Dumme kælling! (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2010

Mie A

Marco2 skriver:

Må indrømme at jeg synes det er noooget ude af proportioner ...

Man skal også have reflekser på både for- og baghjul på sin cykel. Man skal ha' lys på cyklen. Du må ikke gå over for rødt osv osv... render du også rundt og ringer til policen når du ser én køre uden reflekser og uden lys?

AG - træt

Det kan da ikke sammenlignes...

Kender sgisme mange, inkl. mig selv, der er pisse bange for fremmede løse hunde... men ingen der er bange for cykler uden reflekser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2010

Loggidut

Mie A skriver:

Det kan da ikke sammenlignes...

Kender sgisme mange, inkl. mig selv, der er pisse bange for fremmede løse hunde... men ingen der er bange for cykler uden reflekser

jo mig...de er eddermame skide farlige...især når der er mørkt!

lol...det gaz!

der er så mange der er bange for hunde, og bare derfor er det i mit univers ret vigtigt at folk kan færdes uden at skulle bekymre sig, ihvertfald de steder hvor der er lov om at de skal gå i snor!

Anmeld

20. februar 2010

bette

puha kan sku godt forstå du reagerede sådan.. synes det er enhver ejers pligt at have hunden i snor sådanne steder..

jeg har selv været udsat for det.. jeg kom gående med min gravhund i snor.. og så kommer der den her store schæfer hund styrtede mod os og bider min hund i ryggen flere gange... indtil jeg får fat i nakken på hunden og holder fast... så kommer ejeren løbene og jeg skælder heeeelt vildt ud.. min hund kunne sku da komme temmeligt til skade af sådan et bid.... grrr..

er ikke bange for hunde og bliver det heller aldrig.. jeg har selv haft mange hunde og jeg fører altid min hunde i snor.. !

Anmeld

20. februar 2010

Bamme

Marco2 skriver:

Man skal også have reflekser på både for- og baghjul på sin cykel. Man skal ha' lys på cyklen. Du må ikke gå over for rødt osv osv... render du også rundt og ringer til policen når du ser én køre uden reflekser og uden lys?

AG - træt

Ja, du har ret, du lyder træt!

Anmeld

20. februar 2010

Anja

Marco2 skriver:

AG - træt

Enig

Hader løse hunde, men havde nok bare gået et andet sted hen med mine unger.

Anmeld

20. februar 2010

Helle30

Jeg er ikke selv bange for løse hunde, men jeg kender flere der er, og det er ikke at spøge med.

Ved ikke, om jeg ligefrem havde ringet efter politiet, men hvis der ligefrem står, man skal føre sin hund i snor, så synes jeg det er dobbelt frækt. Så vidt jeg ved, skal hunde altid føres i snor, med mindre det er i hundeskoven, hvilket jeg iøvrigt synes er en fantastisk idé - især for dé, der ikke lige har de store arealer at lade hunden strække ud på hjemme. Kunne godt ønske mig strækninger på stranden, hvor man må lade hunden bade uden snor. Det er ofte meget vanskeligt at finde et sted, hvor man ikke kan komme til at genere nogen. Der er sgu altid én eller anden ravjæger i enhver vandkant.

Når nu hun er lidt akavet i kysen, så synes jeg, det er en sag for kommunen. Du har jo helt konkrete episoder at henvise til: gøen på alle tidspunkter og hunde der løber frit rundt, hvor det er skiltet forbudt. Måske kender de hende allerede?

- Helle

Anmeld

20. februar 2010

Helle30

Nåja - og de dér sorte cyklister, de skulle ihvertfald skamme sig. Herude på landet opdager man dem jo ikke før, de ligger på køleren, og jeg vil sgu ikke ha' det på mig at have kørt nogen i stykker. De skal bare se at få noget lovpligtigt opmærksomhedmateriel monteret på deres fartøjer. Jeg har én gang brølet efter en cyklist ud af viduet. Ligepludselig var han bare lige foran mig. Blev så forskrækket, at det altså resulterede i, at jeg råbte, at han skulle se at få noget lys på.

- Helle

Anmeld

20. februar 2010

..

Syntes nu også det er liiige overdrevet nok at ringe efter politiet, der er jo ingen skade sket, det er bare en løs hund! Man kan også være lige emsig nok og være overdrevet regelrytter, der er altså mange ting man ikke må.. Apropos cykler uden lys, de kan jo køre os eller vores børn ned så der skal man da også ringe til politiet eller?

Rikke - som har hunden løs hvis der ikke er nogen mennesker i nærheden, også selv om der står den skal være i snor. Hvis der kommer nogen mennesker eller dyr tager jeg snor på ham eller beder ham sitte eller dække indtil de igen er væk..

Anmeld

20. februar 2010

Bamme

Jeg beklager på forhånd hvis jeg lyder skrap (eller som en dum kælling), men der er tydeligvis nogen som ikke har LÆST indlægget, inden de svarer:

1. Man SKAL have snor på hundene i parken
  2. Vi KENDER hende, hun har IKKE styr på hundene
  3. Hundene har før været ved at flyve i flæsket op alle i denne familie + flere i nabolaget
  4. Jeg beder hende PÆNT om at få hunden i snor

Jeg ved virkelig ikke hvor den latterlige sammenligning med lys på cyklen eller ej, hænger sammen med min historie.

Som du selv skriver Macrolf: du putter snor på hunden, hvis der kommer nogen . Synes du så VIRKELIG jeg tager på vej, fordi jeg vil beskytte min søn (OG mig selv) mod den lille lortehund?

Og Anja: NEJ, jeg har ikke tænkt mig at gå et andet sted hen for at kælke, eller for den sags skyld blot opholde mig med mine børn. Som jeg FØR har skrevet er parken et sted hvor hundeejere gerne må tage deres kræ med hen, de skal blot være i snor. Synes du så VIRKELIG alle andre skal fortrække pga. én eller anden forskruet dame, som ikke har styr på sine hunde?

Bamme - en dum kælling!

Anmeld

20. februar 2010

heaven

jamen Bamme dog....

du spørger, afslutningsvis i det oprindelige indlæg, om du er underlig. det er der ikke nogen der siger du er. Nogen tænker bare ikke det samme som dig, og havde ikke reageret som dig. Og det er vel okay?

Jannie - har en dejlig weekend.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.