Min søn er en være bølle.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.018 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

hc=k

Jeg har sådan en rigtig lille bølle af en søn, han piller i alt, åbner og lukker alle døre og skabe, han skærer tænder, han tager alt det han får afvide at han ikke må og han slår hvis man virkelig skælder ud.

Jeg har altis svoret at jeg ikke ville have alt mulig børnesikring i mit hus fordi jeg ikke synes at det burde være nødvendigt, men men men der er mange ting der ændre sig. Nu vil jeg gerne have sikringer på alle skabe og skuffer, jeg vil gerne have sådan nogle dør kiler i alle døre der ikke skal lukkes og jeg vil have gemt alt elektronik væk.

Jeg snakkede med min søster om det og hun fortalte at hendes dreng aldrig har pillet ved noget han ikke må, det viser bare hvor stor forskel der er på børn og det er jo også set der gør dem så dejlige.

Har i børnesikringer i hjemmet???

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Honningblomst

Nej, det har jeg aldrig haft...jeg har dog alt det giftige og farlige steder hvor børn ikke kan nå og så var der lukket ud til toilettet osv...men altså, køkkenskabe og alt der er i, det har mine godt måtte kikke på og alle havde en periode hvor det var sjovt og så kik det over. Men mine har så heller ikke pillet i skraldeposer osv, det har min venindes yngste søn gjort,og hun har fire børn og ingen af dem har været som ham...så der er jo bare forskel.

Knus Eva..

Anmeld

19. februar 2010

pipsen

Det lyder jo som min dreng. Lige nu bor vi midlertidigt, men i marts flytter vi i en permanent bolig og så er planen, at børnesikre alle skabe minus et, hvor jeg vil sætte et par gryder og lidt plastikskåle. Så kan han bruge sit "pillefingregen" der uden, jeg går med hjertet konstant oppe i halsen  

Jeg har ikke tidligere børnesikret alt, men med ham her, har jeg også ændret mening. Er heller ikke sjovt hverken for barnet eller den voksne at gå og sige nej hele tiden...

Anmeld

19. februar 2010

hc=k

Eva skriver:

Nej, det har jeg aldrig haft...jeg har dog alt det giftige og farlige steder hvor børn ikke kan nå og så var der lukket ud til toilettet osv...men altså, køkkenskabe og alt der er i, det har mine godt måtte kikke på og alle havde en periode hvor det var sjovt og så kik det over. Men mine har så heller ikke pillet i skraldeposer osv, det har min venindes yngste søn gjort,og hun har fire børn og ingen af dem har været som ham...så der er jo bare forskel.

Knus Eva..

Det er heller ikke så meget fordi han ikke må kigge i skabene og sådan, men han er simpelthen så utrolig uheldig og kommer til skade heletiden, det er mere fordi jeg vil gøre så han ikke får noget i hovedet eller klemmer fingerne.

Anmeld

19. februar 2010

hc=k

pipsen skriver:

Det lyder jo som min dreng. Lige nu bor vi midlertidigt, men i marts flytter vi i en permanent bolig og så er planen, at børnesikre alle skabe minus et, hvor jeg vil sætte et par gryder og lidt plastikskåle. Så kan han bruge sit "pillefingregen" der uden, jeg går med hjertet konstant oppe i halsen  

Jeg har ikke tidligere børnesikret alt, men med ham her, har jeg også ændret mening. Er heller ikke sjovt hverken for barnet eller den voksne at gå og sige nej hele tiden...

Nej det er nemlig det, jeg føler bare at jeg siger nej konstant og drengen bliver vildt ked af det hver gang.

Det er godt at jeg ikke er den eneste med en pilfinger hehe

Anmeld

19. februar 2010

Mira0911

Her får min lov til at kigge, tage tingene ud osv... rengøringsmidler osv, står selvfølgelig et sted hvor hun ikke kan komme til...

Børnesikringer - Nej, og vi skal heller ikke have det...

Anmeld

19. februar 2010

Pia.

Nej jeg har aldrig haft børnesikringer på noget i mit hjem, da jeg boede i lejlighed da Mikkel var lille havde jeg på vinduerne - men det siger vel sig selv... har aldrig haft på skabe, skuffer eller låger - jeg har fjernet de farlige ting fra børnehøjde, sådan noget som kunne være til fare for mine børn, knive, rengøringsmidler, glas der nemt kunne smadre m.m .... selvfølgelig har mine børn gået i skuffer og skabe men det har mere været når vi lavede mad og de også ville være med. jo forresten jeg har haft låge for ved trappen.

Da jeg blev ansat som dagplejer, valgte jeg at sætte låge op ud til mit køkken, for når 5 børn gik i krig i mine skabe, kunne jeg bruge 2 timers "pause" på at ryde op *GGG* he he - iiii hvor jeg savner de små rollinger...

Knus Pia.

Anmeld

19. februar 2010

hc=k

- skriver:

Har aldrig haft g får aldrig, de skal nok lære det....

Evt lave et skab med ting han må pille i så så sætte ham der i stedet...

Jamen det nytter ikke noget for han piller i alle skabe og alle skuffer og tager alt ud og åbner alle døre.

Jeg kan ikke sige til ham at han gerne må i et skab for så kan han da ikke forstå at han ikke må i alle de andre skabe.

Anmeld

19. februar 2010

Diana...

Nej det har jeg ikke og jeg har os en bølle. vi har fjernet alt han ikke må tage og så har han fået alle de nederste skuffer og lege i og de så fyld med gryder skåle og alt der ikke kan gå i stykker som han gerne må pille ved :) 

Anmeld

19. februar 2010

hc=k

Det er ikke fordi han ikke må udforske ting og kigge og pille, men jeg vil bare ikke have at han kommer til skade.

Jeg føler ikke at jeg hemmer hans udvikling ved at sætte børnesikring op, det er jo det med at børn er så forskellige og nogle haar behøv for det og andre har ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.