Jeg har lige lidt jeg skal ud med, det er ikke et spørgsmål, men mest bare for at få luft. Here goes...
Ja som overskriften lyder er jeg lidt trist og frustreret i tiden. For 5 uger siden fik jeg fjernet en graviditet uden for livmoderen + resten af min ene æggeleder. Det var på alle måder et ønskebarn og jeg var fuldstændig utrøstelig de første par uger. Efter lidt var jeg klar til at prøve igen (og min kæreste selvfølgelig også)... men det var min krop bare ikke. Mit hCG-hormon falder sååååå langsomt! Først faldt det fint, så stagnerede det, så steg det. Jeg har fået lavet kontrolblodprøver én gang i ugen siden og har hver gang fået samme svar: "Hmm... du kommer lige ind i næste uge igen og så ser vi hvad der sker, måske sidder der lidt endnu, vi vil gerne have flere prøver". Jeg er fuldstændig klar over at lægerne ikke kan trylle, men men men - det er bare så frustrerende ikke at kunne komme videre! På den her måde bliver det ved med at fylde i mit hovede hele tiden, det ligger altid i mit baghovedet og bliver ved med at gøre mig trist og i dårligt humør. Jeg vil jo bare gerne være gravid, igang med projekt baby osv igen.
Og Jens er så sød... Han gør hvad han kan for at hjælpe, fx sad han på nettet i dag og søgte på hvilke muligheder man har for selv at påvirke hormonet i nedadgående retning. Jeg sad med knæene trukket op under hagen og lignede en sur smiley, da han vendte sig om og spurgte: "Hvad er en udskrabning?". Jeg forklarer ham hvad det går ud på, og at det ikke er en mulighed. "Nåh..." siger han, "- er det for at fjerne resten af æggekagen?!" Og så grinede jeg! Så han trøster mig på sin helt egen, ubevidste men kærligt mente måde....
Hmm... det blev vist langt - undskyld
Anmeld