil og tydelig i signalerne, tsk tsk...
- og så kan hun ikke lade ham være hvis han spiser - hun kalder 117 gange og fjoller helt vildt med ham.... og skælder andre ud hvis de gør det????
- hvis min svigerfar har en god kontakt med Lasse, har hun en tendens til at blande sig, så Lasse ikke gider mere - f.eks ved at smide en stofble og hovedet på ham for at lege titte-bøh (?) , kalder højt og insisterende på ham osv....
- Hvis han ikke rækker ud efter hende med det samme når hun kommer (han sidder på min arm f.eks.) - så siger hun: Selvfølgelig skal du over til bedste, og så hiver hun ham ud af hænderne på mig, tsk tsk
Tjaaa, det var vist det jeg lige kunne komme på, så nej - du er ikke den eneste:P
Men jeg er ikke i tvivl om hun elsker ham - hun har bare en underlig m;)åde at gå til ham på nogengange...

Jannie

Anmeld

22. maj 2008

Joan ( Smallie )

Ja ok jeg har så en svigermor der ikke gider se vores søn. Det er så godt nok ikke mandens rigtig mor. Hun døde da han var 18. Men er bare træt af at hun ikke rigtig gider ham. Det er jo nu de laver bånd til dem for livet.
Og så bor de kun 8 km væk.

Men heldigvis er hans mormor og morfar rigtig glad ved ham så der er han meget selv om de bor 65 km væk. Han ser meget mere til den end farmor og farfar..

Joan

Anmeld

22. maj 2008

Nadi

Altså nu har jeg også hørt nogle andre historier om din svigermonster, og er du helt sikker på at hun er helt færdig bagt?? Ej undskyld ;)
Men jeg får røde knupper af svigermødre. Tror ikke jeg kan tåle dem, bare min kommende svigerdatter ikke siger sådan om mig :S

Min svigermor er også en nød, hun bliver ved med at spørge om Oliver ikke skal have kage, flødeskum, slik, chips, chokolade, sodavand ect. ect >( Forstå dog kvinde at det er mit barn, og du skal ikke blande dig og forstå når jeg siger NEJ!!

Bette du skal bare lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet! Og jo han må gerne cykle i cykelstol, det må de så snart de kan sidde selv uden støtte. Og så længe du ikke står i flere minutter og timer du svinger med Mikkel, så kan han ikke ta skade. Og hvornår er der et barn der har taget skade af lidt regnvejr??

-Nadia

Anmeld

23. maj 2008

MrsMartens

Altså min Svigerso...... hov, jeg mener svigermor........ er blevet opdraget!!! John har sat hende på plads for snart 13 år siden, da han fik den første.... så her er det kun mig der bliver (over)kritiseret!!!!
(C)

Anmeld

23. maj 2008

Tikki

JA!!!!! Og 40 andre familiemedlemmer, der ævler løs. Samt min egen mor!! Jeg ved ikke, om jeg udstråler, at jeg ikke har styr på en skid, men det er kommentarer lige fra hvad jeg giver hende at spise til hvordan jeg skifter lorterøv......hvis jeg tog det til mig, så kunne jeg faktisk ikke finde ud af noget som helst. Uhhhhh bliver så møgsur over sådanne kommentarer...håber en dag man kan være helt ligeglad!

Så du er ikke alene ;)

Anmeld

23. maj 2008

bette

skønt at vide man ikke er helt alene med det problem.. har bare nogengange lyst til at bede dem om at tage hjem hvis de er hos os. eller bare gå hvis vi er hos dem..
synes det er mega irriterende.. min mand tager det ik så tungt.. han siger bare at hun er gammeldags.. men selvfølgelig ikke til hans mor.. grrr..
nå men jeg springer nok i luften en dag og så får de vist hele turen.. hmmm

Anmeld

23. maj 2008

Tikki

Ja, jeg har sprunget i luften mange gange, men de fatter det ikke :) De ved alle sammen meget bedre og nu skal de liiiige fortælle osv.

Jeg håber, jeg en dag kan hvile så meget i min rolle som mor, at de kan være lige meget alle sammen.....men de gør mig faktisk en del usikker ved hele tiden at kommentere, jeg skal gøre det på deres måde....jeg er blevet mere sikker, men det rammer stadig. Og vil jo ikke gøre noget forkert. Min mand er helt sikker på sin rolle som far, så han er så rolig og ligeglad og tænker ikke videre over det, de siger. Han kan finde på at gøre det modsatte for at provokere...altså uden at sige noget, men bare handle.....f.eks. sagde hans mor, at han ikke måtte sidde med Iza på sine knæ uden at holde godt fast i hende. Han blev bare ved med at sidde med hende på sine knæ uden at holde fast i hende og ignorede sin mors kommentar fuldstændig.....:D Hun sagde ikke noget, men kiggede på mig og jeg kiggede væk...og grinte i mit stille sind ;)

Anmeld

23. maj 2008

Susan1978

Du kan fortælle hende det er sundt for børnenes hjerner at få en svingtur, hvorfor tror i ellers at ergoterapeuter svinger rundt med børnene..

det stimulerer deres balance og hjerner....

så sving du bare.. helt op i hovedet op hende helst.. :))

og hvad gjorde man i gamle dage når man ikke havde bil... havde man da børnene på nakken når man skulle nogen steder.. ei altså - hvilken tid er hun fra... hihi

held og lykke med din svigermor.. min er også overpyldret, men er ved at pille det af hende..

Susan som burde arbejde..

Anmeld

23. maj 2008

bette

Jeanette skriver:

Ja, jeg har sprunget i luften mange gange, men de fatter det ikke :) De ved alle sammen meget bedre og nu skal de liiiige fortælle osv.

Jeg håber, jeg en dag kan hvile så meget i min rolle som mor, at de kan være lige meget alle sammen.....men de gør mig faktisk en del usikker ved hele tiden at kommentere, jeg skal gøre det på deres måde....jeg er blevet mere sikker, men det rammer stadig. Og vil jo ikke gøre noget forkert. Min mand er helt sikker på sin rolle som far, så han er så rolig og ligeglad og tænker ikke videre over det, de siger. Han kan finde på at gøre det modsatte for at provokere...altså uden at sige noget, men bare handle.....f.eks. sagde hans mor, at han ikke måtte sidde med Iza på sine knæ uden at holde godt fast i hende. Han blev bare ved med at sidde med hende på sine knæ uden at holde fast i hende og ignorede sin mors kommentar fuldstændig.....:D Hun sagde ikke noget, men kiggede på mig og jeg kiggede væk...og grinte i mit stille sind ;)

haha hvor dejligt han er sådan.. hehe tror jeg også jeg vil gøre næste gang.. og så se hvordan hun reagere på det.. hihi..
hvis hun ik kan klare det jeg gør må hun jo gå væk.. bare ærgeligt.. haha nu har du jo givet mig blod på tanden;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.