Jeg var i parken for at kælke med min søn. I parken skal hunde være i snor.
Der kommer så en dame, med 2 små lortekræ (hun bor lige rundt om hjørnet, så vi KENDER hende, ét er at hun er psykisk syg, noget andet er at hun ikke har styr på sine kræ) (desuden løber hundene altid og gør om aftenen-sommer, når vi sidder ude, så alle i området er godt og grundigt irriteret på hende i forvejen)
Nå, men ligesom de kommer ind i parken, slipper hun den ældste af hundene løs, som styrer lige hen mod os. (Jeg stod klar med højrebenet) -Den løber forbi os, og jeg siger pænt til hende: Ved du hvad, er du ikke sød at få din hund i snor?
Hun vrænger så af mig, som en anden baby... "Na na na.."
Jeg siger så: Er det mig du taler til på den måde?
"Dumme kælling", siger hun så, "Vi går altid herovre og hygger os"
"Det kan godt ske", siger jeg, "men din hund skal være i snor, ellers ringer jeg til politiet.
Intet svar.
Jeg ringer så til politiet (har nummeret i min tlf. pga. mit job) og kommer igennem til en rar mand som er meget forstående. De kan ikke gøre noget, det er kommunens område, og så længe hun har styr på hunden, kan de ikke gøre noget, det er jo lovligt ikke at have snor på sin hund, bare man har styr på den.
Jeg siger så at jeg VED hun ikke har styr på den, da den op til flere gange har været ved at flyve i flæsket på os, vores børn og vores hund. -Han vil gerne sende en patruljevogn, hvis der er én i nærheden. Men damen og hundene er væk, parken er stor med mange udgange, og de er med garanti forsvundet, siger jeg. Dernæst siger jeg: "SKAL de hunde virkelig bide mine børn, eller andre børn, inden der kan gøre noget? -Det kunne han ikke rigtigt svare på, men vi blev enige om at jeg prøver at kontakte kommunen på mandag, og blev der noget igen, skulle jeg endelig ringe, da mit opkald ville blive ført til protokols, han havde jo mit nummer, og fik også mit cpr.nummer.
I dårligt humør hanker jeg op i mit afkom, for at gå hjem. Vi møder så en mand med en stor sort labrador UDEN snor, som kommer lige imod os.
Jeg siger så: Er du sød at få din hund i snor, som skiltningen foreskriver? -"Er du bange da"?, spørger han.
Jeg siger så "Det er ikke et spørgsmål om jeg er bange eller ej, det er et spørgsmål om at det ikke er tilladt ikke at have hunden i snor. Han siger så: "Jeg kan godt styre min hund, og så går han videre.
Helt ærligt!!!
Hvad sker der for folk? -De kan sgu da tage ud i hundeskoven, eller er det mig som er underlig???