Hvad er du mest nervøs for??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.901 visninger
29 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Mor til L&S

Hej alle

Hvad er I mest nervøs/bange for for mht Jeres første fødsel???

Og til dem der har født - Holdte det stik??

Jeg vil gerne starte:

Jeg er mest nervøs over at jeg ikke aner hvad jeg går ind til.. og at jeg ikke selv har styr/kontrol over hvornår det skal ske!

... OG jo, så er jeg nok også bange for at det gør så ondt at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved mig selv

Knus Rollo 36+2 - Tæt på termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Ranarupta

Puh, jeg er bange for mellemkødsklip/brist og at have afføring under fødslen...

Anmeld

3. marts 2010

Mor til L&S

Ranarupta skriver:

Ja afføring under fødslen har jeg også tit tænkt på... men håber på at når man først ligger der så er man total ligeglad - Skal vi ikke håbe på det

Anmeld

3. marts 2010

Ranarupta

Rollo skriver:

Ja afføring under fødslen har jeg også tit tænkt på... men håber på at når man først ligger der så er man total ligeglad - Skal vi ikke håbe på det

Jo, det gør vi! (Og så vil jeg bede om et lavement... tror jeg)

Anmeld

3. marts 2010

Munder

Ranarupta skriver:

Det skal du altså ikke være bange for. Jeg præsterede begge dele, men registrerede ingen af dem, der er ligesom noget andet der optager en

Anmeld

3. marts 2010

Ranarupta

Munder skriver:

Det skal du altså ikke være bange for. Jeg præsterede begge dele, men registrerede ingen af dem, der er ligesom noget andet der optager en

Det er dejligt at høre!

Anmeld

3. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Rollo skriver:

Da jeg ventede min store pige frygtede jeg bl.a. at komme til at tisse og "lave" under veerne, men må ærligt indrømme - da jeg først lå dér midt i smerterne, var jeg fløjtende ligeglad - om jeg så have presset så hårdt, at det var endt i jordemoderens ansigt, det tror jeg ikke engang kunne have gjort med flov og genert i det øjeblik - men sikkert efterfølgende, når man er "konmmet til sig selv" igen

Anmeld

3. marts 2010

Mor til L&S

Ranarupta skriver:

Jo, det gør vi! (Og så vil jeg bede om et lavement... tror jeg)

Ja også her

Anmeld

3. marts 2010

Halbschön

Rollo skriver:

Hej alle

Hvad er I mest nervøs/bange for for mht Jeres første fødsel???

Og til dem der har født - Holdte det stik??

Jeg vil gerne starte:

Jeg er mest nervøs over at jeg ikke aner hvad jeg går ind til.. og at jeg ikke selv har styr/kontrol over hvornår det skal ske!

... OG jo, så er jeg nok også bange for at det gør så ondt at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved mig selv

Knus Rollo 36+2 - Tæt på termin

Hejsa

Jeg var mest bange for:

- at kaste op under veerne.

- at jeg ville skælde og smælde ud på både kæreste og jordemoder(jeg er en pige med et heftigt temperament, og min mor og kæreste var ret sikre på, at jeg ville gi min kæreste skældud under fødslen)

- at jeg gik i stykker fra ende til anden.

- smerterne.

- at jeg skulle have afføring under fødslen.

1. Jeg kastede op - og hvad så, det var jo bare en lille detalje.

2. Jeg skældte ikke ud. Sagde intet grimt eller nedladende til hverken kæreste eller personale. Min kæreste har senere rost mig til skyerne at jeg bare klarede det hele så flot, så flot.

3. Trods stor dreng(4570g/56cm plus han havde sin ene arm med ud, da jeg fødte hovedet) gik jeg overhovedet ikke i stykker(selvom det virkelig følte sådan). Fik to sting i skamlæben fordi han havde kradser mig på vej ud.

4. AV, det gjorde ondt. Havde ingen vepauser i 4 timer, men efter at jeg fik epi, var det en kæmpe lettelse.

5.Fik lavement inden jeg fik vedrop(blev sat igang) - under presseveerne troede jeg at jeg sked flere gange, men jeg var godt udtømt inden Faktisk havde min lille søn afføring lige i det han kom ud - og han ramte jordemoderen

Anmeld

3. marts 2010

Liljesilas

Rigtig god tråd, her kan man lige komme ud med nervøsiteten. Sådan en burde der være en gang imellem under graviditeten

Jeg synes hvor længer man kommer, hvor mere tænker man over fødslen og hvordan den kommer til at være.

Jeg er mest nervøs for at det gør så ondt at jeg opgiver (det ser jo så vildt ud i f.eks. de unge mødre. Plus at størstedelen skriver så dårlige ting vdr. fødslen.)

Ellers er jeg nervøs for at ende med at få kejsersnit, og blive bedøvet - fordi man kan ligge og følge med, plus man i flere timer efter, ikke kan mærke sin krop. (Det er ihverfald hvad jeg har fået afvde her inde.)

Det sidste jeg er nevøs for er, at min dreng bliver født alt for tidligt eller at der sker noget med ham under fødslen.

Puha der er mange ting - men håber ALT går godt!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.