Ud i det blå på cykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2008

Kaufie

Vi har ingen bil - og dp bor laaangt væk (3 km) så eneste løsning var at få William op på cyklen - og han elsker det. Han hopper op og ned når vi finder hjelmen frem om morgenen - for sådan en skal de selvfølgelig også have på - hvilket også gælder forældrene, ikke???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2008

Nadi

[citat][f][småt]Mette Kaufmann skriver:[/småt][/f] Han hopper op og ned når vi finder hjelmen frem om morgenen - for sådan en skal de selvfølgelig også have på - hvilket også gælder forældrene, ikke???[/citat] Oliver er ikke så vild med at få noget på hovedet, så er spændt på hvordan han tager det med pip-hjelmen (?) Men [f]JO[/f] han skal have en og det skal jeg også!Vi har en lille diskution kørende herhjemme , for jeg siger at min mand også skal have en. Men det vil han ikke >( Jeg synes det er for dårligt af ham at han ikke vil ta en på. Jeg synes ikke at han tænker på Oliver i den situation! Hvordan f.... får jeg ham til at indse at han bare SKAL have den på??! Jeg kan ikke med god samvittighed giv Oliver en hjelm på hvis ikke jeg selv tager en på. Og som sagt så er det jo lige så meget for min egen skyld som det er for Oliver's skyld at jeg tager en cykelhjelm på. Argh, der blev mit pis lige kogt :$

Anmeld

20. maj 2008

Anna-Rosa

Jeg ved ikke om det er mig, der fik valgt en kedelig cykelrute, eller om jeg bare er så kedelig, for mit barn valgte så at sove sig igennem hendes første cykeltur;)

Anmeld

20. maj 2008

Lise

[citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] Hvordan f.... får jeg ham til at indse at han bare SKAL have den på??! Jeg kan ikke med god samvittighed giv Oliver en hjelm på hvis ikke jeg selv tager en på. Og som sagt så er det jo lige så meget for min egen skyld som det er for Oliver's skyld at jeg tager en cykelhjelm på. Argh, der blev mit pis lige kogt :$ [/citat] Jarmen, han er da en voksen mand, er han ikke? :) Jeg gider sguda heller ikke cykle rundt med sådan en kyllehjelm. Christian siger også til mig at jeg SKAL tage hjelm på, men det skal han sguda ikke bestemme... Han er da i øvrigt heller ikke for flittig til at bruge sin egen. Min mor har givet mig 400 kr til at købe en hjelm for, har bare ikke taget mig sammen til at købe en endnu.... Kører i alle med hjelm på? Helt ærligt!

Anmeld

20. maj 2008

Nadi

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] Hvordan f.... får jeg ham til at indse at han bare SKAL have den på??! Jeg kan ikke med god samvittighed giv Oliver en hjelm på hvis ikke jeg selv tager en på. Og som sagt så er det jo lige så meget for min egen skyld som det er for Oliver's skyld at jeg tager en cykelhjelm på. Argh, der blev mit pis lige kogt :$ [/citat] Jarmen, han er da en voksen mand, er han ikke? :) Jeg gider sguda heller ikke cykle rundt med sådan en kyllehjelm. Christian siger også til mig at jeg SKAL tage hjelm på, men det skal han sguda ikke bestemme... Han er da i øvrigt heller ikke for flittig til at bruge sin egen. Min mor har givet mig 400 kr til at købe en hjelm for, har bare ikke taget mig sammen til at købe en endnu.... Kører i alle med hjelm på? Helt ærligt![/citat] Det er han jo, og netop derfor synes jeg han skal ta det ansvar der følger med. Ikke at jeg skal dunke jer andre i hovedet hvis ikke I bruger det. Men sådan vil jeg bare gerne have det i mit hjem og i min familie. Og ærlig talt så besluttede jeg mig allerede inden at Oliver blev født at jeg skulle cykle med hjelm :)

Anmeld

20. maj 2008

Tynen

Hrmmm.. Jeg vil for alt i verden undgå nogensinde at få kyllehjelmen (Klasse navn iøvrigt, Lise!) på igen :$

Min politifar tvang mig og min lillebror i 14 lange år til at have den på, så nu har jeg fået traume og vil ikke ses offentlig med den.
Ved godt det er en lad grund, men jeg kan bare ikke få mig selv til det.

