Hvordan begyndte jeres børn at kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

Moma

Nu ved jeg ikke hvilke øvelser, din sp har vist dig.

Men du kunne evt. prøve at ligge ham på maven på en stor bold og så trille ham frem og tilbage. Læg et spejl eller noget legetøj foran bolden, som han så kan gribe ud efter. Lidt efter lidt kan det være, han bliver glad for at ligge på maven. Det virkede på min søn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

JustAnotherName

Min store datter kravlede, da hun var 8 måneder gammel.

Min yngste er først lige begyndt at kravle RIGTIGT nu. Hun er knap 10 mdr.
De sidste par måneder har hun møvet sig frem ved at padle med benene og trække sig fremad i armene, eller skubbe sig bagud og dreje rundt, osv.
Hun har ingen problemer haft med at transportere sig selv rundt overalt i hele huset. Men det er altså som sagt først nu, at hun har fået øjnene op for, at det går nemmere og hurtigere, når man er helt oppe på alle fire. For hun har såmænd egentlig nok godt kunnet det i længere tid, men hun har bare foretrukket at bruge den anden metode, da det fungerede bedre for hende.

Anmeld

19. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina fylder 1 år i næste uge og hun kravler stadigvæk ikke. Hun sidder på numsen og humper sig frem/trækker sig frem. Vi har prøvet, at vise hende det mange gange, men nej, hun vil altså ikke. Hun kommer rundt over det hele, men det går bare ikke så stærkt. Måske hun går før hun lærer at kravle

Børn er forskellige og gør tingene i forskellige tempo. Vores søn kravlede da han var 7 mdr.

Anmeld

19. maj 2014

Fie_GoBabyGo

Mange børn kan have svært ved at kravle hvis de glider på de glatte gulve. De mister selvtilliden hvis de glider ud til siderne hver gang de prøver at stille sig op på alle fire. Et par kravle strømpebukser med gummidutter på knæene og under fødderne kan hjælpe baby med at stå bedre fast og komme i gang med kravle bevægelserne.

Se mere her: www.gobabygo.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.