Daglig make up.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.752 visninger
25 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Kloster

Hej.

Har du make up på til daglig og hvad har du på? "Kræver" dit arb at du har make up på ell slet ikke?

Jeg er jo Ssa'er så mit atb "kræver" det ikke synderligt. Men jeg har altid lidt på... Ell meget. Jeg personligt har det bedst med at have make up på, men jeg synes også, at jeg fornemmer, jeg kan blive misfortolket, når jeg har meget make up på, på arb.

Jeg har så tænkt på, om jeg kan "nøjes" med bare at have foundation på og en farvet lip gloss?

Bruger normalt ikke andet på læberne til dagligt end læbepomade. Men er lip gloss for pranglende?

Må lige sige, at jeg er helt lys. Jeg farver mine øjenbryn, så de er brune, men mine vipper er total lyse. Hvis jeg ikke farver bryn ca hver 2. mdr og ikke har mascare på, så går jeg fuldstændig ud i eet.

Så mit røde hår og mine farvede læber ville komme mere frem, hvor i mod mine øjne ville være mere neutrale.

HVad bruger I og hvad synes I om min ide med min egen daglige make up?

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Honningblomst

Inden for det felt du er i synes jeg faktisk det er pænest uden eller med makeup man ikke ser, altså bare en mascara og intet andet, det kan let være for meget  synes jeg der er andet der er vigtigere at udstråle når man arbejder med syge og gamle mennesker....

Jeg kan både gå med makeup og uden...har jeg makeup på er det som regel bare mascara...

Knus Eva..

Anmeld

26. februar 2010

LRJ

Jeg Har Altid brugt rigtigt rigtigt meget makeup, Og det er både Fondation,concealer, pudder, rouge, øjenskygge, eyeliner, köhl, mascara osv... Men da jeg blev gravid blev det til lidt mindre, og nu her hvor der kun er 2 mdr til termin har jeg højst creme, løs pudder og mascara på, hvis jeg har noget på

Men ang. til dig, så det an på om du tager en knald rød lip gloss eller om du tager en klar, eller lys farvet - fordi hvis du tager de lyse farver kan det nok sagtens gå men ville ikk bare gå med foundation da det har det med at "skralle" af brug noget løst pudder i stedet

Anmeld

26. februar 2010

KWL

Kloster skriver:

Hej.

Har du make up på til daglig og hvad har du på? "Kræver" dit arb at du har make up på ell slet ikke?

Jeg er jo Ssa'er så mit atb "kræver" det ikke synderligt. Men jeg har altid lidt på... Ell meget. Jeg personligt har det bedst med at have make up på, men jeg synes også, at jeg fornemmer, jeg kan blive misfortolket, når jeg har meget make up på, på arb.

Jeg har så tænkt på, om jeg kan "nøjes" med bare at have foundation på og en farvet lip gloss?

Bruger normalt ikke andet på læberne til dagligt end læbepomade. Men er lip gloss for pranglende?

Må lige sige, at jeg er helt lys. Jeg farver mine øjenbryn, så de er brune, men mine vipper er total lyse. Hvis jeg ikke farver bryn ca hver 2. mdr og ikke har mascare på, så går jeg fuldstændig ud i eet.

Så mit røde hår og mine farvede læber ville komme mere frem, hvor i mod mine øjne ville være mere neutrale.

VH Kloster

Jeg synes ikke der er noget i vejen med at bruge make up - lige meget hvad man arbejder med. Hvis man har det bedst med det på så skal man da det.

Jeg har ALTID på. og har det bedst sådan. Jeg er skolelærer.

Anmeld

26. februar 2010

missKat

Hej Kloster,

jamen mit job "kræver" det, da jeg arbejder for et kosmetik mærke 

Så jeg har på, hver da på arbejde (er sygemeldt nu og går på barsel om 1 uge)
Når jeg har fri og er hjemme, er det ikke hver dag jeg har noget på. Skal jeg ned og handle er det heller ikke altid jeg får noget på og i dag rører det mig ikke, som det gjorde for 5-6 år siden  
Skal vi noget/besøge nogen/på cafe osv, så har jeg makeup på.

Kunsten er jo at ligne en der har brugt 3-4 produkter, men egentlig har brugt 15  Så jeg vil ikke sige du bruger for meget eller for lidt.. Og vi har alle forskellige behov.
Så brug det du finder mest naturligt til dig og fremhæver dine træk!!

