Din søn kommer til at arve efter hans biologiske far uanset hvad. Hans biologiske far kan dog begrænse arven til tvangsarven. Hvis den biologiske far efterlader sig 1 mio. er 1/4 tvangsarv, altså 250.000. Dem der skal have tvangsarv er henholdsvis ægtefælle og børn. Barnet får 1/4 af den samlede tvangsarv. Hvis nu den biologiske far ikke vælger at lave testamente over sin friarv (2/3 af det man efterlader sig er friarv som man selv har ret til at bestemme over), arver din søn 1/4 af den samlede arv.
Hvis den biologiske far har en stor formue, har han ret til at begrænse arven til et barn til 1 mio.
Har lige tænkt et stykke tid over det du skriver. Jeg kan ikke forstå hvordan et barn kan være berettiget til 1/4 af arven. Hvad hvis der er 5 børn. Ja det kan godt ske, det er mig der er lidt langsom, men det forstår jeg altså ikke
Og jeg mener det hele kommer an på hvor meget plus og minus der samlet er, dvs. efter huslån etc. Alle negativer trækkes fra det samlede beløb, og derefter mener jeg - men er ikke sikker - at det er et procenttal, man arver - og at det ikke er særlig højt.
Dvs. hvis barnets biologisk far har en kone, der sidder i deres fælles hus, så skal evt. lån o.l. gæld trækkes fra arven, og det tilbageværende deles således, at barnet får x-antal procent (måske det er 10%?)
Håber det hele gav mening 
Anmeld