fået mit drømmejob! + er gravid i 5.-6. uge!???!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2010

ayus

ViolaFie -> Ja, det har du ret i Men man bliver alligevel lidt urolig... Vil jo gerne ha haft et arbejde fast også kom det med graviditeten - typisk det falder oveni hinanden! Ja jeg siger det så de ved det... Kan ikke være andet bekendt...!

Rumlemor -> Jeg er 26 år gammel - og har INGEN børn ENDNU!
ej, seriøst, tror du de tænkte på den risiko??? nok ikke så hurtigt
nemlig samme tanke har jeg oz... tak for rådet!

@spire -> jeg tror ikke jeg vil kunne skjule det, det er heller ikke fair overfor dem... puhhhaa jeg er spændt...

DK -> 1000 tak for dine indlæg puha noget af en sag..
men jeg godt nok lidt nervøs for det jo
Jamen jeg får min kontrakt i næste uge, skal jeg så sige det derefter????

Bavianis -> hmmm tror du ik de vil hade min inden jeg begynder så????

Maja84 -> nej man har ikke pligt til noget kun 3 mdr før termin skal man oplyse det.
Taaak jeg håber virkelig også at det kommer til at gå.
sikke en kollega du har haft...

Smilláluna -> har ret!! de må ik spørge om det eller noget. gjorde de så heller ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

ayus

Plus, jeg er blevet ansat indenfor det offentlige!...
Bare til orintering...

Anmeld

18. februar 2010

DK

KaMa skriver:

Det forhindrer ikke arbejdsgiver i at ophøre samarbejdet i prøvetiden

Nej det er rigtigt. Men så skal arbejdsgiveren bevise at det ikke har noget med graviditeten at gøre da der er omvendt bevisbyrde. Dvs. at arbejdsgiver har bevisbyrden for at det IKKE er på grund af graviditeten, og det er en bevisbyrde han har MEGET svært ved at løfte, idet det jo er umuligt at bevise samarbejdsproblemer eller lignende. For at AG kan løfte bevisbyrden for at afbryde inden for prøvetiden, så skal AG kunne bevise at han ex. har fyret 10 medarbejdere i prøvetiden før den gravide, og af samme årsager som at han afviser den gravide. Hvis den gravide er den første der bliver fyret i prøveperioden, så hænger AG på den, da han praktisk talt umuligt kan bevise at det IKKE er på grund af graviditeten!!

Anmeld

18. februar 2010

DK

ayus skriver:

Plus, jeg er blevet ansat indenfor det offentlige!...
Bare til orintering...

Nå nå, jamen det offentlige skal jo følge reglerne, så de lykønsker dig nok med din graviditet og så er det det!!

Jeg synes du skal starte og så sige det inden for en uges tid. De kan jo selv se hvor langt du er henne og dermed se at du ikke har vidst det da du ansøgte om jobbet. Ikke at det har en betydning rent juridisk, men det kan jo evt. formilde en AG der ellers kan blive lidt træt af alt "bøvlet" ved at finde en barselsvikar!

Anmeld

18. februar 2010

ayus

Ja, jeg er ansat ved Kommunen...
Tror du?? jeg ved det sq ikke, jeg er ret spændt og nevøs... Typisk at både graviditet og arb. så kommer på samme tid... 

ja, jeg skal jo starte d. 1 april så må jeg jo sige det efter påske/job-start...
jeg synes godt nok det er en meget meget svær situation

er bange for at de ikke ville have mig og bare annullere min ansættelse (

Anmeld

18. februar 2010

jullemai

Bare lige ifht at fyre en gravid i prøvetiden. Så vær lige opmærksom på at man ikke behøver særlig stærke argumenter fra AG's side for at opsige i prøvetiden, også selvom vedkommende er gravid.

Så mit råd er: Lad være med at sige noget før der er gået 3 måneder (normal prøvetid) - hvis du kun er 5-6 uger henne nu, vil du på det tidspunkt stadig have så lang tid til barsel, at de sagtens kan finde ud af hvad de gør mens du er væk.

Så tag dit drømmejob for søren og vent med at sige det indtil 3-4 måneder før (eller når de kan begynde at se det på dig).

Tillykke med jobbet

Anmeld

25. februar 2010

ayus

jeg skal sige det til min leder på mandag.

jeg fik afl. min kontrakt igår og kom rundt i huset og mødte kommende kollegaer... Så det skal bare siger, det fylder for meget i mit hoved. også må jeg tage den derfra og håbe de vil beholde mig

ellers er det rigtig øv ((

Anmeld

26. februar 2010

ayus

har fortalt dem det

de tog det pænt, at det var der ikke noget at gøre ved... )

jeg er sååå lettet og GLAD nu... har ikke sovet inat og virkelig været nede siden igår...
1000 tak for alle jeres råd 0

Anmeld

26. februar 2010

Kvindemin

jullemai skriver:

Bare lige ifht at fyre en gravid i prøvetiden. Så vær lige opmærksom på at man ikke behøver særlig stærke argumenter fra AG's side for at opsige i prøvetiden, også selvom vedkommende er gravid.

Så mit råd er: Lad være med at sige noget før der er gået 3 måneder (normal prøvetid) - hvis du kun er 5-6 uger henne nu, vil du på det tidspunkt stadig have så lang tid til barsel, at de sagtens kan finde ud af hvad de gør mens du er væk.

Så tag dit drømmejob for søren og vent med at sige det indtil 3-4 måneder før (eller når de kan begynde at se det på dig).

Tillykke med jobbet

Det vil jeg også sige. AG kan altid 'opsige' dig i prøvetiden, uanset graviditet eller ej.

Så jeg ville helt klart vente lidt..

Tillykke med det

Anmeld

26. februar 2010

Kvindemin

ayus skriver:

har fortalt dem det

de tog det pænt, at det var der ikke noget at gøre ved... )

jeg er sååå lettet og GLAD nu... har ikke sovet inat og virkelig været nede siden igår...
1000 tak for alle jeres råd 0

Havde ikke set dit anlæg. Det var da dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.