Eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2010

Chris H

Vores datter kom ind på hendes eget værelse at sove da hun var 5½ mdr. Hun havde sovet i hendes egen seng inde ved os indtil.

Vi fik allesammen en meget bedre søvn da hun kom derind, da vi så ikke "forstyrrede" hinanden så meget. Babyalarm brugte vi ikke da værelserne er lige overfor hinanden. For at mindske turene derind i løbet af natten havde hun 3-4 sutter liggende i sengen så hun selv nemmere kunne finde en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2010

Lise

Min søn fik sit eget værelse da han var 6 mdr. Han kan dog bedst lide at putte mellem mor og far, den lille hyggefiser...

Men vi har brugt babyalarmen hele tiden (han er 2½ nu), da jeg overhovedet ikke hører ham om natten.

Anmeld

22. februar 2010

Frejasmor

Eva skriver:

Men nu tænkte jeg ikke på dig men barnet... men man skal da gøre som man vil, børnene har i hvert fald meget tryghed ved at have forældrene tæt på og forældrene slipper i høj grad for natteroderi

Det med natteroderi, det slipper vi ikke for alligevel, for hun vågner om natten og skal have flaske.

Anmeld

22. februar 2010

Mira0911

Vores kom på eget værelse da hun var 4 mdr...

Anmeld

22. februar 2010

Frejasmor

Astrids-mor skriver:

Vi bor lige nu i en 2værelses- har mulighed for at kan dele stuen op, men har valgt det fra da vi flytter nu her 15.marts. Men Astrid er lige knap 11 mdr, sover i sin egen seng inde ved mig. Når vi flytter får hun eget værelse, og jeg er virkelig begyndt at blive så nervøs for det.
Men har lagt en plan med at babyalarmen er tændt hele natten og dørene er åbne mellem vores rum. Så sku det vidst nok lade sig gå.

Ja jeg er også så nervøs for det med om man måske ikke høre hende  det ville være så frygteligt..

Så jeg tror også at jeg vil bruge alarmen i starten.

Anmeld

22. februar 2010

Frejasmor

MoarJ skriver:

Vores kom på eget værelse da hun var 4 mdr...

Og hvordan gjorde i det?

Anmeld

22. februar 2010

Frejasmor

Pia skriver:

Det var præcis det der gjorde at mine tøser røg tideligt på eget værelse..
Den dag i dag når de kommer ind og sover ved os pga sygdom eller de bare har brug for det, så sover jeg næsten ikke..
For den mindste smule de flytter på sig eller gir sig, så vågner jeg og kan ikke falde i søvn igen...
Men man må jo gøre hva man har det bedste med

Du skal ikke være bange for ike og høre hende..
Vi har en indre ur os mødre der gør at vi bare reagere meget mere end vi regner med..

Ja for jeg er ved at være drænet lidt for energi, fordi jeg er vågen så mange gange om natten, fordi hun bare rører på sig, og så tænkte jeg det kunne hjælpe at hun sov for sig selv måske.

Anmeld

22. februar 2010

Skouboe

Frejasmor skriver:

Vente nogle år... Det synes jeg måske er lidt lang tid. Det er ikke lige mig, jeg sover nemlig rigtig dårligt, fordi jeg vågner bare hun flytter armen i hendes seng.

Det vat lige præcist det der gjorde at min Freja røg ind på sit eget værelse da hun var 10-12 uger. 

Hun var vant til sengen, så vi rykkede hende bare, og det betød at vi allesammen sov meget bedre. Hun vågnede også meget færre gange om natten. Det giver selvfølgeligt lidt mere renderi for dig, men det er klart det værd.

Vi bruger babyalarm om aftenen men ikke om natten - det er der ingen grund til. Jeg sover let og hører hende med det samme når hun græder. Jeg tror forældre er "tunet ind" på deres børn. Min mand hører hende ALDRIG - medmindre jeg ikke er hjemme, så vågner han ved mindste pip...

Jeg ville bare rykke hendes seng uden videre og nyde roen om natten...

Anmeld

22. februar 2010

DK

Kirstine var 3 mdr. Vores soveværelse og hendes værelse var lige op ad hinanden. Vi sov med åbne døre så vi kunne nemt høre hende!

Det var dejligt at få vores "privat liv" tilbage igen. Jeg brød mig ikke om hanky panky når hun lå der, he he...

Anmeld

22. februar 2010

Frejasmor

Skouboe skriver:

Det vat lige præcist det der gjorde at min Freja røg ind på sit eget værelse da hun var 10-12 uger. 

Hun var vant til sengen, så vi rykkede hende bare, og det betød at vi allesammen sov meget bedre. Hun vågnede også meget færre gange om natten. Det giver selvfølgeligt lidt mere renderi for dig, men det er klart det værd.

Vi bruger babyalarm om aftenen men ikke om natten - det er der ingen grund til. Jeg sover let og hører hende med det samme når hun græder. Jeg tror forældre er "tunet ind" på deres børn. Min mand hører hende ALDRIG - medmindre jeg ikke er hjemme, så vågner han ved mindste pip...

Jeg ville bare rykke hendes seng uden videre og nyde roen om natten...

Ja for det er jo altså meget rart med lidt søvn om natten

Så kan man også bevæge sig uden at skulle tænke på om det larmer eller om hun vågner fordi vi lige skal tale sammen inden vi skal sove..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.