Rollo skriver:
Hej alle 
Hvad er I mest nervøs/bange for for mht Jeres første fødsel???
Og til dem der har født - Holdte det stik??
Jeg vil gerne starte:
Jeg er mest nervøs over at jeg ikke aner hvad jeg går ind til.. og at jeg ikke selv har styr/kontrol over hvornår det skal ske!
... OG jo, så er jeg nok også bange for at det gør så ondt at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved mig selv
Knus Rollo 36+2 - Tæt på termin 
Hejsa
Jeg var mest bange for:
- at kaste op under veerne.
- at jeg ville skælde og smælde ud på både kæreste og jordemoder(jeg er en pige med et heftigt temperament, og min mor og kæreste var ret sikre på, at jeg ville gi min kæreste skældud under fødslen)
- at jeg gik i stykker fra ende til anden.
- smerterne.
- at jeg skulle have afføring under fødslen.
1. Jeg kastede op - og hvad så, det var jo bare en lille detalje.
2. Jeg skældte ikke ud. Sagde intet grimt eller nedladende til hverken kæreste eller personale. Min kæreste har senere rost mig til skyerne at jeg bare klarede det hele så flot, så flot.
3. Trods stor dreng(4570g/56cm plus han havde sin ene arm med ud, da jeg fødte hovedet) gik jeg overhovedet ikke i stykker(selvom det virkelig følte sådan). Fik to sting i skamlæben fordi han havde kradser mig på vej ud.
4. AV, det gjorde ondt. Havde ingen vepauser i 4 timer, men efter at jeg fik epi, var det en kæmpe lettelse.
5.Fik lavement inden jeg fik vedrop(blev sat igang) - under presseveerne troede jeg at jeg sked flere gange, men jeg var godt udtømt inden
Faktisk havde min lille søn afføring lige i det han kom ud - og han ramte jordemoderen