Er kun bange for at barnet mister ilt under fødslen og får mén af det. Det er da bare det ærgeligeste!
Smerterne er altså til at holde ud, men ok hvis man er vant til at pive over en rift. Er SLET ikke noget jeg frygter igen.
Vedrop er dog lidt en pest. Ingen pauser er lidt for meget af det gode, men igen "tør dine øjne og spis din kiks" :-)
Ej, man kan altså godt gå på toilettet i den første tid med veer. Og du bliver spurgt, om du vil have lavament eller tappet urin i den tid du er tæt på fødslen.
Under min første fødslen (uden smertelindring, som altså ikke er så nødvendig) havde jeg tunnelsyn og hørte ikke andre stemmer end min kæreste, som måtte gentage hvad jordmoderen sagde. he he. Total koncentration. Kom til presseveer og måtte fortælle jordmoder "at der altså ikke var noget barn at presse ud", da min datter sad fast højt i bækkenet. Udbrød "at jeg ville hoppe ud af vinduet, hvis der ikke snart skete noget". Det endte så i akut kejsersnit presset ind mellem alle Rigets planlagte kejsersnit, som var lagt liiige den dag. Man er kun bedøvet fra talje og ned lige den tid kejsersnittet tager. Fik dog ikke baby på maven, æv. Tiden efter er besværlig, da maven er øm. Vil absolut foretrække naturlig fødsel denne gang.
Held og lykke til alle, og ja en fødsel vil altid virke dramatisk. Husk det :-)
Anmeld