Eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2010

Frejasmor

DK skriver:

Kirstine var 3 mdr. Vores soveværelse og hendes værelse var lige op ad hinanden. Vi sov med åbne døre så vi kunne nemt høre hende!

Det var dejligt at få vores "privat liv" tilbage igen. Jeg brød mig ikke om hanky panky når hun lå der, he he...

Nej det med hanky panky  bryder jeg mig heller ikke om når hun ligger ved siden af, og det ville være rart at få lidt alene tid uden hun ligger ved siden af..

Vores værelser er der et badeværelse i mellem, så ved ikke om jeg ville høre hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Mira0911

Frejasmor skriver:

Og hvordan gjorde i det?

Vi lagde hende i seng som vi plejede, som da hun sov inde ved os.. Der var ikke nogen problemer, hun sov natten igennem...

Anmeld

22. februar 2010

Frejasmor

MoarJ skriver:

Vi lagde hende i seng som vi plejede, som da hun sov inde ved os.. Der var ikke nogen problemer, hun sov natten igennem...

Ja det lyder jo nemt

Det ville da også være dejligt hvis Freja sov lidt længere, så vi ikke allerede skal op kl 01 eller 02.

Anmeld

22. februar 2010

Skouboe

Nej det med hanky panky  bryder jeg mig heller ikke om når hun ligger ved siden af, og det ville være rart at få lidt alene tid uden hun ligger ved siden af..

Vores værelser er der et badeværelse i mellem, så ved ikke om jeg ville høre hende.

Lad dørene stå åbne i starten - tro mig, du skal nok høre hende. Tænk over det - du vågner hvis hun sukker dybt eller vender sig i sengen... Og hvis hun ligner min Freja, skal hun nok sørge for at blive hørt... det er en utrolig volumen der kan komme ud af så lille et menneske. 

Vi har nu døren ind til hende lukket om natten mens vores står åben. Det er mest fordi vi har en kat, der partout skal ligge på et tæppe på gulvet i vores soveværelse om natten...

Tag en dyb indånding og spring ud i det - det er HELT sikkert meget værre ved moderen end ved hende. Jeg følte mig som SÅDAN en dårlig mor da jeg satte Freja ind på sit eget værelse, men jeg var helt ødelagt af mangel på søvn til sidst, fordi jeg var vågen 700 gange hver nat fordi hun sukkede i søvne eller vendte sig...

På plus siden betød det så at Freja fra dag 1 gik fra at sove til ved 7 tiden, til at sove til 8-9 tiden hvis hun ikke bliver vækket, og hun er vågen færre gange... Og jeg kan snakke (og så meget andet) med min mand når vi kommer i seng, uden at frygte at hun vågner.

Anmeld

22. februar 2010

Skouboe

Frejasmor skriver:

Ja det lyder jo nemt

Det ville da også være dejligt hvis Freja sov lidt længere, så vi ikke allerede skal op kl 01 eller 02.

Bliver hun ammet eller får hun flaske?

Anmeld

22. februar 2010

Frejasmor

Skouboe skriver:

Bliver hun ammet eller får hun flaske?

Ja min mand skal også op hver dag kl 5 og ca en halv time efter så vågner freja og det tror jeg er fordi hun bliver vækket af det.

vi savner også at kunne ligge og tale sammen i sengen.

Freja har også et stort organ, men hun siger ikke noget når hun vågner, der ligger hun bare og pludrer, så måske er det svært at høre hende.

Jeg ammer lidt om aftenen og ladt tidlig morgen, ellers er det flaske. om natten får hun en flaske.

Anmeld

22. februar 2010

Skouboe

Frejasmor skriver:

Ja min mand skal også op hver dag kl 5 og ca en halv time efter så vågner freja og det tror jeg er fordi hun bliver vækket af det.

vi savner også at kunne ligge og tale sammen i sengen.

Freja har også et stort organ, men hun siger ikke noget når hun vågner, der ligger hun bare og pludrer, så måske er det svært at høre hende.

Jeg ammer lidt om aftenen og ladt tidlig morgen, ellers er det flaske. om natten får hun en flaske.

Det er sikkert det der forstyrrer hende.

Vores Freja ligger ofte og hygger i sengen om morgenen, når hun ikke skal i DP og bliver vækket tidligt. Vi ved sjældent hvornår hun i virkeligheden er vågnet. Hun kan sagtens sidde i 15-20 minutter og lege med sin stofble og sine nulresutter. Når hun så ikke gider mere, begynder hun at brokke sig.

Gør det noget at hun ligger og vågner lige så stille og hygger i sengen? Hun skal nok sige til når hun ikke gider at ligge der mere. Vores Freja har ihvertfald altid haft behov for at ligge selv indimellem også i løbet af dagen. Det var helt tydeligt fra hun var et par måneder gammel at nu trængte hun til at ligge selv og lege et eller andet eller bare kigge på verden, uden at folk krævede hendes opmærksomhed. Jeg tror det er det samme hun gør i sengen.

Anmeld

22. februar 2010

Skouboe

Oh - det jeg tænkte på ved flasken var at I måske skulle indføre et "drømmemåltid", dvs. en flaske hun spiser mens hun ligger i sengen og halvsover inden I går i seng.

Det burde hjælpe hende til at sove igennem.

Anmeld

22. februar 2010

Diana...

Lucas kom på eget værelse da han var 3 1/2 år vi lagde ham bare der ind og det var det :) vi havde ingen problemer overhoved ikke. 

Vi brugte baby alarmen over i det hus vi leget for der kunne vi ikke høre ham hvis vi så fjernsyn men nu hvor vi flyttet ind i vores eget bruger vi den ikke. 

Anmeld

22. februar 2010

3drenge

Elias kom ind på sit eget værelse, da han var 9 uger og sov igennem, det går rigtig fint. Siger godnat til ham kl. 20, så lægger han sig til. Det kan være vi skal ind og give sutten i løbet af natten, men ellers kommer han først ind til os ved 06 tiden og ligger og hygger lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.