Også mht arv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2010

Honningblomst

Her står der noget: 

http://www.juraeksperten.dk/ingen_kontakt_med_barn.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Honningblomst

LouiseLarsen skriver:

Ja noget til komfi og uddannelses bidrag kan man søge om.... Mener jeg det er!

Ja. mener jeg også..ikke at det er meget....

Anmeld

20. februar 2010

LouiseNielsen

Eva skriver:

Her står der noget: 

http://www.juraeksperten.dk/ingen_kontakt_med_barn.html

Tak for linket.... Har prøvet at skrive til ham mht adoption og den biologiske fars rettigheder osv osv efter der er gået 3 år HELT UDEN sammenvær....

Anmeld

20. februar 2010

Honningblomst

LouiseLarsen skriver:

Tak for linket.... Har prøvet at skrive til ham mht adoption og den biologiske fars rettigheder osv osv efter der er gået 3 år HELT UDEN sammenvær....

Så lidt.. er spændt på hvilket svar du får.. knus..

Anmeld

20. februar 2010

Loggidut

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

Nu er der jo en masse snak om arv hvis enden mor eller far går hen og dør....

Min søn har jo overhovedet ingen kontakt til hans biologiske far, og jeg har jo fuld forældre myndighed. Hva så hvis den biologiske far går hen og dør, arver min søn så fra ham?

Og hvad hvis han er gift eller har andre børn?

Min søns biologiske far er død.

Der kom arven automatisk, delt op mellem ham og hans halvsøster!

Han har ret til hans arv, med mindre en anden mand adoptere din søn

Anmeld

20. februar 2010

Sofia

Eva skriver:

Jeg mener da han kan slippe meget meget mindre end det? Hmm..

Okay, efter hvilke regler tænker du?? 

Så har jeg misforstået det, også 3 år siden jeg havde arveret... Men er nu rimelig sikker i min sag.

Anmeld

20. februar 2010

Honningblomst

ViolaFie skriver:

Okay, efter hvilke regler tænker du?? 

Så har jeg misforstået det, også 3 år siden jeg havde arveret... Men er nu rimelig sikker i min sag.

Prøv at se på det link jeg lagde ind.. længere oppe..

Anmeld

20. februar 2010

Sofia

Eva skriver:

Prøv at se på det link jeg lagde ind.. længere oppe..

Ok, ja sådan som jeg ser linket, står der det samme som jeg forsøgte at skrive, at man kan begrænse arven til tvangsarven:-)

Man kan naturligvis lade et særbarn arve så lidt så muligt, ved at lade sin formue blive så lille som mulig - fx ved at give sin formue væk i gave osv. Men alt i alt vi jeg stadig mene, at man skal lade sit særbarn arve tvangsarven, som er 1/4 af den legale arv. Hvor meget beløbet bliver, afhænger af hvor stor formuen er.

Men ja, jeg er ikke professor, så jeg trækker mig 

Anmeld

20. februar 2010

LouiseNielsen

Eva skriver:

Så lidt.. er spændt på hvilket svar du får.. knus..

Ja jeg er også meget spændt.....

Anmeld

20. februar 2010

GryHSB

Din søn kommer til at arve efter hans biologiske far uanset hvad. Hans biologiske far kan dog begrænse arven til tvangsarven. Hvis den biologiske far efterlader sig 1 mio. er 1/4 tvangsarv, altså 250.000. Dem der skal have tvangsarv er henholdsvis ægtefælle og børn. Barnet får 1/4 af den samlede tvangsarv. Hvis nu den biologiske far ikke vælger at lave testamente over sin friarv (2/3 af det man efterlader sig er friarv som man selv har ret til at bestemme over), arver din søn 1/4 af den samlede arv.

Hvis den biologiske far har en stor formue, har han ret til at begrænse arven til et barn til 1 mio. 

Har lige tænkt et stykke tid over det du skriver. Jeg kan ikke forstå hvordan et barn kan være berettiget til 1/4 af arven. Hvad hvis der er 5 børn. Ja det kan godt ske, det er mig der er lidt langsom, men det forstår jeg altså ikke

Og jeg mener det hele kommer an på hvor meget plus og minus der samlet er, dvs. efter huslån etc. Alle negativer trækkes fra det samlede beløb, og derefter mener jeg - men er ikke sikker - at det er et procenttal, man arver - og at det ikke er særlig højt.

Dvs. hvis barnets biologisk far har en kone, der sidder i deres fælles hus, så skal evt. lån o.l. gæld trækkes fra arven, og det tilbageværende deles således, at barnet får x-antal procent (måske det er 10%?)

Håber det hele gav mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.