Hvordan begyndte jeres børn at kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.706 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

Hvordan begyndte jeres børn at kravle? Hvad var tegnene?

Liam er 7 måneder nu og jeg synes slet ikke der er nogen tegn på at han begynder at kravle snart. Han er ikke særlig glad for at ligge på gulvet at lege alene, hverken på ryggen eller maven. Hvad kan man gøre??

Han skal jo være på gulvet for at lære at kravle. Han kan strække sig langt efter ting og er ellers rigtig god motorisk, gider bare heller ikke at rulle og humpe sig fremad.

Han kan også siddes selv. Varigheden afhænger lidt af hvilket humør han er i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Hellemor

Min Christoffer var 8 måneder da han begyndte at kravle.

Til at starte med lænede han sig bare frem og støttede på hænderne, når han sad på gulvet. Efter noget tid begyndte han så småt at kunne støtte på alle 4, der efter gik der ca. 14 dage, hvor han stod på alle 4 og rokkede frem og tilbage. Og så i starten af januar begyndte han at kravle, den første uge var det kun nogle enkelte "skridt", men lige pludselig kom det.

Men det er jo meget forskelligt med børn, hvornår de begynder at kravle. Der er jo også nogle som slet ikke lærer det. Men han skal nok begynde at møve sig frem når han er klar til det.

Anmeld

20. februar 2010

Mira0911

Kan ikke lige huske hvor gammel Julie var da hun begyndte at kravle.. Hun startede med at sidde på numsen, læne sig forover og støtte på hænderne, og senere kom hun op på knæene så hun stod på alle 4...

Nemmere kan jeg vidst ikke beskrive det..

Din søn skal nok kravle på et eller andet tidspunkt.. Nogen børn, starter med at gå, før de kravler...

Men det er vidst sjældent det sker!?

Anmeld

20. februar 2010

Mutti2

Halløjsa

Det er jo så forskelligt!! Min datter var 5 mdr da hun kurrede rundt og 5½ da  hun kravlede!!

I den dagpleje hun var i før var der et barn der først begyndte at kravle i en alder af 14 mdr!! 4 dage senere gik hun!!

Knus

Anmeld

20. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

Ja, det er nok også mig der er bekymrer mig uden grund. Tror også det er fordi han er lidt mindre end andre børn og har defor også lidt kortere ben.

Men jeg kan læse mig frem til at når han kan sidde skulle der ikke være nogen problemer.

Anmeld

20. februar 2010

Honningblomst

Mine kravlede slet ikke...jo, men det var senere...de sad på numsen og skubbede sig frem på den måde...de var vel omkring 6-7 mdr...

Knus Eva..

Anmeld

20. februar 2010

Mutti2

Jeg tror faktisk at små børn har nemmere ved at komme omkring end "store" børn. Men børn er jo så stædige  De gør tingene når de har lyst

Anmeld

20. februar 2010

Berg

Eva skriver:

Mine kravlede slet ikke...jo, men det var senere...de sad på numsen og skubbede sig frem på den måde...de var vel omkring 6-7 mdr...

Knus Eva..

he he, kan lige se det for mig. Sødt.....

Anmeld

20. februar 2010

Honningblomst

Ja... mine søstre gjorde på samme måde, tror det er fordi både jeg og min mor bare ikke kunne nænne at ligge de små på maven, så de fik ikke trænet det at kravle den vej fra..

Og så valgte mine de to yngste at gå som 9 og 10 mdr. gamle og så var der jo ikke meget tid til at kravle..

Men ja, sødt ser det ud..

Knus..

Berg skriver:

he he, kan lige se det for mig. Sødt.....

Anmeld

20. februar 2010

SaNiNa

I december 09 begynde Nicklas at komme på og stå og skubbe sig frem i starten af januar begynder at han trække sig frem med højre arm og skubber fra med benen. dag han var 7½ månede kravlede han rigtig det er 14 dag siden nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.