Skulle jeg sige hvad jeg bruger så er det -
Foundation i hele ansigtet
Concealer til små fejl, såsom evt mørke rande, rødme, urenheder osv
Løs pudder til at mattere huden og gøre min foundation holder længere
solskinspudder til at give lidt glød (stor børste og løs hånd, så det er ikke meget der kommer på, men det gør en kæmpe forskel)
rouge er et MUST... når man tager foundation eller pudder på, "fjerner" man jo det naturlige rødme man har i kinderne, så det rouge gør en verden til forskel og er det sidste jeg ville undvære, sammen med min mascara!!!
På øjnene bruger jeg eyeliner til at gøre vipperne mere fyldige rent visuelt og så selvfølgelig mascara.
lipgloss på læberne (tit neutral rosa der ligner læbens egen farve) eller læbepomade der har en shiny overflade. 

Så jo jeg bruger forholdsvis mange produkter, men ser egentlig ikke meget makeuppet ud... 

Skal vi i byen eller bryllup (som vi skal i morgen) så får den HELE armen  Bruger de samme "standart produkter, men tilføjer øjenskygger og markerer mere farverne. Så det er ikke fordi man skal have så mange extra produkter, for at gå fra dagligdag til fest.

Jeg synes lipgloss er super flot og hvis du føler det er for pranglende til dit job, så gå efter en med et rosa skær eller let ferskenfarvet. Det gør at det ligner din læbe, så det bliver meget mere naturligt end hvis du vælger en med brunlig/natur farver plus dem uden farve. 

Jeg synes at det du beskriver lyder som en rigtig fin makeup, til daglig brug!! Det skal du da ikke lave om på og du nyder det også, siger du 

VH Karina

Anmeld

26. februar 2010

Lise

Jeg har aldrig brugt meget makeup, men bare mascara/streg(eyeliner?) og øjenskygge+evt foundation når det skal være vildt. Nu er jeg jo gravid, og der er skruet vældigt ned for forbruget.

Mit job kræver ikke ligefrem at jeg bruger makeup, men det kræves at man ser ordentlig ud når vi er ude hos kunder (arbejder som revisor), så jeg har brugt min makeup ved kundebesøg..

Nu er jeg så heldigvis på barsel, og herhjemme må man gå i joggingbukser, uden makeup og med uglet hår hver dag, og det udnyttes

Lise

Anmeld

26. februar 2010

MTS

Jeg bruger altid makeup på arbejde. Jeg arbejde som indkøber og sidder på kontor hvor der tit kommer en masse forskellige mennesker. Det er vigtigt at se ordentlig ud, men ikke for oversminket. Normalt bruger jeg ikke foundation, men bliver nødt til det nogle gange nu hvor jeg er gravid da min hud er blevet rigtigt grim, med en masse røde mærker og bumser.  Men der hjemme kan jeg sagtens gå uden makeup.

Anmeld

26. februar 2010

ønskebørn74

Kloster skriver:

Hej.

VH Kloster

Jeg personligt kunne ikke finde på at bruge  foundation til dagligt. Jeg har streg og mascara. Ind imellem lidt pomade og det er det..

Anmeld

26. februar 2010

Cris

Dengang kunne jeg godt lide at bruge lidt make-up på arbejde. Jeg synes, at mange så nærmest syg ud (og også har de haft morgenhår!) Det helt sikkert bare mig, for jeg kommer fra Sydeuropa, men jeg kan godt lide, at man gøre en lille smule for at være lidt bedre tilpas (ligesom jeg hellere ikke lide flip-flaps på arbejde og mange andre strand ting. Og jeg synes også, at mange mænd kunne bruge en gang i mellem lidt andet end de samme 2 cowboybukser på) Dengang har jeg brugt lidt foundation og lidt puder, lidt eye-shadow og maskara og bare lip-gloss. Det tog bare 5min at tage make-up på så det var ikke så slemt...

Anmeld

26. februar 2010

mor2piger

jeg bruger mineral make up! og det kan varmt anbefales. min hud er blevet så meget pænere efter jeg er begyndt at bruge det i stedet for andet make up.

jeg bruger dagligt en mineral foundation og concealer, og så en smule lipgloss, indimellem mascara men så er det også det.

foundation bruger jeg får at dække urenheder og små skønhedsfejl, og det der er super ved mineral make up er at det blender sig ind i huden og gør huden jævn, flot og ensformig. og så føles det ikke som en maske man lægger ovenpå huden..

prøv evt at google mineral make up. vær dog obs på at mange af mærkerne indeholder et specielt stof som nogle kan være allergisk overfor.

selv bruger jeg make up fra jane iredale, som er helt fri for unatulige stoffer og er rene mineraler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.