Hvordan begyndte jeres børn at kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2010

DK

Jeg kan ikke huske præcis hvornår det var, men Kirstine er fra 25/12o, g hun kravlede iført body på et tæppe på græsplænen, så jeg vil gætte på 7-8 mdr?

Vi lagde hende på maven, og lagde nøgle-bundtet (som hun EEELSKEDE) en halv meter foran hende, og så kravlede hun!! Hun gad ikke hvis der ikke var "lokkemad" foran! Hun kravlede på alle fire. Men hun lærte nu hurtigt at gå (11 mdr) så jeg husker ikke kravle-perioden sådan helt vildt godt. Jeg mener hun var ret doven og kun kravlede hvis der var noget hun VIRKELIG gerne ville have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

LinLin

Han begyndte at mave sig frem lige knapt otte mdr gammel. Han fik hurtigt styr på det, så kort tid efter han var 8½ md var han helt oppe på knæene og kravlede "rigtigt" (og sådan fortsatte han de næste 8 mdr, så var helt frustreret over om han "nogensinde" havde tænkt sig at gå!)

Anmeld

17. marts 2010

frklinemus

Rikke&Liam skriver:

Hvordan begyndte jeres børn at kravle? Hvad var tegnene?

Liam er 7 måneder nu og jeg synes slet ikke der er nogen tegn på at han begynder at kravle snart. Han er ikke særlig glad for at ligge på gulvet at lege alene, hverken på ryggen eller maven. Hvad kan man gøre??

Han skal jo være på gulvet for at lære at kravle. Han kan strække sig langt efter ting og er ellers rigtig god motorisk, gider bare heller ikke at rulle og humpe sig fremad.

Han kan også siddes selv. Varigheden afhænger lidt af hvilket humør han er i

Hvordan går det så med Liam og ligge på maven/krybe/kravle? Kan du se nogle fremskridt?

Min Benjamin er 9 måneder gammel og kravler endnu ingen steder! Han HADER at ligge på maven og gør det kun nødigt, hvis han bliver lagt -men for det meste laver han flitsbue og bliver hidsig meget hurtigt.   Så jeg må imdrømme, at det ikke er så tit jeg orker at ligge ham på maven.

Han er dog begyndt at skubbe sig lidt baglæns, når han ligger på maven på det glatte trægulv i stuen (tror ikke helt han har forstået hvad der sker...) Så lidt fremgang er der da.

Han har ALDRIG rullet fra ryg til mave og kun nogle få gange den anden vej...

Benjamin sidder også selv, og var hurtig til at gøre det -tror allerede fra han var 5-6 måneder.

Håber da snart at der sker noget på kravle-fronten!  Så han kan komme omkring når han starter i dagpleje.

Anmeld

17. marts 2010

LotteGabriella

Rikke&Liam skriver:

Hvordan begyndte jeres børn at kravle? Hvad var tegnene?

Liam er 7 måneder nu og jeg synes slet ikke der er nogen tegn på at han begynder at kravle snart. Han er ikke særlig glad for at ligge på gulvet at lege alene, hverken på ryggen eller maven. Hvad kan man gøre??

Han skal jo være på gulvet for at lære at kravle. Han kan strække sig langt efter ting og er ellers rigtig god motorisk, gider bare heller ikke at rulle og humpe sig fremad.

Han kan også siddes selv. Varigheden afhænger lidt af hvilket humør han er i

Daniella var 6 mdr. da hun rullede rundt i hele stuen og da hun var omkring 7 måneder viste jeg hende et par gange, hvordan man kravler og lod så naturen gå sin vej..hun begyndte at kravle da hun var 8 mdr.

Anmeld

17. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

frklinemus skriver:

Hvordan går det så med Liam og ligge på maven/krybe/kravle? Kan du se nogle fremskridt?

Min Benjamin er 9 måneder gammel og kravler endnu ingen steder! Han HADER at ligge på maven og gør det kun nødigt, hvis han bliver lagt -men for det meste laver han flitsbue og bliver hidsig meget hurtigt.   Så jeg må imdrømme, at det ikke er så tit jeg orker at ligge ham på maven.

Han er dog begyndt at skubbe sig lidt baglæns, når han ligger på maven på det glatte trægulv i stuen (tror ikke helt han har forstået hvad der sker...) Så lidt fremgang er der da.

Han har ALDRIG rullet fra ryg til mave og kun nogle få gange den anden vej...

Benjamin sidder også selv, og var hurtig til at gøre det -tror allerede fra han var 5-6 måneder.

