hvornår gravid igen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.207 visninger
22 svar
0 synes godt om
21. februar 2010

vani10

Hej

Jeg har lige nogen spørgsmål..

Jeg har lige født for 7uger siden. Det var en meget hård fødsel. Jeg var indlagt 2dage, fik dråb, rygmarvsbedøvelse, jeg åbende ik først anden dage om aften...så kom hun ik ned sad lidt ca. 10cm oppe... hendes hoved prøvede lægen og rette var lidt skrævt...lægen ku sætte hænder på men ku ikk rettet... så sat lægen sugekop 3gang oppe i mig men ingen ting hjælp....så det endt med akut kejsersnit... fik vide jeg hade smal bækken..

Jeg er 30år. Og havde tænkt sku havde nr. 2 lige efter dvs. bliv gravide når den lille var 8mdr. eller 9mdr. OG VIL GERNE HA DET OVERSTÅET.

Men nu ved jeg ikke om man må blive gravid så hurtigt??? eller skal man vente med blive gravid?? om jeg  kan føde selv næste gang?? vil helst ikke havde kejsersnit?? Er der nogen af jere der ude som har prøvet det samme og bliv gravid hurtigt igen eller født selv efter kejsersnit og fik vide smal bækken.....

hilsen

vanessa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Kløver

Vanessa10 skriver:

Hej

Jeg har lige født for 7uger siden. Det var en meget hård fødsel. Jeg var indlagt 2dage, fik dråb, rygmarvsbedøvelse, jeg åbende ik først anden dage om aften...så kom hun ik ned sad lidt ca. 10cm oppe... hendes hoved prøvede lægen og rette var lidt skrævt...lægen ku sætte hænder på men ku ikk rettet... så sat lægen sugekop 3gang oppe i mig men ingen ting hjælp....så det endt med akut kejsersnit... fik vide jeg hade smal bækken..

Jeg er 30år. Og havde tænkt sku havde nr. 2 lige efter dvs. bliv gravide når den lille var 8mdr. eller 9mdr. OG VIL GERNE HA DET OVERSTÅET.

Men nu ved jeg ikke om man må blive gravid så hurtigt??? eller skal man vente med blive gravid?? om jeg  kan føde selv næste gang?? vil helst ikke havde kejsersnit?? Er der nogen af jere der ude som har prøvet det samme og bliv gravid hurtigt igen eller født selv efter kejsersnit og fik vide smal bækken.....

hilsen

vanessa

tror ikke der er noget med man ikke må, men de siger at kroppen er 2 år om at komme sig ovenpå en fødsel, men nogle bliver jo grvaide hurtigt igen andre venter, tror man skal gøre hvad man føler for og hvad man har det bedst med

Anmeld

21. februar 2010

Pige2009

Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener med om du må blive gravid? Det står ingen steder om man må eller ej, men er op til den enkelte at vurdere.

Det er op til dig, om du er parat til at have en lille en så hurtigt. Hvad mener du med, at du vil have det overstået?

K.h. Linda

Anmeld

21. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Det hun mener er. At når man har fået kejsersnit på man ikke- pga. ar bliver gravid lige med det samme da det hele skal hele ordenlig. Og hvis man bliver gravid hurtig efter og dermed bliver stor og udvider kan arene springe op. Så nu søger hun råd om hvornår man må sikkerheds mæssig blive gravid igen..

tror det er sådan det skal forståes

Anmeld

21. februar 2010

Louise mortil4

jeg har hørt at der skal gå 2 år efter kejsersnit inden en ny gravilitet. Jeg har ikke selv fået KS har hørt det fra en i min MG.

Anmeld

21. februar 2010

Anja

Jeg fik kejsersnit med min søn og da vi gerne ville have en mere hurtigt spurgte jeg per mail en af landets førende fertilitetslæger.

Det svar jeg fik var, at livmoderen er helet igen efter 8 uger og at derefter var der ikke noget der skulle være i vejen for en ny graviditet, men at aret selvfølgelig ville være stærkere, hvis det fik lov at hvile lidt.

Jeg blev gravid med min datter, da min søn var 6 mdr. Jeg havde en uproblematisk graviditet. Jeg skulle have født normalt, men det endte i akut kejsernit.

Jeg har fået at vide, at der ikke er nogen regel for, hvor lang tid der skal være mellem kejsersnit, men at du skal skal mærke på din krop om den virker klar.

Anmeld

21. februar 2010

Piv

Hejsa! Du kan sagten vælge at blive gravid kort efter - det er helt okay... men de vil så vurdere om din livmoder er stærk nok til en evt. fødsel - efter et tidligere KS - det kommer helt an på hvor kort tid efter du bliver gravid igen!

MEN hvis du har fået besked på at du er for smal - så er du det jo nok også næste gang ;-) og så vil de med det samme indstille dig til KS.

Jeg vil KS med min datter - da hun vendte forkert... denne gang vil jeg da forsøge at føde selv - men har også fået at vide, at det er min sidste chance! Hvis jeg ender med KS igen - og evt. vil ha nr. 3, kan livmoderen ikk holde til en alm. fødsel.

Men du behøver i hvert fald ikk ligge planerne om en tidlig graviditet på hylden pga dit kejsersnit! Så held og lykke... samt tillykke med den lille ny!

knus Piv

Anmeld

21. februar 2010

BK

Vanessa10 skriver:

Hej

hilsen

vanessa

Min datter er født 010807 ved akut kejsersnit, og min søn er født d. 221008 ved subakut kejsersnit... så der er ca gået 5 mdr fra jeg fødte til jeg blev gravid igen...

Anmeld

21. februar 2010

vani10

Anja skriver:

Jeg fik kejsersnit med min søn og da vi gerne ville have en mere hurtigt spurgte jeg per mail en af landets førende fertilitetslæger.

Det svar jeg fik var, at livmoderen er helet igen efter 8 uger og at derefter var der ikke noget der skulle være i vejen for en ny graviditet, men at aret selvfølgelig ville være stærkere, hvis det fik lov at hvile lidt.

Jeg blev gravid med min datter, da min søn var 6 mdr. Jeg havde en uproblematisk graviditet. Jeg skulle have født normalt, men det endte i akut kejsernit.

Jeg har fået at vide, at der ikke er nogen regel for, hvor lang tid der skal være mellem kejsersnit, men at du skal skal mærke på din krop om den virker klar.

Må jeg spørge hvorfor fik du anden gang akut kejersnit????

Anmeld

21. februar 2010

vani10

Linda2009 skriver:

Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener med om du må blive gravid? Det står ingen steder om man må eller ej, men er op til den enkelte at vurdere.

Det er op til dig, om du er parat til at have en lille en så hurtigt. Hvad mener du med, at du vil have det overstået?

K.h. Linda

med overstået mener jeg vil gerne hurtigt havde 1 eller 2 børn lige efter hinanden også er det slut.....

At jeg vil ik vente og starte for fra igen efter nogen år med at være gravid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.