Jeg går ind for tvangssterilisering af mennesker der ikke er i stand til at tage vare på deres børn. Altså i de ekstreme tilfælde. Selvfølgelig mest for børnenes skyld men også for forældrenes skyld. Hver gang et barn bliver fjernet er det et nederlag for dem. Igen noget som de troede de kunne klare, men som alligevel ikke lykkedes.
Jeg mener også at diagnosticerede rene psykopater (ved ikke lige om der er noget der hedder sådan, men I forstår vel hvad jeg mener) skulle tvangssteriliseres. Ved godt at det er synd for dem alle, men det er børnene det går ud over jo. Og den negative sociale arv vil da blive mindre og mindre med tiden så.
He He, det med IQ-testen stemmer jeg nej til. Tror ikke jeg vil få lov til at blive gravid så, da jeg er meget lidt logisk tænkende, hvilket man vist skal være i de der IQ-teste.8D
Det der med en "forældre"-test er nok lidt umuligt at bruge. Da der jo findes så mange forskellige egenskaber og sider ved et menneske.
Jeg synes det er svært at finde grænsen. Uegnet eller egnet. Det er så svært. Overvågning som hos Jørns forældre er en god ting. Så skal der så lige brydes ind inden det gik så galt som med Jørn, selvfølgelig. Jeg synes at Jørns mor skulle steriliseres. Hun magter det tydeligvis ikke. I så slemme tilfælde bør der gøres noget. Men man kan jo så bare lige tænke hvor mange børn der vokser op sådan. Jørns forældres vennepars dreng blev ikke fjernet på trods af slem vanrøgt.
NEJ, der må altså gøres noget drastisk!
Tanker fra Helle - som nu tænker og tænker....
Anmeld