Forresten regner jeg ikke med at blive påkørt af traktor på de 100 meter cykelsti jeg har til Dpén :)

Anmeld

21. maj 2008

Kaufie

Jeg er godt nok begyndt at køre med hjelmen efter jeg har født. Har ellers også forsvoret at jeg aldrig ville have sådan en på hovedet, men..... Ja, jeg synes personligt det skriger til himlen at man beskytter børnenes hoveder - men ikke selv kører med den.

Gu ser det da ikke smart ud med hattehår - men det er ikke værre end 1 min på toilettet når man når frem - og en smadret kranieskal er heller ikke noget kønt syn 8(

Jeg synes så småt holdningen er ved at ændre sig - og møder faktisk rigtig mange med hjelm på efterhånden - så.... kom ind i kampen! ;)

Mette, der nok alligevel ikke tager hjelm på hvis jeg skulle blive inviteret ud at spise af manden (og vi har ingen bil...)

Anmeld

21. maj 2008

bette

uha ja cykelhjelm.. sådan en har jeg ikke haft på siden jeg kunne cykle uden støtteben tror jeg.. væltede engang uden hjelm og har ik haft den på siden(?)
hmm om jeg vil tage den på når vi skal igang med cyklen.. tjaa.. jeg tror det.. måske for at være et godt eksempel for mikkel.. men ved det ikke.. heeh

Anmeld

22. maj 2008

Lise

Mette Kaufmann skriver:

Jeg synes så småt holdningen er ved at ændre sig - og møder faktisk rigtig mange med hjelm på efterhånden - så.... kom ind i kampen! ;)

Jamen, det gør man da! Og jeg kan sagtens forstå argumenterne - jeg er jo ikke dum...i hvert fald ikke så dum ;) Og jeg HAR også brugt pengene jeg fik af min mor på en cykelhjelm. Købte den igår. Har været ude og cykle to gange siden...uden cykelhjelm :$ Men jeg har haft den på herhjemme... :P

Sagen er bare at jeg har kørt på cykel i ca 25 år. Der er sgu aldrig nogen der er gået op i om jeg har haft en hjelm på - men nu, hvor vi har fået Simon, og jeg skal cykle med ham, så bliver alle sgu ligefrem forargede over at man ikke selv kører med hjelm. Og så bliver jeg sgu bare lidt trodsig...

Lise - stadig lidt i trodsalderen

Anmeld

22. maj 2008

Nadi

Lise skriver:

Mette Kaufmann skriver:

Jamen, det gør man da! Og jeg kan sagtens forstå argumenterne - jeg er jo ikke dum...i hvert fald ikke så dum ;) Og jeg HAR også brugt pengene jeg fik af min mor på en cykelhjelm. Købte den igår. Har været ude og cykle to gange siden...uden cykelhjelm :$ Men jeg har haft den på herhjemme... :P

Sagen er bare at jeg har kørt på cykel i ca 25 år. Der er sgu aldrig nogen der er gået op i om jeg har haft en hjelm på - men nu, hvor vi har fået Simon, og jeg skal cykle med ham, så bliver alle sgu ligefrem forargede over at man ikke selv kører med hjelm. Og så bliver jeg sgu bare lidt trodsig...

Lise - stadig lidt i trodsalderen

For mig har det også noget at gøre med at jeg ikke kan foklare Oliver hvorfor han SKAL når jeg ikke skal. Den er jo lidt svær at komme udenom. Så det er en kombi af alle tingene, men det er jo op til en selv om man vil eller ej. Personligt ville jeg vælge grimt hår (som kan sættes igen) til hver en tid, frem for et flækket hovede...

Og hvor er det dejligt at høre du har købt en og faktisk bruger den, der kan jo også ske mang uheld i hjemmet ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.