Håber da snart at der sker noget på kravle-fronten!  Så han kan komme omkring når han starter i dagpleje.

Tja, han er blevet rigtig god til at sidde og lege selv på gulvet, så det er skønt. Han kan sidde i laaaang tid og lege med hans legetøj.

Liam begyndte også at sidde så småt da han var 5 måneder.

Han kravler endnu ikke, men er begyndt at stå på hænderne når han sidder på gulvet...altså tager hænderne frem på gulvet foran sig. Så det er da positivt, er sikker på det nok skal komme når han er klar til det. Lige nu er jeg bare lykkelig for at han er blevet så god til "aleneleg".

Men det ville være skønt hvis han kunne kravle inden han starter i dagpleje, der er dog lidt tid at løbe på endnu.

Anmeld

18. marts 2010

frklinemus

Det er skønt når de kan sidde lidt alene. Så kan Mor nemlig få lidt fra hånden. Elsker også bare at sidde og iagtage Benjamin

Vores sundhedsplejeske er vildt meget efter os fordi han ikke vil rulle/trille. Hun siger at det er et stort problem motorisk, at han ikke vil kunne holde balancen og tage fra når han skal til at lære at gå og så falder. Men hvad pokker skal man gøre???!! Vi lokker med legetøj og ligger ham på maven og laver nogle "øvelser"/lege hun har vist os. Og lige meget hjælper det!! Han bliver stadig hidsig og mega ked af det, hvis han ligger for længe... Og jeg synes jo ikke at han bare skal ligge der og græde! Hvad har hun så tænkt sig!?

Anmeld

18. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

frklinemus skriver:

Det er skønt når de kan sidde lidt alene. Så kan Mor nemlig få lidt fra hånden. Elsker også bare at sidde og iagtage Benjamin

Vores sundhedsplejeske er vildt meget efter os fordi han ikke vil rulle/trille. Hun siger at det er et stort problem motorisk, at han ikke vil kunne holde balancen og tage fra når han skal til at lære at gå og så falder. Men hvad pokker skal man gøre???!! Vi lokker med legetøj og ligger ham på maven og laver nogle "øvelser"/lege hun har vist os. Og lige meget hjælper det!! Han bliver stadig hidsig og mega ked af det, hvis han ligger for længe... Og jeg synes jo ikke at han bare skal ligge der og græde! Hvad har hun så tænkt sig!?

Hmm....der er vist delte meninger omkring den rullen.

Vores sundhedsplejerske så det ikke som et særlig stort problem...som hun sagde, fordi han havde lært at sidde selv så tidligt er det da klart han ikke gider at ligge nede på gulvet, han vil være med hvor han kan se noget.

Men hun udtrykte ingen bekymring omkring hans balance. Det kræver da ufattelig meget balance at sidde selv på numsen

Vi får ny sundhedsplejerske her til april, da vi er flyttet, så må jeg lige spørge hende hvad hendes holdning er.

Anmeld

18. marts 2010

Miamaja

vores guldklup kravlede da han var 7 mdr. men det er ogsaa tidligt og gik da han var 15 mdr.  nogle born kravler ikke og gaar forst. meget individuelt.

Anmeld

18. marts 2010

frklinemus

Rikke&Liam skriver:

Hmm....der er vist delte meninger omkring den rullen.

Vores sundhedsplejerske så det ikke som et særlig stort problem...som hun sagde, fordi han havde lært at sidde selv så tidligt er det da klart han ikke gider at ligge nede på gulvet, han vil være med hvor han kan se noget.

Men hun udtrykte ingen bekymring omkring hans balance. Det kræver da ufattelig meget balance at sidde selv på numsen

Vi får ny sundhedsplejerske her til april, da vi er flyttet, så må jeg lige spørge hende hvad hendes holdning er.

Hø Hø... Ja, jeg gad da heller ikke bare ligge der og glo, hvis det var mig!

Tænker nu også at hun er lidt hys, hende sundhedsplejesken. Så længe han ellers trives, ja så går det nok.

Og ja, det må kræve ret meget balance at sidde der på numsen -eller at stå (det er Benjamin også ret god til).

Mon ikke vores guldklumper nok skal vokse sig store og stærke selv om de ikke triller rundt nu...!

Anmeld

18. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

frklinemus skriver:

Mon ikke vores guldklumper nok skal vokse sig store og stærke selv om de ikke triller rundt nu...!

JO, det er jeg helt sikker på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.