Mettemus skriver:
Årh, jeg er ked af at høre at du også har været ude for det her- er du ovenpå igen?
Jeg er tilknyttet Skejby og har sådan set været rigtig glad for deres behandling indtil nu hvor min utålmodighed og frustationer tager over. Det føler mig jo ikke "syg" og kan ikke forstå at de ikke kan/vil give mit et eller andet.
Men du har fået en medicinsk abort? - Hvordan er det mod kroppen (jeg tænker at det måske er fordi den er hård ved kroppen at de ikke vil give mig noget før de er helt sikre?)? Hvordan og hvor hurtigt reagerer den?
Ja jeg er ved at være helt ovenpå igen. Gik dog og ventede længe på min første mens, men pludselig var den der. Mærkeligt som man pludselig kan savne en periode, som man ellers til tider godt kan synes er lidt træls
Kan sagtens sætte mig ind i det der med ikke at føle sig syg, da der umiddelbart ikke er noget at mærke på kroppen. Det er mest psyken det går ud over. Og tanken om man rigtig gerne vil have forløbet afsluttet, så man kan komme videre.
Ja jeg fik en medicinsk abort, mener den hed noget med metotoxat, eller noget i den stil. Den er noget hårdere ved kroppen end de alm stikpiller man får. Men lige denne behandling var nødvendig for mig, da de ikke kunne se hvor graviditeten sad. De forklarede at den gik ind og ødelagde de sidste celler der var tilbage. Psoriasis patienter kan i slemme tilfælde også få denne form for behandling, fik jeg forklaret.
Minuset ved denne behandling er de anbefaler man først efter 3 måneder, forsøger sig ved ny graviditet, da stoffet gerne skal helt ud af kroppen for ikke at skade et evt. nyt foster.
Da jeg fik den medicinske abort, - som tidligere forklaret-, en ordentlig kanyle i den ene balle, kom der ca. en lille time efter en lille reaktion i livmoderen. Men det føles kun som en lille mens smerte. Ingenting i forhold til hvordan jeg normalt kan have det ved mens. Jeg blødte i en lille uges tid og mine tal faldt gradvist hver uge. Jeg tror der gik 3 uger før jeg var helt i 0 efter den medicinske abort. Men jeg tror det kan være meget forskelligt fra krop til krop hvordan man reagerer. De forklarede inden, at det var muligt jeg skulle have mere end en behandling. Det blev heldigvis ikke nødvendigt.
Jeg kryder virkelig fingre for dig, der snart sker et ryk i dine tal. Ind i mellem kan kroppen altså bare ikke selv finde ud af at udskille ting og er derfor nødsaget til at få hjælp. Jeg endte næsten også med at sidde og småtude lidt foran lægerne, indtil de tog den endelige beslutning om medicinsk abort, fordi det hele bare tog så forbandet lang tid. Til sidst kunne de godt se på mig, de måtte tage action.. Håber også det sker for dig.
Synes det kunne være interessant at høre om de gør yderligere med dig, så hold mig gerne underrettet, hvis du har lyst.
-og hold da op en smørre jeg fik fyret af der, men det er svært at forklare på få linjer.