Maja84 skriver:
Jeg har ikke selv stået i denne situation, men ved at man ikke er forpligtet til at fortælle om en graviditet før der er 3 mdr til termin, om det er det man ønsker er jo så en anden sag, personligt ville jeg nok, lige starte og så fortælle det inden for nogle uger, så de også har en chance for at planlægge med barsel osv osv
Min kæreste som er inde i de ting, siger man har pligt til at fortælle det ved ansættelses samtale, hvis man er gravid, hvis man bliver gravid når man er i jobbet så er det man først der man skal sige det inden 3 mdr før termin, men hører så i min øresnegl at der skal man have lavet barselsplanen. men har nok husket forkert, kæresten er lidt i tvivl men snakker om det er senest 3 mdr efter man er blevet gravid og ikke før termin.
uanset hvad synes jeg ikke man skal lyve for arbejdspladsen, hvis du vælger at vente til man er på den sikre side efter de 3 måneder, ville jeg nok ikke lyve og sige ejg først lige har fundet ud af det, virker lidt utroværdigt, da de fleste kvinder jo nok opdager man pludselig springer 3 menstruationer over 
Men for mig selv ville det nok også være i rspekt for arbejdspladsen og man viser at være ærlig for jo man har jo alle rettigheder på ens side, emn kunne jo være rart hvis man har et godt job og gode kolleger at vende tilbage til, en fra min tidligere arbejdsplads udnyttede i den grad hun var gravid, hun påstod hun ikke kunne arbejde grundet graviditetsgener men indrømmede hun snød, og lavede da også alt derhjemme og andre ting som tydede modsat retning, hun var næsvis overfor chefen, og sagde jamen du kan da bare fyre mig så jeg kan score en fed bonus. Hun holdte ik længe på jobbet, efter hun kom tilbage, og hvad jeg ved af er hun stadig arbejdsløs, kan ik finde job, da hun slet ikke kan få noget til at hænge sammen med den lille, men det er jo bare surt....
sikker på du nok skal få det hele til at gå godt
og tillykke med graviditeten 
Anmeld